|
کدخبر: 298221

تست سلامت باتری موبایل شیائومی

برای تست سلامت باتری موبایل شیائومی ابتدا در گوشی خود به اپلیکیشن تماس وارد شوید. سپس اقدام به وارد کردن کد دستوری...

تست سلامت باتری موبایل شیائومی یکی از روش های رایج برای کاربران بوده که با آن می توانند به سلامت باتری گوشی خود پی ببرند. چرا که باتری به عنوان یکی از مهم ترین قطعات گوشی شناخته می شود و میزان شارژدهی آن از اهمیت فوق العاده ای برای کاربران برخوردار است. تا جایی که مهم ترین معیار برای اغلب کاربران در هنگام خرید گوشی های هوشمند، باتری موبایل و شارژدهی آن است. در ادامه به روش های تست سلامت باتری هایی که در گوشی های هوشمند شیائومی به کار می رود، اشاره می کنیم.

تست سلامت باتری موبایل شیائومی

نحوه تست سلامت باتری موبایل شیائومی

در صورتی که قصد دارید به تست سلامت باتری موبایل شیائومی بپردازید و مهارت کافی ندارید، می توانید از تکنسین های نمایندگی شیائومی درخواست کمک کنید. به همین منظور اپلیکیشن های اختصاصی و یا کدهای دستوری وجود دارد که می توان از طریق آن ها سلامت باتری را تست کرد. شما می توانید از کدهای دستوری استفاده کرده و در زمان کمتری سلامت باتری خود را تست کنید.

کدهای دستوری تست سلامت باتری موبایل شیائومی

برند شیائومی نیز همانند اغلب تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، برای تست سلامت باتری موبایل شیائومی کدهای خاصی را ارائه کرده که می توانید از طریق آن ها به منوی بررسی وضعیت باتری گوشی دسترسی پیدا کنید. به همین منظور می توانید از طریق طی کردن مراحل زیر منوی مورد نظر را باز کنید:

  • ابتدا در گوشی خود به اپلیکیشن تماس وارد شوید.
  • سپس اقدام به وارد کردن کد دستوری *#*#6485#*#* نمایید.
  • پس از وارد کردن کد دستوری ذکر شده، پنجره ای گشوده می شود که می توانید اطلاعات مربوط به باتری گوشی خود را مشاهده نمایید.
  • در صفحه ای با عنوان battery info می توانید کدهای دستوری متعددی را مشاهده کنید. این کدها در نگاه اول ممکن است شما را سردرگم کند، اما با کمی دقت می توانید مفهوم هر کد را بدانید و به ارزیابی سلامت باتری گوشی خود بپردازید.

تست سلامت باتری گوشی شیائومی

در صورتی که باتری موبایل شما دچار ایراد باشد، می توانید از نمایندگی تعمیر موبایل شیائومی درخواست کمک کرده و اقدام به تعویض آن نمایید. در ادامه به برخی از کدهای دستوری که باید مفهوم آن ها را بدانید، اشاره می کنیم:

  • کد MB_00 / MF_01 : نشان دهنده ظرفیت کنونی باتری موبایل است.
  • کد MB_01 : نشان دهنده وضعیت شارژ کردن کنونی باتری گوشی است.
  • کد MB_02 : بیانگر سرعت شارژ گوشی است.
  • کد MB_03 : ولتاژ لحظه ای باتری موبایل را نشان می دهد.
  • کد MB_04 : شدت جریان لحظه ای باتری موبایل را نشان می دهد.
  • کد MB_05 : نشان دهنده دمای کنونی باتری گوشی است.
  • کد MB_06 : بیانگر وضعیت سلامت باتری گوشی است.
  • کد MF_02 : تعداد دفعات چرخه شارژ باتری موبایل را نشان می دهد.
  • کد MF_05 : نشان دهنده ظرفیت کنونی باتری گوشی است.
  • کد MF_06 : بیانگر ظرفیت اصلی باتری گوشی است.

با توجه به مدل گوشی شیائومی ممکن است برخی از کدهای دستوری ذکر شده در بالا را مشاهده نکنید. اما از بین کدهای اشاره شده، MF_02 و MB_06  که بیانگر تعداد چرخه های شارژ باتری و وضعیت سلامت باتری هستند، اهمیت زیادی دارند.

به منظور تشخیص یک باتری خوب با عملکرد صحیح، باید بدانید که حدودا 500 الی 600 چرخه شارژ را باید طی کرده باشد. پس از این عدد عملکرد باتری گوشی افت خواهد کرد. در صورتی که قصد خرید گوشی کارکرده را دارید، باید به تست سلامت باتری موبایل شیائومی پرداخته و دستگاه هایی که بیشتر از 400 چرخه شارژ دارند را خریداری نکنید.

برنامه های تست سلامت باتری موبایل شیائومی

به منظور تست سلامت باتری موبایل شیائومی اپلیکیشن های متعددی طراحی شده که از بین آن ها می توان به Battery Guru اشاره کرد. این برنامه که توسط نمایندگی موبایل شیائومی نیز استفاده می شود، اطلاعات باتری را نمایش داده و به کاربران کمک می کند تا در صورت نیاز، عادات شارژ کردن دستگاه خود را تغییر دهند و عمر مفید باتری را افزایش دهند.

علاوه بر این، با کمک این برنامه می توانید هشدارهایی را مشاهده نمایید که برای میزان شارژ و دمای باتری قابل تنظیم لازم بوده و از شارژ و داغ شدن بیش از حد باتری جلوگیری می کند.

برنامه دیگری که برای تست سلامت باتری مورد استفاده قرار می گیرد، برنامه AccuBattery است. این برنامه با قرار دادن امکانات متعدد در اختیار کاربران، به بررسی میزان مصرف واقعی باتری توسط گوشی و سایر اپلیکیشن ها می پردازد.

با این برنامه می توانید به تخمین مدت زمان شارژ باقی مانده باتری، با توجه به ظرفیت آن بپردازید. نسخه رایگانی از این برنامه وجود دارد که قادر به ثبت کلیه داده های 24 ساعت گذشته است. اما چنانچه قصد دارید به داده های قدیمی تر دسترسی پیدا کنید، باید به دنبال نسخه پرمیوم آن باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها