|
کدخبر: 133149

بازیکنانی با شماره‌ های عجیب!

طبق یک قانون نانوشته در فوتبال، شماره‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ به بازیکنانی اختصاص می‌یابد که در خط حمله به میدان می‌روند اما در لیگ بیستم، برخی موارد استثناء دیده می‌شود.

بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از دیروز به طور رسمی شروع شد و تیم‌ها با شکل و شمایل جدید وارد گود شدند. پس از تغییرات فراوان در ترکیب ۱۶ تیم لیگ برتری، در روز نخست از هفته نخست، چهار دیدار برگزار شد و هر هشت تیم از بازیکنان جدید خود بهره بردند تا جای خالی بازیکنان جدا شده را پر کنند.

از جمله اتفاقات مهم ابتدای هر فصل، رونمایی از شماره پیراهن بازیکنان است. در واقع با رفتن برخی از بازیکنان، شماره‌ پیراهن‌ها آزاد می‌شوند و بهترین شماره‌ها به بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی اختصاص می‌یابد. طبق عرف رایج در فوتبال، شمارها از یک تا یازده به ترتیب بین بازیکنان حاضر در دروازه، خط دفاعی، هافبک و حمله تقسیم می‌شود.

با این وجود، هر از چند گاهی برخی موارد استثناء هم در این زمینه وجود دارد؛ کما این که مرتضی پورعلی گنجی در تیم ملی شماره هشت و یا امید ابراهیمی شماره ۹ را بر تن می‌کنند و یا رامین رضاییان که بیش‌تر به عنوان یک مدافع راست شناخته می‌شود، در تیم‌های الشحانیه و الدحیل شماره ۱۱ را به تن داشتند.

در فصل جاری لیگ برتر ایران هم این اتفاق به وقوع پیوسته و شماره‌هایی که در گذشته بر تن بازیکنان خط حمله و یا هافبک‌های نفوذی بود، توسط مدافعان و یا هافبک‌های دفاعی مورد استفاده قرار گرفتند.

عجیب‌ترین شماره در پرسپولیس در اختیار میلاد سرلک است. او که به تازگی به این تیم ملحق شده، شماره ۱۰ را برای خود انتخاب کرده که برای بازیکنی در منطقه هافبک دفاعی تاحدودی عجیب به نظر می‌رسد. در گذشته این شماره در اختیار فرشاد احمدزاده بود که در نیم فصل لیگ نوزدهم راهی فولاد خوزستان شد.

در استقلال هم این اتفاق رخ داده است. شماره ۹ این تیم برای مهدی مهدی‌پور کنار گذاشته شده است که در بهترین حالت در پست هافبک میانی یا دفاعی به میدان می‌رود و نقش یک شماره ۹ کلاسیک را بر عهده ندارد.

در سپاهان هم دانیال اسماعیلی‌فر عجیب‌ترین شماره را انتخاب کرده است. مدافع راست جدید طلایی‌پوشان در این فصل، شماره ۱۱ را برای خود انتخاب کرده است که در طول تاریخ بر تن مهاجمان بزرگ بوده اما این بار توسط یک مدافع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شماره ۱۱ تراکتور هم به جای یک مهاجم یا هافبک، به مهدی تیکدری، مدافع این تیم اختصاص یافته است. البته تیکدری در گذشته به عنوان هافبک نفوذی یا مهاجم به میدان می‌رفت اما از فصل گذشته در پست مدافع کناری مورد استفاده قرار می‌گیرد و اتفاقات در این پست جواب هم داده است.

احمد عبدالله‌زاده، هافبک دفاعی سابقا ملی پوش فولاد هم از جمله بازیکنان حاضر در فاز تدافعی است که به شماره ۱۱ علاقه‌مند است. او در تیم جواد نکونام شماره ۱۱ را به تن خواهد کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر