|
کدخبر: 262252 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال در ۳ پست نیاز به تقویت دارد / بازی با مس یک چالش سخت است

یدالله اکبری، پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: مس در این فصل تیم بسیار خوب و قابلی نشان داده است. آن ها در بازی رفت نیز خیلی خوب بازی کردند و دو گل هم در ورزشگاه آزادی به استقلال زدند. معتقدم که دیدار پیش رو که در رفسنجان برگزار می شود، می‌تواند یک چالش سخت برای استقلال باشد.

فوتبال استقلال در ۳ پست نیاز به تقویت دارد / بازی با مس یک چالش سخت است

استقلال پس از پیروزی دراماتیک برابر فولاد خوزستان و قطعی شدن قهرمانی در لیگ برتر، در هفته بیست و هشتم به مصاف آلومینیوم اراک رفت. قهرمان جدید لیگ در این بازی، ۲ یار کلیدی خود را در اختیار نداشت. روزبه چشمی و زبیر نیک نفس غایبان بزرگ آبی ها در این بازی بودند. دو تیم در این مسابقه موقعیت خوبی روی دروازه ها ایجاد کردند که هیچکدام منجر به گل نشدند. نهایتا آبی های پایتخت در حضور هواداران خود در ورزشگاه آزادی مقابل شاگردان مهدی رحمتی موفق به گلزنی نشدند تا بازی با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

استقلال با این نتیجه به رکورد شکست ناپذیری های خود ادامه داد و در حال حاضر فقط ۲ بازی تا ثبت یک رکورد شگفت انگیز فاصله دارد. گسترش نیوز در رابطه با چگونگی عملکرد آبی ها مقابل حریف اراکی، گفت و گویی با یدالله اکبری پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

فقط ۲ بازی تا یک رکورد بی نظیر

یدالله اکبری پیشکسوت آبی ها درباره بازی استقلال و آلومینیوم اراک گفت: استقلال پس از مسجل شدن قهرمانی، هدفش بیشتر عدم شکست بود تا رکورد خوب خود را حفظ کند. البته استقلال عملکرد نسبتا خوبی به ویژه در نیمه دوم مقابل آلومینیوم داشت. آلومینیوم هم واقعا تیم خوبی بود و خصوصا در خط دفاعی منسجم نشان داد. به هر‌حال استقلال موفق شد که روند شکست ناپذیری خود را همچنان حفظ کند و فقط ۲ بازی تا یک رکورد بی نظیر فاصله دارد.

یک چالش سخت در انتظار استقلال است

او در مورد بازی با مس رفسنجان و سختی این دیدار برای استقلال توضیح داد: مس رفسنجان در این فصل تیم بسیار خوب و قابلی نشان داده است. مس در بازی رفت نیز خیلی خوب بازی کرد و دو گل هم در ورزشگاه آزادی به استقلال زد. دیدار پیش رو که در رفسنجان برگزار می شود، می‌تواند یک چالش سخت برای استقلال باشد. بازیکنان استقلال که تا به اینجای فصل این رکورد فوق العاده را به دست آوردند، باید با تلاش و تمرکز مضاعف این بازی را هم با نتیجه مطلوب به پایان ببرند تا شیرینی قهرمانی دو چندان شود.

استقلال-تهران

رمز موفقیت استقلال در فصل جاری

اکبری در خصوص عوامل موفقیت و قهرمانی استقلال اظهار کرد: عواملی زیادی دست به دست هم دادند تا استقلال یک فصل عالی را سپری کند. بازیکنان، کادرفنی و در نهایت مدیریت باشگاه همگی در نوع خود به نحو احسن عمل کردند. استقلال در این فصل بر خلاف فصل های گذشته، در مجموع حاشیه کمتری داشت و این آرامش خیلی به تیم کمک کرد تا به هدفی که از ابتدای فصل داشت، دست پیدا کند.

نتیجه گرایی یا فوتبال زیبا؟

پیشکسوت آبی ها درباره سبک بازی استقلال در این فصل و نتیجه گرا بودن تیم فرهاد مجیدی بیان کرد: به عقیده من در شرایط فعلی فوتبال ایران، تیم ها بهتر است که ترجیحا نتیجه گرا باشند. استقلال به دلیل اینکه سال ها در کسب عنوان قهرمانی با ناکامی مواجه شده بود، انتخاب استراتژی نتیجه گرا بودن برای تیم در فصل جاری مناسب بود. کادرفنی استقلال با یک برنامه دقیق و منطقی، هدف خود را کسب قهرمانی در لیگ بنا کرده کرده بود که در نهایت  به آن هم رسید. باید توجه داشت که هواداران هم در نهایت از تیم قهرمانی را می خواهند. حالا این هدف مهم می تواند با بازی زیبا همراه باشد یا با فکر نتیجه گرایی.

یزدانی-و-مرادمند

از ۲ بازیکن استقلال باید تقدیر به عمل بیاید

اکبری در رابطه عملکرد جوانان استقلال در فصل جاری گفت: جوانان استقلال از جمله حسین زاده در این فصل واقعا خوب کار کردند. اعتقاد دارم که حضور این بازیکنان مستعد در کنار با تجربه ها، برگ برنده استقلال در این فصل بود. استقلال در این فصل به معنای دقیق کلمه یک تیم بود و خیلی نمی‌توان به نام مشخصی اشاره کرد. همه بازیکنان عملکرد خوبی داشتند تا استقلال به قهرمانی برسد.

او در ادامه افزود: ۲ بازیکنی که در اواسط فصل از تیم جدا شدند، یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بسیار به استقلال در این فصل کمک کردند و نباید تاثیر این دو نفر در رسیدن باشگاه به این عنوان فراموش شود. به نظرم باید از این دو مدافع هم به نوعی تقدیر به عمل بیاید.

استقلال به تقویت احتیاج دارد

او با تایید نیاز استقلال به تقویت در چند پست، اظهار کرد: استقلال جهت حضور موفق و پر قدرت در لیگ قهرمانان آسیا، احتیاج به تقویت در ۳ پست دارد. در پست نوک حمله به یک تمام کننده شش دانگ نیاز دارد. یک هافبک بازیساز و یک مدافع وسط با تجربه هم اگر جذب شود، تیمِ مجیدی در آسیا حرف برای گفتن خواهد داشت.

نمره قبولی فرهاد مجیدی در این فصل

هافبک اسبق آبی ها درباره عملکرد فرهاد مجیدی در کسوت سرمربیگری گفت: من در این فصل به فرهاد مجیدی نمره قبولی می دهم. آقای مجیدی با وجود تجربه کم، بسیار خوب و مطلوب تیم را مدیریت کرد تا استقلال به سمت حاشیه نرود. مشکلی که محمود فکری در استقلال داشت این بود که مدام حاشیه در اطراف تیم بود. در این فصل کادرفنی استقلال، آرامش و همدلی را در تیم جاری کرد و من به همین خاطر به فرهاد و همکارانش تبریک می گویم.

یدالله اکبری در پایان در رابطه با حواشی ایجاد شده در ورزشگاه یادگار امام تبریز عنوان کرد: من بازی را ندیدم ولی  این اتفاقات شایسته فوتبال ایران نیست. اگر روزی آن سنگ اندازی ها منجر به آسیب جدی یک نفر شود، چه کسی پاسخگو است؟ طبیعتا این حواشی فقط به وجهه فوتبال ما ضربه می زند و امیدوارم دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

ارسال نظر