|
کدخبر: 292513

شوک به پرسپولیس پس از فتح دربی!

قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس باید تا قبل از اتمام فصل تسویه شود، در غیر این صورت شرایط برای این باشگاه در تابستان چندان ایده‌آل نخواهد بود.

فوتبال شوک به پرسپولیس پس از فتح دربی!

باشگاه پرسپولیس در تابستانی که گذشت با رضا درویش فصل نقل‌وانتقالات خوبی را سپری کرد. از این جهت که تقریبا همه بازیکنان مدنظر یحیی گل‌محمدی جذب شدند و کادرفنی سرخپوشان هم به خواسته سرمربی این تیم تقویت شد تا حدی که باشگاه پرسپولیس هزینه زیادی را در این زمینه متحمل شد.

در همین راستا رضا درویش، قرارداد بازیکنان تیمش را طوری تنظیم کرد که در تابستان پیش رو مجبور نباشد برای حفظ آنها دوباره پای میز مذاکره بنشیند. از این رو بیش از ۹۵ درصد قرارداد بازیکنان پرسپولیس دو ساله یا سه ساله تمدید یا امضا شد. مساله‌ای که باعث شده مدیریت باشگاه پرسپولیس در تابستان پیش رو دغدغه تمدید قرارداد با سرخپوشان را نداشته باشد و روی بازیکنان مدنظر کادرفنی تمرکز کند.

اما یک موضوع این قضیه را حسابی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. واقعیت امر این است که باشگاه پرسپولیس در فصل‌جاری مجبور شد برای گرفتن مجوز حرفه‌ای بدهی‌های حتی خیلی قدیمی‌اش را هم پرداخت کند و همین مساله این باشگاه را با مشکل مالی زیادی در زمینه هزینه‌های‌جاری‌اش مواجه کرد.

درواقع مدیریت باشگاه پرسپولیس مجبور بود این کار را انجام دهد، در غیر این صورت این باشگاه هم به مانند باشگاه استقلال در گرفتن مجوز حرفه‌ای با مشکل جدی مواجه می‌شد. حالا با توجه به این شرایط رضا درویش برای پرداخت دستمزد سنگین بازیکنان و مربیانش به‌طور جدی به مشکل خورده است.

تا الان او توانسته تقریبا ۶۶ درصد قرارداد اعضای تیمش را پرداخت کند، اما بخشی از آنها را قرض کرده است که باید برگرداند. درکنار این موضوع باشگاه پرسپولیس به تعدادی از طلبکارانش چک داده که زمان آن به‌زودی فرا می‌رسد.

ایرانسل به‌عنوان یکی از حامیان مالی باشگاه پرسپولیس تا اینجای فصل پرداختی‌هایش به این باشگاه را به‌موقع انجام داده و قرار است قسط آخر خود را هم در هفته بیست‌ونهم لیگ پرداخت کند. باشگاه پرسپولیس با این دریافتی نهایتا بتواند ۱۰ درصد دیگر از قرارداد سنگین اعضای تیمش را پرداخت کند و برای تقریبا ۲۴ درصد دیگر به مشکل خواهد خورد.

اما از آنجا که خیلی از بازیکنان لیگ برتری راه چاره را برای رسیدن به کل پول قرارداد خود یاد گرفته‌اند، قراردادشان را طوری تنظیم می‌کنند که اگر تا پایان فصل با آنها تسویه‌حساب نشود می‌توانند یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ و بازیکن آزاد شوند. اتفاقی که مشابه آن را در همین پرسپولیس دیده‌ایم. بازیکنانی مثل مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده و... بعد از اینکه تقریبا زیر ۱۰ درصد از قراردادشان را تا قبل از پایان فصل نگرفته بودند از فرصت استفاده کرده و برای فسخ قرارداد اقدام کردند. از این رو به‌عنوان بازیکنان آزاد راهی کشورهای عربی شدند. دو اتفاقی که هنوز از ذهن هواداران پرسپولیس پاک نشده است.

در شرایط فعلی هم اوضاع به همین شکل است و تعدادی از بازیکنان شاخص پرسپولیس قراردادشان به شکلی است که باید تا قبل از پایان فصل تمامی حق و حقوق خود را دریافت کرده باشند در غیر این صورت می‌توانند بعد از هفته سی‌ام لیگ برای فسخ قرارداد خود اقدام کنند. در این صورت کار باشگاه پرسپولیس برای حفظ این نفرات سخت خواهد شد و مجدد باید با آنها برای ماندن پای میز مذاکره بنشیند.

رضا درویش به‌عنوان مدیرعامل فعلی باشگاه پرسپولیس دوست ندارد این اتفاق رخ دهد و سخت در تلاش است تا طبق قرارداد، طلب سرخپوشان را قبل از اتمام فصل به آنها پرداخت کرده باشد. اما مشکل اینجاست که او هنوز از ماندن خود در پرسپولیس اطمینان خاطر ندارد. تغییر در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به‌زودی و شاید تا قبل از پایان فصل به‌زودی اتفاق خواهد افتاد و بعد از آن اعضای جدید هیات‌مدیره این باشگاه باید مدیرعامل را مشخص کنند و آن وقت درویش می‌تواند یکی از گزینه‌های مدنظر آنها باشد.

درهرصورت همین احتمالات تغییرات مدیرعاملی در باشگاه پرسپولیس، مدیریت این باشگاه را در شرایط سختی قرار داده است. اما آنچه مشخص است چه درویش بماند چه رفتنی شود، قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس باید تا قبل از اتمام فصل تسویه شود، در غیر این صورت شرایط برای این باشگاه در تابستان چندان ایده‌آل نخواهد بود.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها