|
کدخبر: 101152

حرف فدراسیون فوتبال اسپانیا به کرسی نشست

فدراسیون فوتبال اسپانیا با وجود پیروزی در دعوی حقوقی با لالیگا بر سر زمان برگزاری دیدار‌های باقیمانده لالیگا، اجازه داد تا به منظور تمام شدن سریع‌تر فصل کرونازده، دیدار‌ها در تمام روز‌های هفته برگزار شود.

فوتبال حرف فدراسیون فوتبال اسپانیا به کرسی نشست

یک دادگاه در اسپانیا شکایت لالیگا از فدراسیون فوتبال اسپانیا را رد کرد؛ نهاد ناظر فوتبال اسپانیا سال گذشته در دستوری اعلام کرده بود که به منظور حفاظت از منافع هواداران، بازی‌ها تنها در روز‌های آخر هفته میلادی (شنبه و یکشنبه) برگزار خواهند شد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا ضمن استقبال از رای دادگاه اعلام کرد که اگر مقامات لیگ تمایل دارند تا به منظور اتمام هرچه سریع‌تر فصل، دیدار‌ها را در تمام روز‌های هفته برگزار کنند، برابر این تمایل و خواسته ایستادگی نخواهد کرد.

«لوئیس روبیالس» رییس فدراسیون «خاویر تباس» رییس لالیگا دشمنان قسم خورده هستند، اما ماه گذشته به منظور غلبه بر بحران ناشی از پاندمی ویروس کرونا با برگزاری نشست به میزبانی وزیر ورزش این کشور در کاخ ویانا، قول همکاری دادند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیاه آمده است: فدراسیون تمایل دارد تا حداکثر رضایتمندی خود را از حکم صادر شده توسط دادگاه اعلام کند؛ حکمی که شکایت لالیگا را رد کرده و مقرر می‌کند که برگزاری بازی‌ها در روز‌های جمعه و دوشنبه باید به تایید فدراسیون برسد. با این حال، فدراسیون تمایل دارد تا حسن نیت خود را نشان داده و به سهم خود در راستای تسهیل اتمام فصل بدون بروز مشکل، تلاش کرده و به روحیه همبستگی که در کاخ ویانا به آن متعهد شده است، پایبند بماند.

۱۱ دیدار تا اتمام فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ لالیگا باقی مانده و قرار است رقابت‌ها از ۱۱ ژوئن (۲۲خردادماه) و پس از توقف از ۱۲ مارس، بار دیگر از سر گرفته شود.

لالیگا ضمن مخالفت با این حکم، اعلام کرد که درخواست استیناف خواهد داد و تاکید کرد: اهمیت لالیگا برای این کشور باید به خاطر سپرده شود، زیرا (فوتبا��) صنعتی است با ارزش ۱.۳۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور که ۱۸۵ هزار شغل ایجاد کرده و ۴.۱ میلیارد یورو در قالب مالیات، برای دولت درآمدزایی دارد. بحران کنونی ناشی از کووید-۱۹ و احکامی با این ماهیت، صنعتی را که به شدت برای جامعه حائز اهمیت است، به خطر می‌اندازد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر