|
کدخبر: 286831

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت گوشی‌های پرطرفدار در بازار

سال ۲۰۲۲ با تمام فراز و نشیب هایش به اتمام رسید و حالا زمان آن رسیده تا به بهترین گوشی‌های سال میلادی پیش نگاهی داشته باشیم. گوشی‌های پرچمدار که هرکدام طرفداران پرو پا قرص خود را دارند.

فناوری قیمت گوشی‌های پرطرفدار در بازار

تلفن‌های همراه همگام با پیشرفت فناوری، قسمت بزرگی از زندگی انسان‌ها را در برگرفته است. شرکت‌های سازنده نیز در این میان تمام تلاش خود را برای عرضه با کیفیت‌ترین و جذاب‌ترین نسخه‌های موبایل انجام می‌دهند. برند‌های مختلف گوشی برای جلب رضایت حداکثری مشتریان، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. آنها علاوه بر عرضه گوشی‌های با کیفیت، به قابلیت‌های بیشتر و جالب‌تر و معرفی آنها به خریداران توجه ویژه‌ای دارند. در صورت تمایل برای آشنایی با خاص‌ترین و بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲، در این گزارش با ما همراه باشید.

ما در این گزارش به بررسی و معرفی گوشی‌های پرچمدار در سال گذشته پرداختیم.

۱. سامسونگ گلکسی زد فولد ۴؛

 نمایشگر: ۷.۶ اینچی داینامیک امولد ۲X با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز | ۶.۲ اینچی داینامیک امولد ۲X با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز

 پردازنده: اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱

 رم: ۱۲ گیگابایت

 حافظه: ۵۱۲/۲۵۶ گیگابایت یا ۱ ترابایت

 دوربین‌ها: ۱۲ + ۱۰ + ۵۰ مگاپیکسل

 باتری: ۴۴۰۰ میلی‌آمپر با شارژ سریع ۲۵ وات

 قیمت: از ۶۳ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگرهای با روشنایی بالاتر از رقبا، شارژدهی بسیار خوب، دوربین‌های بهتر از مدل قبل، گواهی IPX۸، امکانات فراوان برای استفاده همزمان از چند برنامه، عملکرد فوق‌العاده

نقاط ضعف: محل تاشدن نمایشگر در صفحه نمایش مشخص است، نرخ بسیار بالا، سرعت شارژ پایین

قیمت-گوشی-سامسونگ

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ از بسیاری از جهات شایسته کسب عنوان بهترین گوشی دنیا ۲۰۲۲ است. این گوشی یکی از معدود گوشی‌های دنیا است که در نگاه اول با ظاهر منحصر به‌فرد خود، خیلی‌ها را شگفت‌زده می‌کند اما ظاهر تنها برتری این گوشی نیست.

گلکسی زد فولد ۴ از بهترین پنل‌های نمایشگر سامسونگ در کنار یکی از بهترین پردازنده‌های اندرویدی طی چندین سال اخیر بهره می‌برد و در بخش دوربین نیز با سنسورهای جدیدی به‌ روزرسانی شده و حالا برخلاف سال‌های قبل در این قسمت نیز یکی از بهترین‌ها است. این گوشی حتی از قلم S پن نیز پشتیبانی می‌کند. شاید تنها ایرادی که بتوان به این گوشی گرفت، پیدا بودن محل تاشدن نمایشگر است. موردی که خیلی از رقبای چینی سامسونگ تا حد زیادی آن را برطرف کردند. همچنین سرعت شارژ نیز جای پیشرفت زیادی دارد و البته گلکسی زد فولد ۴، گرانترین گوشی ۲۰۲۲ سامسونگ در بازار است و نرخ بسیار بالایی دارد.

۲. اپل آیفون ۱۴ پرو مکس؛

 نمایشگر: ۶.۷ اینچی LTPO سوپر رتینا XDR با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز

 پردازنده: اپل A۱۶

 رم: ۶ گیگابایت

 حافظه: ۵۱۲/۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت یا ۱ ترابایت

 دوربین‌ها: ۱۲ + ۱۲ + ۴۸ مگاپیکسل

 باتری: ۴۳۲۳ میلی‌آمپر با شارژ سریع ۲۷ وات

 قیمت: از ۶۵ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده A۱۶، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بزرگ با طراحی جدید، دوربین‌های بسیار عالی، شارژدهی بی‌نظیر، بلندگوهای فوق‌العاده

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، وضعیت نامعلوم رجیستری

آیفون ۱۴ پرو مکس بدون شک یکی از برترین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۲ بود. گوشی که با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و برای نخستین بار با پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن، ناچ با طراحی متفاوت و قابلیت جزیره داینامیک و همچنین دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی وارد بازار شد که از زوم ۲ برابر پشتیبانی می‌کند.

در مورد کیفیت ساخت نیز مانند همیشه اپل بیشترین وسواس را به خرج داده است. همچنین از نظر عملکرد نیز این گوشی به‌لطف A۱۶ هیچ رقیب دیگری ندارد. متاسفانه اپل همچنان سرعت شارژ گوشی را بهبود نداده و از این نظر آیفون ۱۴ پرو مکس حتی از خیلی از گوشی‌های میان‌رده نیز عقب‌تر است.

قیمت-گوشی-آیفون

۳. سامسونگ گلکسی S۲۲ اولترا؛

 نمایشگر: ۶.۸ اینچی داینامیک امولد ۲X با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۴۴۰p

 پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱ / اگزینوس ۲۲۰۰

 رم: ۸/۱۲ گیگابایت

 حافظه: ۵۱۲/۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت یا ۱ ترابایت

 دوربین‌ها: ۱۲ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۰۸ مگاپیکسل

 باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ سریع ۴۵ وات

 قیمت: از ۴۳ میلیون تومان

نقاط قوت: بهترین نمایشگر در میان گوشی‌های بازار، قلم اس پن، دوربین‌های بهتر، شارژ ۴۵ وات

نقاط ضعف: شارژدهی کمتر نسبت به گلکسی S۲۱ اولترا، نرخ بالا، رم کمتر نسبت به مدل سال قبل

پیش از بررسی هر ویژگی دیگری، باید بگوییم که این گوشی از بهترین پرچمداران ۲۰۲۲ از نظر دوربین است. شاید حتی بتوانیم آنرا برترین گوشی سال ۲۰۲۲ تلقی کنیم! یکی از پیشرفت‌هایی که این گوشی نسبت به گوشی نسل قبل خود یعنی گلکسی S۲۱ Ultra داشته است، داشتن یک محفظه داخلی برای نگهداری از قلم S گوشی است.

۴. اپل آیفون ۱۴ پرو؛

 نمایشگر: ۶.۱ اینچی LTPO سوپر رتینا XDR با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز

 پردازنده: اپل A۱۶

 رم: ۶ گیگابایت

 حافظه: ۵۱۲/۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت یا ۱ ترابایت

 دوربین‌ها: ۱۲ + ۱۲ + ۴۸ مگاپیکسل

 باتری: ۳۲۰۰ میلی‌آمپر با شارژ سریع ۲۷ وات

 قیمت: از ۶۰ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده A۱۶، دوربین‌های بسیار عالی، شارژدهی بی‌نظیر، بلندگوهای فوق‌العاده

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، وضعیت نامعلوم رجیستری

آیفون ۱۴ پرو از لحاظ مشخصات هیچ تفاوتی به جز اندازه با آیفون ۱۴ پرو مکس ندارد. این گوشی در لیست برترین گوشی‌های ۲۰۲۲، بهترین انتخاب برای کاربرانی است که به‌دنبال یک گوشی با اندازه کوچک‌تر از بیشتر گوشی‌های بازار هستند و همچنان هم می‌خواهند یک گوشی پرچم‌دار داشته باشند.

گوشی-شیائومی1

۵. گوشی شیائومی ۱۲؛

 نمایشگر: ۶.۲۸ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p

 پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

 رم: ۸/۱۲ گیگابایت

 حافظه: ۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت

 دوربین‌ها: ۵ + ۱۳ + ۵۰ مگاپیکسل

 باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر با شارژ سریع ۶۷ وات

 قیمت: از ۱۸ میلیون تومان

نقاط قوت: اندازه جمع‌وجور، مشخصات بسیار عالی، دوربین اصلی بسیار خوب

نقاط ضعف: فاقد لنز تله‌فوتو است، فاقد گواهی IP است، رابط کاربری MIUI همچنان آزاردهنده است

گوشی شیائومی۱۲ در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ عرضه شد و می‌توان این گوشی را از بهترین پرچمداران ۲۰۲۲ به حساب آورد. این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل یک است. که نیاز به یادآوری نیست که چیپست قدرتمندی است. این چیپست برای انجام فعالیت‌هایی که نیاز به قدرت بالایی دارند و انجام همزمان چند کار در گوشی، بسیار مناسب است. اما متاسفانه مشکلی که در این گوشی وجود دارد اینست که در هنگام بازی کردن گوشی به شدت داغ می‌شود. این مسئله هنگام شارژ شدن گوشی هم مشهود است.

همچنین دوربین این گوشی دارای چند مد جالب برای عکسبرداری است. یکی از این مدهای جالب، قابلیت جایگزین کردن آسمان در عکس است. اما متاسفانه دوربین گوشی از زوم خوبی برخوردار نیست.

۶. گوشی سامسونگ گلکسی S۲۲ پلاس

نمایشگر: ۶.۶ اینچی داینامیک امولد ۲X با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱ / اگزینوس ۲۲۰۰

رم: ۸ گیگابایت

حافظه: ۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت

 دوربین‌ها: ۱۲ + ۱۰ + ۵۰ مگاپیکسل

 باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر با شارژ سریع ۲۵ وات

 قیمت: از ۳۹ میلیون تومان

نقاط قوت: دوربین‌های بسیار خوب، پشتیبانی دراز مدت، عملکرد بسیار خوب

نقاط ضعف: شارژدهی معمولی، نرخ بالاتر نسبت به رقبا

به عنوان عضوی از خانواده جدید پرچمداران سامسونگ در سال ۲۰۲۲ پیشنهاد کردن این گوشی به خریداران بسیار آسان است. با داشتن اندازه‌ای کوچتر نسبت به گوشی دیگر این خانواده یعنی S۲۲ Ultra و قیمتی پایینتر، این گوشی برای خیلی از افراد حتی می‌تواند انتخاب مناسبتری باشد. اگرچه که در مقابل ویژگی‌های به خصوص S۲۲ اولترا ممکن است نادیده گرفته شود. همچنین بسیاری از ویژگی‌های این گوشی مشابه گلکسی S۲۲ است، تنها در اندازه‌ای بزرگتر و البته با یک باتری بزرگتر.

دوربین گلکسی S۲۲ پلاس برای گرفتن عکس‌های تکی بسیار مناسب است. همچنین دارای تعداد زیادی افکت برای عکسبرداری است که هر فرد علاقمند به عکسبرداری را مجذوب خود می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جذابی که نه تنها متعلق به این گوشی، بلکه متعلق به بیشتر گوشی‌های این کمپانی هم هست باید به تنوع گسترده رنگبندی اشاره کنیم. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های صورتی یا سبز و آبی تهیه کنید.

خبرنگار: نعیمه صفری تبار, سهیل مافی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها