|
کدخبر: 262834

پسرِ کی روش در یک قدمی پرسپولیس؟

مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی پوش ایران یک خرید جذاب اما پر از تردید برای پرسپولیس است.

فوتبال پسرِ کی روش در یک قدمی پرسپولیس؟

پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم به‌شدت از ضعف ساختار دفاعی رنج برد و طبیعی است که در فصل نقل‌وانتقالات، تلاش برای برطرف کردن این نقص در اولویت باشد. شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان برنمی‌گردند و وضعیت جلال حسینی هم برای فصل بعد مشخص نیست. در نتیجه جذب مدافعان کارآمد و تراز اول برای قرمزها بسیار کلیدی است. یکی از نفراتی که به این منظور در کانون توجهات قرار دارد، مرتضی پورعلی‌گنجی است. مدافع بابلی تیم ملی کشورمان از مدت‌ها قبل نسبت به حضور در پرسپولیس علاقه نشان می‌داد و این اواخر با شرکت در تمرینات سرخپوشان، تمایلش را آشکار کرد. او از این جهت با پرسپولیس تمرین می‌کرد که بعد از فسخ قراردادش با شنزن چین بازیکن آزاد به شمار می‌آمد. گنجی همچنین مصدومیت سنگینی هم داشت که او را از شرایط ایده‌آل دور کرده بود. بنابراین حضور در تمرینات گروهی منسجم و حرفه‌ای می‌توانست به پورعلی‌گنجی کمک کند و در این میان او پرسپولیس را برگزید. به این ترتیب طبیعی است که این روزها همه جا حرف از پیوستن این بازیکن به جمع سرخپوشان باشد و از او به‌عنوان یکی از نخستین خریدهای باشگاه نام ببرند. قطعا جذب پورعلی‌گنجی جذاب است اما تردیدهایی هم در مورد کارایی فعلی او وجود دارد.

در جست‌وجوی پول

پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ تبدیل به یک «چهره» شد. تا پیش از آن، این بازیکن در نفت تهران به‌عنوان هافبک دفاعی مشغول به بازی بود اما کارلوس کی‌روش در یک تغییر هوشمندانه مرتضی را به دفاع میانی برد و او هم آنجا درخشید. منتها بدون تعارف پورعلی‌گنجی از همان زمان دنبال پول رفت و رد پای این مسئله در تمام انتخاب‌هایش مشخص بود. او بعد از جام ملت‌ها راهی تیانجین تدا در لیگ چین شد و سپس در مشهورترین دوره بازی باشگاهی‌اش به السد پیوست. حالا نه اینکه آنجا هم به‌خاطر درخشش خودش مطرح شده باشد، بلکه همبازی بودن با ژاوی هرناندس افسانه‌ای باعث شده بود خیلی‌ها به مرتضی توجه کنند. گنجی در آخرین روزهای حضورش در السد رو به افول گذاشت و اتفاقا در همین بازی با پرسپولیس یک گل به‌خودی بد زد. این بازیکن یک دوره به یوپن بلژیک که تحت‌تملک قطری‌هاست قرض داده شد و بعد در لیگ ستارگان به العربی پیوست. حضور در شنزن چین هم آخرین فعالیت فوتبالی این مدافع بود؛ بازیکنی که نه سودای پیشرفت داشت و نه حتی بختش را به این منظور در لیگ‌های اروپایی آزمود. همین حالا هم گفته می‌شود اگر پورعلی‌گنجی ۳۰ ساله فرصت مالی بهتری پیدا کند، ترجیح می‌دهد دنبال پول برود و عقد قرارداد با پرسپولیس را به تأخیر بیندازد.

مدت‌هاست کسی او را ندیده

همه اینها و حتی اولویت‌های مالی پورعلی‌گنجی به این معنا نیست که او بازیکن ضعیفی به شمار می‌آید یا پرسپولیس نباید جذبش کند؛ به هیچ‌وجه. فقط باید به سطح فنی و بدنی فعلی این بازیکن توجه شود. اسم او جذاب است اما ماه‌ها از آخرین بازی رسمی‌اش برای یک تیم می‌گذرد. تازه قبل از آن هم کسی گنجی را در شنزن یا العربی زیرنظر نداشته و واقعا روشن نیست این بازیکن چه سیری را طی کرده است. داستان او می‌تواند تا حدی شبیه رضا اسدی باشد. پرسروصداترین خرید امسال پرسپولیس هم اسم جذابی داشت، اما کادرفنی غافل شد از اینکه او یک سال است بازی نکرده و در میدان دید نبوده است. بنابراین اسدی در اوج ناآمادگی برای پرسپولیس به بازی گرفته شد و تا بیاید به‌خودش مسلط شود، همه‌چیز از دست رفت؛ هم تحت‌فشار قرار گرفت و هم موقعیتش به خطر افتاد. فراموش نکنیم پورعلی‌گنجی مدت‌هاست در تیم ملی هم به حاشیه رانده شده و خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان قلب خط دفاعی این تیم را تسخیر کرده‌اند. بنابراین پرسپولیس باید با چشم باز و بررسی همه جوانب اقدام به جذب این بازیکن کند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر