|
کدخبر: 143753

گل ‌محمدی: اینجا را کلنگ بزنید و خراب کنید!

سرمربی پرسپولیس نسبت به وضعیت برگزاری دیدار با نساجی شدیدا گلایه کرد.

فوتبال گل ‌محمدی: اینجا را کلنگ بزنید و خراب کنید!

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از دیدار با نساجی اظهار کرد: برای بردن بازی تلاش خوبی داشتیم و به اندازه یک پیروزی سعی کردیم، اما از موقعیت‌هایمان بهره کافی را نبردیم. با توجه به شرایط جوی و وضعیت چمن ورزشگاه، فکر می‌کنم ایجاد موقعیت ما در این زمین تعداد خوبی داشت و بازیکنان نمایش قابل قبولی داشتند.

او ادامه داد: در این وضعیت زمین چمن فقط می‌توان روی بازی مستقیم به گل رسید که در ضربات ایستگاهی گل خوردیم و در نیمه دوم با یک توپ برگشتی از ضربه آزاد موفق به گلزنی شدیم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به شرایط فنی مسابقه ابراز کرد: نمی‌توان بخاطر وضعیت زمین چمن بحث فنی زیادی کرد، اما باید در چنین شرایطی از موقعیت‌هایتان استفاده کنید و برنده شوید ولی ما فقط توانستیم از یک فرصت گلزنی بهره ببریم و دیگر حملات را از دست دادیم، اما با این وجود بازیکنان ما تلاش زیادی داشتند تا برنده شوند و می‌توانست این اتفاق برای آنها بیفتد ولی به مساوی رسیدیم.

گل‌محمدی با بیان اینکه اعتراضی به داوری نداشتم و خیلی آرام کارم را دنبال کردم، گفت: نگران من نباشید؛ من مثل قبل آرام هستم ولی شرایط بازی ایجاد می‌کرد که در جریان بازی هم حرف بزنیم؛ البته بیشتر حرف‌های ما با بازیکنان خودمان بود ولی طی ۹۰ دقیقه در فوتبال ایران طبیعی است که در یکی، دو صحنه به داوری معترض بود.

او درباره قضاوت داور مسابقه ابراز کرد: آقای بنیادی‌فر از داوران خوب فوتبال ایران است ولی شرایط برای تیم داوری هم مثل بازیکنان سخت بود؛ فقط روی صحنه گل اول که دریافت کردیم، روی وحید امیری آوانتاژ داد که ما معترض بودیم چرا چنین کاری را انجام می‌دهد چون در این زمین شرایط طوری نبود که آوانتاژ بدهند و بخواهیم به حمله یا دفاع اضافه شویم. اگر خطا روی امیری را اعلام می‌کرد، در ادامه گل نساجی اتفاق نمی‌افتاد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص دلیل عدم برگزاری بازی با ۲۴ ساعت تاخیر و اصرار به انجام مسابقه‌ی امروز گفت: مگر این کار دست ما بود؟ فکر می‌کنم فردا هم همین مشکلات وجود داشت و چنین شرایط جوی را می‌دیدیم.

گل‌محمدی خطاب به مسؤولان ورزش استان مازندران و فوتبال ایران گفت: ما یک کشور ثروتمند از نظر منابع آب، گاز، نفت و... هستیم؛ خدا را شکر همه چیز داریم؛ از تمام مسؤولان استان‌ها و شهرها می‌خواهم در بحث زیرساخت‌ها و ایجاد ورزشگاه‌ها همت بیشتری داشته باشند. همه مسؤولان ما مدعی هستند که ورزش یک بحث امر به معروف است. وقتی در بحث ورزش هزینه می‌کنید، این هزینه هدر نمی‌رود. این کار برای ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت جامعه یک ضرورت و نیاز است. از مسؤولان عزیز ورزش کشور می‌خواهم در بحث زیرساخت ورزشگاه‌ها اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.

او تاکید کرد: استان مازندران می‌تواند یک تیم ملی تشکیل دهد چون استعدادهای خیلی زیاد و خوبی دارد. باید از این استعدادها به خوبی بهره برد تا فوتبال ایران تقویت شود، اما متاسفانه فکر می‌کنم اولویت‌ها مسائل دیگری هستند و توجهی به ورزش نمی‌شود. برای جامعه متمدنی مثل ایران، ورزش باید یک اصل باشد و شرایطی برای ورزشکاران به وجود بیاید تا به‌صورت حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای کار کنند.

سرمربی پرسپولیس ضمن ابراز تاسف از وجود ورزشگاه‌های بدون امکانات و زیرساخت در ایران، عنوان کرد: اولین کاری که در استادیوم شهید وطنی باید انجام دهند، این است که یک کلنگ بزنند، اینجا را تخریب کنند و مجموعه بهتری بسازند. نمی‌دانم چرا نسبت به این مسئله بی‌توجهی شده و جا دارد به این مهم نگاه ویژه‌تری شود.

گل‌محمدی درباره شرایط بد زمین چمن ورزشگاه شهید وطنی که با آب‌گرفتی همراه بود، اظهار کرد: آنقدر وضعیت بد بود که نمی‌توانستید کار ترکیبی از جناحین و بازی فنی داشته باشید. در چنین شرایطی هر تیمی بازی مستقیم انجام دهد، موفق می‌شود، اما با توجه به چنین شرایط نباید بحث فنی کرد؛ این شرایط برای انجام یک مسابقه در لیگ برتر ایران اصلا مناسب نیست و دو تیم در وضعیت دشواری کار کردند.

او درباره اصرارها در فوتبال ایران برای انجام این بازی و معوقه نشدن آن و همچنین لغو دیدارهای پیش از فینالِ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس همیشه مرد روزهای سخت بوده و همیشه به بازیکنانم گفتم اگر به موفقیتی دست پیدا کردیم، بخاطر انگیزه زیاد و شخصیت بزرگی است که این تیم دارد.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: اتفاقاتی که قبل از فینال آسیا افتاد و بازی‌های ما صورت نگرفت یا لغو شد، تمام آنها به ضرر ما بود. الان هم یک سری بازی‌های عقب افتاده داریم و شرایط سختی برای ادامه مسابقات خواهیم داشت، اما اینکه بخواهیم برنامه‌ریزی خیلی فشرده برای پرسپولیس داشته باشیم، بی‌انصافی است.

او تاکید کرد: همه جوره باید آمادگی داشته باشیم تا از شرایط سخت سربلند خارج شویم. امروز هم بچه‌ها برای رسیدن به پیروزی در این شرایط تلاش کردند ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر