|
کدخبر: 134255

بیرانوند بار دیگر سوژه فضای مجازی شد!

علیرضا بیرانوند تلاش می‌کند خود را دوباره به قفس توری تیم باشگاهی اش و تیم ملی ایران برساند.

غیبت علیرضا بیرانوند در فهرست جدید تیم ملی برای بازی با بوسنی و هرزگوین، بار دیگر نام او را به فضای خبری فوتبال ایران و بحث های محافل فوتبالی، کشاند. بیرو که در دوره سنگربانی پرسپولیس، یکی از مهم ترین بازیکنان تیم سرخپوش پایتخت بود، پس از ترک اردوی قرمزها و حضور در اروپا، با کمترین میزان حاشیه تمرینات خود را پیگیری کرد تا به آرزوی دیرینه اش که درخشش در قاره سبز بود، برسد.

در این مدت بیرانوند تنها یک بار در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و به مجادله نسبتا طولانی با مهدی رسول پناه پرداخت و غیر از این، آنچه در رسانه ها از او مطرح شد تنها مربوط به تصاویر تمرینات تیم رویال آنتورپ بود.

* بیرانوند دور از دروازه؛ چرا و چگونه؟

با این وجود، بیرانوند هرگز در ترکیب اصلی آنتورپ قرار نگرفته که این موضوع اتفاقی عجیب به حساب می‌آید، چرا که مدیران باشگاه بلژیکی پیراهن شماره یک خود را به علیرضا داده‌اند و به گفته نزدیکان او، این باشگاه برای گلر شماره یک خود به سراغ بیرانوند آمده بود. اما چه شده که دروازه‌بان بلند قامت و معروف فوتبال آسیا، نتوانسته در تیم جدیدش نقش آفرینی کند؟

در این بین موضوعات مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا بیرانوند روی نیمکت بنشیند؛ شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز کشورهای اروپایی سبب شد تا او با تاخیر چندین هفته ای به بلژیک برود. بیرانوند دو بار برای این کار اقدام کرد اما موفق به آن نشد تا مدیران آنتورپ با نگرانی به سراغ یک دروازه‌بان جانشین بروند و جین باتز فرانسوی را جذب کنند.

بیرانوند سرانجام روز ۲۳ تیر ماه به بلژیک رفت و در تست آمادگی جسمانی و آزمایش کرونا شرکت کرد اما بلافاصله راهی قرنطینه شد. حضور او در قرنطینه و غیبتش در تمرینات، سبب شد تا در بازی اول غایب باشد. از هفته دوم دروازه‌بان ایرانی به نیمکت رسید و در حالی که پیش بینی می‌شد از هفته ششم به ترکیب اصلی راه یابد اما یک اتفاق نابهنگام، وی را دوباره از حضور در زمین باز داشت.

*مصدومیت بد موقع به نفع جین باتز

پس از پایان هفته پنجم و در تمرینات، بیرانوند دچار پارگی همسترینگ شد تا چند هفته خانه نشین شود. این در حالی است که حتی خود بیرانوند هم انتظار داشت که از این هفته فیکس شود اما مصدومیت همه برنامه ها را به هم زد.

او چهار هفته حتی روی نیمکت هم ننشست اما از بازی با تاتنهام و تقابل با شاگردان ژوزه مورینیو به اردوی آنتورپ بازگشت. این اتفاق در حالی رقم خورد که او آمادگی صددرصد را نداشت و این موضوع روی دعوتش به تیم ملی هم تاثیر گذاشت.

به هر حال کرونا و مصدومیت دست به دست هم دادند تا جین باتز فیکس شود اما آمار نشان می‌دهد که او عملکرد خیلی خوبی هم نداشته است. در ۱۲ بازی نخست لیگ، آنتورپ با ۱۶ گل خورده چهارمین خط دفاعی ضعیف تیم های شاخص لیگ بلژیک را به خود اختصاص داده و همین موضوع شانس بیرانوند را برای حضور در زمین افزایش داده است.

نکته جالب این است که بیرانوند پس از سه سال کار با ایگور پانادیچ مربی دروازه‌بان‌های کروات پرسپولیس، حالا در آنتورپ نیز زیر نظر یک مربی اهل کرواسی کار می‌کند. ودران یانی که رابطه خوبی هم با دراگان اسکوچیچ دارد، حالا موظف است تا بیرانوند را به آمادگی قبلی بازگرداند تا مورد استفاده ایوان لکو قرار بگیرد.

* چرا اسکوچیچ از نام بیرانوند گذشت؟

شاید بسیاری انتظار داشتند که دراگان اسکوچیچ با دعوت از علیرضا بیرانوند، وی را در شرایط بازی قرار بدهد اما این اتفاق رخ نداد تا بیرو نیز به فهرست پرتعداد غایبان نام آشنای تیم ملی اضافه شود.

اما به نظر می‌رسد این تصمیم با هماهنگی بیرانوند و مربی او گرفته شده است. اسکوچیچ در تماس با گلر سابق پرسپولیس از وضعیت او اطلاع یافت و سپس با مربی دروازه‌بان‌‌های آنتورپ تماس گرفت تا آمادگی بیرانوند را جویا شود. ودران یانی که اتفاقا هموطن اسکوچیچ است، به او گفت که باتوجه به مصدومیت سنگین بیرانوند از ناحیه همسترینگ، دعوت و استفاده از او ریسک بزرگی است که می‌تواند تبعاتی را به همراه داشته باشد. مصدومیت وی پارگی همسترینگ بوده و به دو-سه هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد و سخت است که برایتان بازی کند. بنابراین اگر در بلژیک بماند و با تیم کار کند و آمادگی اش را به صددرصد برساند بهتر است.

پس از این صحبت ها بود که اسکوچیچ تصمیم گرفت قید علیرضا بیرانوند را برای این اردو هم بزند و از رشید مظاهری، پیام نیازمند و امیر عابدزاده استفاده کند.

بیرانوند که سال ها در فوتبال ایران به عنوان گلر شماره یک در پرسپولیس و نفت تهران حضور داشت و در تیم ملی نیز از سال ۲۰۱۷ به صورت ثابت در درون دروازه قرار گرفت، حالا برای عبور از چهلمین بازی ملی همچنان باید صبر و تلاش کند.

صبری که او البته در ابتدای دوره فوتبالش به خوبی آموخت و تلاشی که از لرستان تا تهران انجام داد و حالا تجربیات گذشته را مورد استفاده قرار خواهد داد تا مورد توجه کادرفنی آنتورپ و تیم ملی قرار گیرد و دوباره به قفس توری بازگردد؛ در ایران و اروپا.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها