|
کدخبر: 312950

احمد نوراللهی / پرسپولیس / بشار رسن

نورچشمی برانکو در راه پرسپولیس

سرمربی پرسپولیس به‌دنبال تقویت تیمش در سه پست است، اما اینکه شرایط مالی این باشگاه این اجازه را به وی دهد یا نه، مشخص نیست.

فوتبال نورچشمی برانکو در راه پرسپولیس

زمان نقل‌وانتقالات زمستانی تقریبا نزدیک است و با توجه به اینکه پرسپولیس دو بازیکن مصدوم دارد و امکان خروج آنها از لیست زیاد است خیلی زود گمانه‌زنی در مورد جانشینی آنها در فضای مجازی مطرح شده است. مخصوصا اینکه یحیی گل‌محمدی درنظر دارد تیمش را برای نیم‌فصل دوم تقویت کند و به‌خاطر همین است که او هر بار در نشست خبری اشاره غیرمستقیم به این موضوع می‌کند.

او یک‌بار از نداشتن مهاجمی گلزن در خط حمله تیمش صحبت کرده، بار دیگر صحبت از پتانسیل نه‌چندان بالای نبیل باهویی و شهاب زاهدی می‌کند و قبل از بازی با سپاهان صحبت از این کرد که سر باشگاهش در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی کلاه رفته است از این جهت که تیم‌های رقیبش توانستند بازیکنان مدنظرشان را جذب کنند، اما پرسپولیس به هر دلیل که عمده‌ترین آن سقف بودجه بود، نتوانست همه بازیکنانی که می‌خواست را به‌خدمت بگیرد. یحیی خوب می‌داند که هواداران پرسپولیس از او انتظار قهرمانی دوباره و صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان دارند و اگر اتفاقی غیر از این رخ دهد با واکنش‌های منفی مواجه خواهد شد، از این رو سخت به‌دنبال این است تا نیم‌فصل آن‌طور که باید تیمش را در چند پست تقویت کند.

لوکادیا-ترابی

لوکادیا مدنظر باشگاه نیست

در چند روز اخیر در فضای مجازی صحبت‌های‌ زیادی در مورد اینکه یحیی به‌دنبال بازگرداندن یورگن لوکادیا است، مطرح شده که با پیگیری از باشگاه پرسپولیس با خبر شدیم که درحال‌حاضر این باشگاه هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن این بازیکن ندارد. واقعیت امر این است که باشگاه پرسپولیس در شرایط فعلی به‌خاطر مشکلات مالی بیشتر به‌دنبال این است تا طلبش از لوکادیا را بگیرد.

این بازیکن و باشگاه چینی‌اش تقریبا یک هفته دیگر مهلت دارند تا بدهی ۳۲۴ هزار دلاری خود به پرسپولیس را پرداخت کنند. اتفاقی که اگر رخ ندهد باشگاه چینی پنجره نقل‌وانتقالاتش بسته خواهد شد و لوکادیا هم تا زمان پرداخت این پول نمی‌تواند هیچ قراردادی با باشگاه دیگری امضا کند.

براساس آنچه در خبرها آمده باشگاه چینی لوکادیا به‌خاطر مشکلات زیاد مالی در آستانه انحلال است و در چنین شرایطی طبیعی است که توان پرداخت طلب باشگاه پرسپولیس را نداشته باشد، اما لوکادیا اگر قصد ادامه دادن به فوتبالش را داشته باشد محکوم به پرداخت این پول است. این‌گونه در فضای مجازی مطرح شده است که لوکادیا تمایل دارد به‌جای پرداخت طلبش به پرسپولیس یک نیم‌فصل برای این تیم بازی کند، درحالی‌که او کوچک‌ترین درخواستی در این مورد از باشگاه پرسپولیس نداشته و مسائل مطرح شده فقط در حد حرف است. مساله دیگر اینکه لوکادیا در دفاعیه خود در پرونده شکایتی‌اش از پرسپولیس آنقدر در مورد کشور ایران بد گفته است که طبیعتا خودش هم روی بازگشت ندارد و از طرفی بعید است که اجازه بازگشت به او داده شود.

نوراللهی-شباب

بشار قرارداد دارد، نوراللهی راضی است

بشار رسن در زمان سرمربیگری گل‌محمدی در پرسپولیس بود که تصمیم به ترک این باشگاه و رفتن به تیم القطر را گرفت. او با قراردادی سه‌ساله به این باشگاه رفت که بعد از اتمام آن نیز برای یک‌فصل دیگر در این باشگاه ماندنی شد. به گفته مدیر برنامه‌های ایرانی او، نه یحیی گل‌محمدی خواستار بازگشت این بازیکن شده و نه خود او صحبتی در این مورد کرده است. ضمن اینکه بشار تحت قرارداد باشگاه القطر است و در پایان این فصل در مورد آینده فوتبالی‌اش تصمیم خواهد گرفت.

این شرایط را تقریبا احمد نوراللهی هم دارد. او این فصل راهی تیم الوحده امارات شد و از شرایط خود نیز در این باشگاه رضایت دارد. هافبک سابق پرسپولیس در آخرین فصل حضورش با این تیم با یحیی در مقطعی به مشکل خورد و چندان مشتاق کار کردن دوباره با این مربی نیست. ضمن اینکه او در تابستان قراردادی دو ساله با الوحده امضا کرد و برای جدایی باید دوطرف به توافق برسند. در نتیجه نه بشار و نه نوراللهی در زمستان پیش‌رو قرار نیست سرخپوش شوند و اخبار منتشر شده در مورد بازگشت آنها به پرسپولیس شایعه‌ای بیش نیست.

یحیی-گل-محمدی

گل‌محمدی در ۳ پست بازیکن می‌خواهد

سرمربی پرسپولیس به‌دنبال تقویت تیمش در سه پست است، اما اینکه شرایط مالی این باشگاه این اجازه را به وی دهد یا نه، مشخص نیست. یحیی به‌دنبال این است تا یک جانشین مطمئن برای علیرضا بیرانوند داشته باشد. در فشردگی بازی‌های لیگ و در پیش بودن جام ملت‌ها طبیعی است که علیرضا بیرانوند در خطر مصدومیت دوباره یا خستگی زیاد باشد و باید به گل‌محمدی حق داد که نگران نداشتن یک دروازه‌بان مطمئن برای تیمش باشد.

پست دیگری که گل‌محمدی اعتقاد دارد با کمبود بازیکن مطمئن مواجه است، دفاع چپ بوده و به این خاطر او فرصت استراحت دادن به علی نعمتی را ندارد. البته پرسپولیس، احمدی جوان را در این پست دارد که هنوز یحیی به او فرصت بازی نداده است. اما خط حمله جایی است که سرمربی سرخپوشان بیشتر از هر پست دیگری به‌دنبال تقویت آن است. جایی که شهاب زاهدی و نبیل باهویی بازی می‌کنند و هیچ‌کدام هنوز نتوانسته‌اند اعتماد سرمربی خود را جلب کنند. یحیی حتی حاضر است یکی از این دو مهاجم مخصوصا نبیل باهویی را نیم‌فصل کنار بگذارد تا شرایط برای حضور مهاجم جدید خارجی فراهم شود. موردی که باشگاه پرسپولیس چندان از آن استقبال نمی‌کند.

سقف پرسپولیس چقدر جا دارد؟

پرسپولیس برای تقویت خود در نیم‌فصل باید نیم‌نگاهی هم به سقف بودجه‌اش داشته باشد. مدیریت این باشگاه مدعی است که سقف بودجه‌شان هنوز پر نشده و تقریبا تا ۱۵ میلیارد تومان جا دارد. اما اینکه سازمان لیگ چه شرایطی برای تیم‌هایی که به‌دنبال تقویت تیم‌شان هستند، دارد هنوز مشخص نیست. مخصوصا تیم‌هایی که بازیکن مصدوم دارند و مجبور خواهند بود نفراتی را جانشین آنها کنند. قدر مسلم آیین‌نامه تنظیم شده از سوی کارگروه ناظر بر سقف بودجه باشگاه ایرادات زیادی دارد که باید برطرف شود.

منبع: فرهیختگان
  • ناشناس ارسالی در

    تازمانیکه گلمحمدی لجباز وخودخواه و درویش فرصت طلب و ریاکار وبی کفایت درءین تیم م حبوب هستند وضعیت فرق نمیکند وقتی بهترین بازیکن لیگ وباکفایتی چون رضاییان را گلمح مدی مفت ازدست میدهد و اسماعیلی فر بی کفا یت را جایگزین میکند و مهدی عبدی جوان و م وثر را مفت به تراکتور میدهد و شهاب زاهدی بی خاصیت را میگیرد چه انتظاری دارید پرس پولیس فقط به ریاکاری و ناکارآمدی و بی کف ایتی گلمحمدی امنیازازدست میدهد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها