|
کدخبر: 294042

جدایی دسته جمعی ستاره‌های استقلال

با توجه به اینکه باشگاه استقلال ظاهراً برای پرداخت حقوق بازیکنان برنامه‌ای ندارد موج تازه‌ای از تهدیدها باشگاه استقلال را دربرخواهد گرفت.

فوتبال جدایی دسته جمعی ستاره‌های استقلال

روز گذشته مسئولان باشگاه استقلال برخی افراد را در این باشگاه برکنار کردند که باتوجه به اخباری که در گذشته به گوش رسید، این تصمیم‌گیری‌ها قابل پیش‌بینی بود.

برکناری‌ها درشرایطی روز گذشته بخشی از خبرهای حوزه استقلال را درگیر خود کرد که مسأله باشگاه استقلال در هفته‌های اخیر اساساً موضوعات مهم‌تری است و جا دارد که مدیران کنونی تا زمانی که برمسند کار قرار دارند به این امور رسیدگی کنند.

مسأله استقلال مشکلات مالی است به طوری که درهمین روزهای گذشته احتمال فسخ قرارداد برخی بازیکنان که مطالبات خود را از این باشگاه دریافت نکرده‌اند، درخواست واریز وجوه خود را داده‌اند.

هواداران استقلال با واژه «نوتیس» آشنایی دارد. عبارتی که شنیدن آن بیش از آن که باعث خوشحالی شود، موجی از نگرانی را به پا خواهد کرد و بردغدغه‌های حامیان اصلی این باشگاه خواهد افزود.

در واقع از مسئولان کنونی استقلال انتظار است که بسرعت درراستای تأمین بودجه برای پرداخت حقوق عقب افتاده بازیکنان اقدام کنند، وگرنه هیچ بعید نیست بازیکنان یکی بعد از دیگری باشگاه استقلال را ترک و به سمت و سوی تیم‌هایی بروند که از نظر بودجه و امکانات شرایط بهتری در قیاس با استقلال دارند.

در سال‌های اخیر بازیکنان متعددی از استقلال به دیگر تیم‌های داخلی و خارجی رفته‌اند که اگر این بازیکنان در استقلال باقی می‌ماندند چه بسا تعداد قهرمانی استقلال فزونی می‌گرفت اما موج جدایی‌ها لطمه‌های جبران‌ناپذیری به استقلال وارد کرده و جام‌های بسیاری را از این باشگاه گرفته است.

البته باید به بازیکنان هم حق داد که برای آینده خود چنین تصمیماتی را اتخاذ کنند به این دلیل که عمر حرفه‌ای بسیار کوتاه است و بازیکنان با وجود خطرات جانبی، زمان اندکی برای کسب درآمد پیش رو دارند ومعمولاً سعی می‌‎کنند بعد از سفت کردن جای پای خود در تیم‌های پرهوادار برای چند فصل به تیم‌های متمول بروند و کسب درآمد کنند.

به هرحال این وضعیتی است که همه ساله وجود دارد اما قطعاً اگر متولیان باشگاه استقلال عزم‌شان برای حفظ این تیم جزم باشد، از همین امروز مذاکره با بازیکنان را آغاز خواهند کرد واجازه نخواهند داد که آنها جدا شوند.

در میان بازیکنانی که باشگاه مدت زمان قابل توجهی است حقوق‌شان را پرداخت نکرده، نام‌های مهمی به چشم می‌خورد که جدایی آنها در این برهه برای استقلال خطر آفرین خواهد بود.

سید حسین حسینی و سعید مهری بدون شک می‌توانند دو مورد از این دست بازیکنان باشند. حال آنکه ارسلان مطهری هم برای استقلال همواره بازیکن مفیدی بوده و اگر باشگاه استقلال نخواهد با این بازیکن ادامه همکاری کند، به طور قطع باید یک گزینه در پست او به خدمت بگیرد. اما مسأله استقلال فقط این نام‌ها نیستند. در روزهای آتی دیگر بازیکنان نیز به وضع همین اسامی دچار خواهند شد و با توجه به اینکه باشگاه استقلال ظاهراً برای پرداخت حقوق بازیکنان برنامه‌ای ندارد موج تازه‌ای از تهدیدها باشگاه استقلال را دربرخواهد گرفت و تعداد بازیکنانی که ممکن است این باشگاه را ترک کنند، افزایش خواهد یافت.

با توجه به شرایط موجود لازم است که سران باشگاه استقلال تا روزی که برمسند کار قرار دارند، اقداماتی در راستای حفظ بازیکنان انجام دهند.

حجت کریمی تا به امروز عملاً هیچ اقدامی برای باشگاه استقلال انجام نداده است. او نه توانسته بودجه مناسبی را تأمین کند تا در اختیار باشگاه قرار بگیرد و نه اینکه در راستای تمدید قرارداد بازیکنان اقدامی انجام داده است.

تنها کاری که از حجت کریمی در ذهن باقی مانده همین برکناری‌های اخیر است که اهمیت آن چنانی هم ندارد، به این دلیل که مسأله امروز باشگاه استقلال مشکلات مالی بازیکنان است و سرپرست موقت این باشگاه باید به جای پرداخت به موضوعاتی که از درجه اهمیت کمتری برخوردار است، در راستای تأمین بودجه جدید اقدام می‌کرد تا خطر بزرگ از کانون استقلال فاصله بگیرد.

مسئولان باشگاه استقلال باید این خبر را جدی بگیرند که برخی بازیکنان درحال مذاکره با دیگر تیم‌ها هستند وقصد دارند بعد از پایان فصل جدا شوند. شاید شوک بزرگی بعد از پایان فصل به باشگاه استقلال وارد شود.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها