|
کدخبر: 285497

نقد و بررسی ویژگی‌های سندباکس، بازی بزرگ متاورسی

فناوری نقد و بررسی ویژگی‌های سندباکس، بازی بزرگ متاورسی

از زمانی که فیسبوک به نام متا تغییر نام داد، هیجان و حدس و گمان در مورد اینترنت آینده به شدت افزایش یافت. اما سازندگان رمزارز سال‌ها است که به سمت فراجهان کشیده شده‌اند. یکی از پروژه‌ها در این فضا، Sandbox است، یک بازی ویدیویی مبتنی بر اتریوم که به کاربران اجازه می‌دهد تکه‌ای از جهان را به شکل یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) داشته باشند. این بازی شبیه به Decentraland است، البته با ظاهر و احساس بیشتر شبیه بازی ویدیویی. پروژه سندباکس یکی از جذاب‌ترین دنیاهای متاورسی و مجازی و یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. ایده این پروژه از بازی Minecraft بوده و تا به الان افراد زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه مقاله در مورد ویژگی‌های این بازی و نحوه خرید Sand صحبت می‌کنیم.

سندباکس چیست؟

پلتفرم سند باکس روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. سندباکس مانند یک بازی آنلاین است و به کاربران امکان می‌دهد زمین مجازی بخرند. سلبریتی‌ها و برندها از جمله اسنوپ داگ، آدیداس، پاریس هیلتون، واکینگ دد، گوچی و غیره به این فضا هجوم آورده‌اند. هر زمین یا LAND در بازی یک NFT است که می‌توان آن را خریداری کرد و برای ایجاد تجربیات سفارشی استفاده کرد. برخی از آن‌ها توسط برندها یا جوامع اداره می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از سازندگان فردی باشند که می‌خواهند فضای شخصی خود را در این دنیای فراجهانی بسازند. احتمالاً شاهد رویدادهای مجازی در دنیای سندباکس و همچنین مهمانی‌های راه اندازی NFT و سایر تجربیات زنده خواهیم بود.

ویژگی‌های سندباکس چیست؟

هر دنیای متاورسی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های سندباکس می‌پردازیم.

زمین‌ها یا Land

LAND همان چیزی است که سندباکس آن را بسته‌های زمین مجازی می‌نامد و نقشه آن بسیار بزرگ است و ۱۶۶۴۶۴ قطعه جداگانه در این جهان متاورسی وجود دارد. هر کدام از این زمین‎‌ها توسط یک NFT اتریوم نشان داده می‌شود و می‌توان آن‌ها را آزادانه در بازارهای مانند OpenSea خرید و فروش کرد. اندازه‌های مختلف زمین، از جمله Estates، وجود دارد که می‌تواند مکان‌ها و تجربیات بسیار بزرگ‌تری را در خود جای دهد.

اگر صاحب یک قطعه زمین هستید، می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید روی آن بسازید: بازی‌های تعاملی، فضاهای ملاقات مجازی و موارد دیگر. سندباکس ابزارهای ساختمانی را راه‌اندازی کرده است که به سازندگان اجازه می‌دهد زمین را طراحی کنند، و حتی می‌توانید از تجربیاتی که ایجاد می‌کنید درآمد کسب کنید. شما همچنین می توانید یک دسته زمین خریداری کنید و در صورت تمایل آن را به سایر سازندگان اجاره دهید.

VoxEdit

با نرم‌افزار VoxEdit می‌توانید ان اف تی‌های مبتنی بر Voxel را ایجاد کنید. به پیکسل‌های مربعی شکل شبیه به لگو، Voxel می‌گویند. با این نرم افزار می‌توانید ان اف تی‌ها را به هر شکل و طرحی که می‌خواهید، طراحی کنید. می‌توانید آواتار مخصوص به خود را با تمام ویژگی‌ها مانند لباس، سلاح، حیوانات و غیره طراحی کنید. در پایان می‌توانید آن‌ها را در Market Place سندباکس خرید و فروش کنید.

GameMaker

با این ویژگی کاربران می‌توانند بازی‌های ۳ بعدی مخصوص به خود را بسازند. استفاده از برنامه گیم میکر نیازی به داشتن دانش کدنویسی ندارد. با این نرم افزار می‌توانید ان اف تی‌ها و زمین‌های خود را ویرایش و شخصی‌سازی کنید و یا کاراکترها و ساختمان‌های جدیدی بسازید.

بازار سندباکس

Market Place سندباکس در واقع یک بازار است که کاربران سندباکس بتوانند در آن ان اف تی‌های خود را خرید و فروش کنند. این بازار در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و در آن می‌توانید تمامی ان اف تی‌های موجود در سندباکس مانند کاراکترها، خانه‌ها، زمین‌ها و حتی اسم‌ها را نیز خرید و فروش کنید.

ان اف تی‌های سندباکس را از کجا بخریم؟

Sandbox چند سالی است که NFT ها را قبل از عرضه کامل نهایی می‌فروشد. این پروژه به بازیکنان و سرمایه‌گذاران احتمالی اجازه می‌دهد در بازار اولیه خرید کنند، یا برای خرید زمین و سایر دارایی‌ها به بازارهای ثانویه مراجعه کنند.

برای مثال، بازار NFT OpenSea بیش از ۱۰۰۰۰۰ قطعه زمین فهرست کرده است. علاوه بر این، می‌توانید سایر دارایی‌های NFT مانند آواتارها و آیتم‌ها را برای استفاده در بازی خریداری کنید. به عنوان مثال، اسنوپ داگ مجموعه‌ای از آواتارهای سه بعدی NFT را بر اساس شباهت خود فروخته است که در حال حاضر از طریق OpenSea و سایر بازارها در دسترس هستند.

ارز دیجیتال SAND چیست؟

توکن بومی پروژه سندباکس، SAND است. این توکن روی شبکه ERC20 است و برای انجام تراکنش‌ها در متاورس سندباکس به ارز SAND نیاز دارید. خرید سندباکس نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتال ساده است. برای خرید SAND می‌توانید از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام کنید. یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از این پروژه خرید و فروش بر اساس نوسان قیمت SAND است. قیمت سندباکس در زمان نگارش این مقاله ۰.۶۴ دلار است. برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها به وب‌سایت و اپلیکیشن والکس مراجعه کنید.

منبع: وبیت

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها