|
کدخبر: 141836

رنکینگ جهانی پرسپولیس اعلام شد

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان، با ۴ پله سقوط در رتبه ۹۰ قرار گرفت.

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۲۵ آذر) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۲۲ امتیاز، مانند هفته گذشته در رتبه چهارم قاره کهن ایستاده است؛ این در حالی است که با تیم سوم آسیا تنها یک امتیاز اختلاف دارد، اما این تیم در سطح جهانی و در مقایسه با هفته گذشته با ۴ پله سقوط در رتبه ۹۰ جهان قرار گرفت.

استقلال با ۱۵۳۲ امتیاز مانند هفته گذشته در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران جای گرفته، اما نسبت به هفته قبل در آسیا ۲ پله صعود کرده و در رتبه ۱۴ ایستاده است، این تیم در سطح جهانی نیز با ۵ پله صعود در رده ۲۲۴ قرار گرفت.

سپاهان اصفهان با ۱۴۶۵ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. جایگاه این تیم نسبت به هفته گذشته در آسیا تغییر نکرده و همچنان در رتبه بیست و پنجم قرار گرفته است. سپاهان با ۱۳ پله صعود در سطح جهانی در رتبه ۳۷۴ قرار دارد.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد و شهرخودرو به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته‌اند. صنعت نفت آبادان و ذوب آهن هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم الهلال عربستان با ۱۶۸۰ امتیاز همچنان صدرنشین است.

تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۳۰ امتیاز در جایگاه دوم و کاوازاکی فرونتاله ژاپن با ۱۶۲۳ امتیاز در رتبه سوم قرار دارند. پس از پرسپولیس رده چهارمی، تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با ۱۶۱۶ امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن جای گرفته است.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۲ تیم اول جدول تغییری نداشته است و بایرن مونیخ، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، با ۲۰۸۵ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، لیورپول با ۱۹۳۸ امتیاز در رتبه دوم گرفته جای گرفته است.

منچسترسیتی ۱۹۲۶ امتیازی به رتبه سوم صعود کرده است و پاری سن ژرمن با ۱۹۱۵ امتیاز با یک پله سقوط در رتبه چهارم قرار گرفته است. اتلتیکو مادرید هم با ۱۹۰۷ امتیاز مانند هفته گذشته پنجمین تیم برتر جهان است.

از نکات قابل توجه در این رده بندی این است که یوونتوس به رتبه هشتم فوتبال باشگاهی جهان صعود کرده و پس از مدت طولانی به جمع ۱۰ تیم برتر جهان بازگشته، اما بارسا به رتبه دهم سقوط کرده است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ

لیورپول

منچسترسیتی

پاری سن ژرمن

اتلتیکو مادرید

رئال مادرید

اینتر میلان

یوونتوس

لایپزیگ

بارسلونا

منبع: جهان ورزش

ارسال نظر