|
کدخبر: 256507

۲ بازیکن تیم یحیی تقریبا مفتی بازی می‌کنند!

جمشید شاه‌محمدی مهاجم پیشین پرسپولیس می‌گوید: باور کنید من با ۵۴ سال سن همین الان بهتر از شرزود تمیروف می‌توانم گل بزنم!

فوتبال ۲ بازیکن تیم یحیی تقریبا مفتی بازی می‌کنند!

کم نیستند کسانی که معتقدند بازیکنان خارجی پرسپولیس در حد و اندازه‌های این تیم نبوده و کمکی به یحیی گل محمدی نکرده‌اند. یکی از این افراد منتقد جمشید شاه‌محمدی است. مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس به ویژه نسبت به عملکرد شیرزود تمیروف فروارد ملی پوش ازبکستانی انتقاد دارد و ... بهتر است خودتان تازه ترین مصاحبه شاه‌محمدی را بخوانید و قضاوت کنید.

 بدون مقدمه و یکراست سر اصل مطلب رفته و می‌خواهیم بپرسیم به نظر شما مشکل خط حمله پرسپولیس چیست؟

به نظرم بهتر است بپرسید مشکل پرسپولیس چیست و نه فقط خط حمله!

خُب بگویید مشکل اصلی پرسپولیس چیست؟

 بازیکنان خارجی این تیم در قواره پرسپولیس نیستند. شما می‌بینید کوین یامگا ۱۰ گل برای استقلال زده یا رودی ژستد این تیم را از شکست حتمی‌در دربی نجات می‌دهد اما در پرسپولیس چه طور؟ خارجی‌های پرسپولیس در قواره این تیم بزرگ نیستند و متأسفانه بدون کارآیی لازم به نظر می‌رسند.

 بسته ماندن پنجره باشگاه یا بی پولی باعث شد پرسپولیس چنین خریدهایی داشته باشد؟

 من این حرف را قبول ندارم!

 چرا؟!

کفش شما کهنه می‌شود. برای خرید کفش به بازار می‌روید اما پرسش اینجاست کفشی می‌خرید که خیلی ارزان باشد یا دسته دوم و پاره باشد و در محل کار شما را مسخره کنند؟ نه! شما با همان بودجه ای که دارید سعی می‌کنید مناسب ترین کفش را از بازار خریداری کنید. باور کنید من با ۵۴ سال سن همین الان بهتر از شرزود تمیروف می‌توانم گل بزنم!

 شوخی می‌کنید یا جدی می‌گویید؟!

 آخر آدم می‌ماند که این مهاجم معمولی در خط حمله پرسپولیس چه می‌کند؟ فوتبال که فقط به دویدن و پرس کردن نیست. من هم زمان بازی خودم جزو مهاجمانی بودم که مدام با مدافعان حریف می‌جنگیدم و برای مهاجمان بغل دستی فضا سازی می‌کردم اما گل هم می‌زدم. تمیروف حتی نتوانسته است در ۵، ۶ بازی گذشته یک گل بزند! مهاجم یا بازیکنی که از خارج به ایران می‌آید باید یک سروگردن بالاتر از داخلی‌ها باشد وگرنه مثل تمیروف در رده جوانان و امیدهای ایران ۱۰۰ تا بازیکن داریم!

 منوچهر صفروف و وحدت هنانوف چه طور؟

 این دو جوان تاجیک هم مفتی برای پرسپولیس درآمده اند. من شنیدم قرارداد این دو روی هم کمتر از ۱۰۰ هزار دلار تمام می‌شود! آیا بازیکن با کیفیت خارجی با این پول برای بازی به ایران می‌آید؟ من نمی‌گویم فوتبالیست گرانقیمت خارجی بخرید بلکه منظورم استخدام بازیکنان با کیفیت خارجی است. فوتبالیست‌هایی که به اندازه دستمزد خودشان برای پرسپولیس یا تیم‌های باشگاهی ما بازی کنند. حضور چنین بازیکنانی به نظر من روی کیفیت سایر بازیکنان هم تأثیر می‌گذارد.

 چه طور؟

 فوتبالیست‌ها خوب این حرف من را متوجه می‌شوند که وقتی کنار بازیکن ضعیفی تمرین می‌کنید خواه نا خواه روی شما اثر می‌گذارد. حالا اگر تعداد بازیکنان ضعیف با کیفیت نازل بیشتر شود این تأثیر منفی بیشتر هم خواهد شد. پرسپولیس یک تیم معمولی نیست و باید بهترین‌ها در آن بازی کنند. البته این نظر من است!

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر