|
کدخبر: 132325

تازه‌ترین رده بندی باشگاه‌های جهان اعلام شد

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان، با یک پله صعود در رتبه ۹۶ جهان قرار گرفت.

فوتبال تازه‌ترین رده بندی باشگاه‌های جهان اعلام شد

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۱۳ آبان) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار دارد.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۲۳ امتیاز، مانند هفته گذشته در رتبه ۴ قاره کهن ایستاده است، اما این باشگاه در سطح جهانی و در مقایسه با هفته گذشته یک پله صعود کرده و در جایگاه ۹۶ قرار گرفت.

استقلال با ۱۵۳۲ امتیاز مانند هفته گذشته همچنان در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران جای گرفته، اما در آسیا با یک پله صعود نسبت به هفته قبل در رتبه ۱۲ ایستاده است. این تیم در سطح جهانی نیز ۵ پله صعود کرده و در رده ۲۱۵ قرار گرفت.

سپاهان اصفهان با ۱۴۷۳ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، همچنان سومین تیم برتر فوتبال ایران است. جایگاه این تیم نسبت به هفته گذشته در آسیا هم تغییری نداشته و در رتبه بیست و چهارم قرار گرفته است. سپاهان با ۲ پله صعود در سطح جهانی در رتبه ۳۶۲ قرار دارد.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد و ذوب آهن به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته‌اند. شهرخودروی خراسان و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم الهلال عربستان با ۱۶۷۹ امتیاز همچنان صدرنشین است، کاوازاکی فرونتاله ژاپن با ۱۶۴۳ امتیاز در رتبه دوم و تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۴۰ امتیاز در جایگاه سوم جای گرفته است. پس از پرسپولیس رده چهارمی، تیم الدحیل قطر با ۱۵۸۸ امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن قرار گرفته است.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۳ تیم اول جدول تغییری نداشته است و بایرن مونیخ، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، با ۲۱۰۱ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است.

پس از سرخپوشان آلمانی، لیورپول با ۱۹۵۸ امتیاز در رتبه دوم گرفته و پاری سن ژرمن با ۱۹۳۲ امتیاز در رتبه سوم جای دارد. منچسترسیتی با ۱۹۲۲ امتیاز به رتبه چهارم صعود کرده و جانشین رئال مادرید شده است، این تیم اسپانیایی نیز با ۱۹۰۹ امتیاز پنجم است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر