|
کدخبر: 280633

صفر تا صد روش کلاهبرداری اسکیمر و نحوه مقابله با آن

فناوری صفر تا صد روش کلاهبرداری اسکیمر و نحوه مقابله با آن

روش کلاهبرداری اسکیمر و چگونگی آن بسیار قابل اهمیت است. در ادامه به معرفی کامل و دقیق این نوع کلاهبرداری می پردازیم؛ پس خوب است با ما همراه باشید. کلاهبرداران با استفاده از همین روش، حساب بانکی افراد را خالی می کنند. این عمل به طور بسیار حرفه ای و هوشمندانه انجام می گردد. به این صورت که کلاهبردار اطلاعات موجود بر روی کارت فرد را کپی می کند و از این طریق است که می تواند حساب بانکی فرد را خالی نماید. از این طریق کلاهبردار رمز شما را به دست می آورد و به راحتی از کارت شما سو استفاده می کند. به همین خاطر باید همواره مواظب باشید.

یکی از کارآفرینان برتر کشور، معتقد است که باید به جرم دستگاه اسکیمر توجه داشت. امروزه این عمل به طور قطعی و جدی جرم به حساب می رود. به راحتی می توانید برای شکایت از کلاهبردار به دفتر قضایی مراجعه نمایید. چرا که روش کلاهبرداری اسکیمر به گونه ای است که فرد تمام سرمایه خود را از دست می دهد. اگرچه در برخی موارد ممکن است تمام سرمایه از دست نرود اما این کار برای فرد ضرر فراوانی به دنبال دارد.

برای آشنایی بیشتر با دیدگاه های چنین کارآفرینی راجع به مقابله با کلاهبرداری ها می توانید مطلبی در سایت فن پردازان را بررسی نمایید.

جلوگیری از کلاهبرداری اسکیمر

توجه به روش کلاهبرداری اسکیمر بسیار سودمند است. از این طریق شما متوجه می شوید در حفظ حریم خود دقت کافی داشته باشید. توجه کنید که اطلاعات کارت را در اختیار دیگران قرار ندهید. حتی اگر جایی نیاز به شماره کارت شما بود؛ لازم نیست از کارت خود عکس بفرستید؛ فقط شماره کارت و اسم و فامیل خود را در اختیار فرد بگذارید. به راحتی از این طریق می توانید از پول خود محافظت کنید. بهترین کار این است که هیچگاه تمام اطلاعات روی کارتتان را با دیگران به اشتراک نگذارید. توجه داشته باشید که همواره کلاهبرداران در کمین هستند.

همانطور که به جرم دستگاه اسکیمر اشاره کردیم؛ با وجود اینکه استفاده از اسکیمر جرم به حساب می رود؛ اما هنوز روشی بسیار پر طرفدار نزد کلاهبرداران است. همانطور که می دانید شکایت و پیگیری بسیار زمان بر است. پس همواره در این باره پیشگیری درست داشته باشید که کار به درمان طولانی مدت نکشد. حتما در حفظ اطلاعات روی کارت کوشا باشید. به این صورت می توانید از روش کلاهبرداری اسکیمر در امان بمانید.

خرید دستگاه اسکیمر و کلاهبرداری با آن

کلاهبرداران از طریق خرید اسکیمر به اهداف شوم خود دست پیدا می کنند. کلاهبرداری همواره با پیشرفت علم و فناوری پیشرفت می کند. از آنجایی که بانک محل مناسب و امن تری نسبت به کیف پول است؛ بسیاری از افراد سرمایه خود را در آن قرار می دهند. امروزه استفاده از کارت بانکی بسیار رونق یافته است. روش کلاهبرداری اسکیمر به دنبال رونق استفاده از کارت های بانکی افزایش یافت. به همین خاطر لازم است در این باره اطلاعات کافی داشته باشید. بسیاری از افراد قربانی این نوع کلاهبرداری شده اند. در حالی که پیشگیری از آن بسیار راحت است.

خرید-اسمیکر-2

جرم دستگاه اسکیمر در چه صورت انجام می گیرد؟

 به طور کلی استفاده از این دستگاه برای سو استفاده جرم محسوب می شود. بسیاری از افراد سرمایه های فراوان خود را از این طریق از دست داده اند. به همین خاطر است که درباره روش کلاهبرداری اسکیمر همواره تذکر داده می شود. با فاش کردن اطلاعات موجود بر روی کارت بانکی کار کلاهبردار را آسان می کنید. باید همواره در حفظ حریم شخصی خود کوشا باشید. البته این روشی جدید است که برای کلاهبرداری به کار برده می شود. به همین خاطر ممکن است بسیاری از افراد نسبت به آن آگاهی نداشته باشند. پس حتما عزیزان خود را از این موضوع آگاه کنید تا بازار کلاهبرداران کساد شود.

توجه به جرم دستگاه اسکیمر ضروری است. چرا که از این طریق می توانید از کلاهبردار شکایت کنید. اگر گرفتار این موضوع شدید اصلا نیازی به نگرانی نیست. امروزه پلیس و دادگاه به شکایات درباره کلاهبرداری به خوبی رسیدگی می کنند. از جهتی شکایت شما از فرد خاطی سبب می شود که بازار کار آن فرد بخوابد. از همین طریق شما افراد بسیاری را نجات می دهید. چرا که ممکن است هر کسی در دام این نوع کلاهبرداری اسیر شود. سودجویی و کلاهبرداری برخی مواقع برای افراد ضررهای جبران ناپذیری به همراه دارد. در صورتی که مورد سو استفاده قرار گرفتید؛ حتما از طریق قانون اقدام نمایید و حق خود را بگیرید. هر انسانی برای رسیدن به سرمایه تلاش می کند؛ پس حیف است که همه سرمایه فرد از این طریق نابود شود.

خرید-اسمیکر-3

دستگاه اسکیمر کارتخوان

خوب است که همه چیز را درباره دستگاه اسکیمر کارتخوان بدانید. این قطعه سخت افزاری می تواند سبب ضرر رساندن به بسیاری از افراد شود. اطلاعات موجود بر روی نوار مغناطیسی کارت قابل کپی کردن است. اگر این دستگاه در محلی که کارت میکشید قرار داده شود؛ به راحتی این اطلاعات شما را کپی می کند. کپی اطلاعات کارت شما بر روی یک کارت خام سبب می شود که کلاهبردار بتواند به کارت دسترسی پیدا کند. به این صورت از طریق خودپردازی که مورد استفاده قرار دادید می توانید مورد سو استفاده قرار بگیرید. روش کلاهبرداری اسکیمر به این صورت قابل اجرا است.

امروزه خرید اسکیمر نزد کلاهبرداران بسیار پرطرفدار است. از آنجایی که این روش جدید است بسیاری از افراد درباره آن اطلاعاتی ندارند. از طریق کارت خوان سیار نیز این روش کلاهبرداری اسکیمر امکان پذیر است. کار به این گونه است که دستگاه اسکیمر در داخل کارتخوان قرار داده می شود. پس از اینکه فرد اقدام به کشیدن کارت کند اطلاعات آن کپی می گردد. همانجا رمز فرد مشخص می شود؛ در نتیجه کلاهبردار در واقع با داشتن یک کپی از کارت شما کل پول را بر می دارد. البته این روش از نظر قانون جرم است و به طور طبیعی مجازات دارد. توجه کنید که همواره با وجود روش کلاهبرداری اسکیمر باید دقت کافی در استفاده از کارت بانکی خود داشته باشید.

پیشگیری از کلاهبرداری به روش اسکیمر

برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری بهتر است که خودتان رمز کارت بانکی خود را وارد کنید. از این طریق فروشنده متوجه رمز شما نخواهد شد؛ در نتیجه کپی اطلاعات کارتی که رمزی از آن نیست هیچ سودی نخواهد داشت. با تغییر رمز کارت خود به صورت دوره ای می توانید از این موضوع جلوگیری نمایید. معمولا به دلایل امنیتی گوناگون این کار پیشنهاد می شود. همانطور که مشاهده می کنید در جلوگیری از روش کلاهبرداری اسکیمر نیز موثر است. بهتر است که همواره اطلاعات لازم و کافی در هر نوع زمینه ای داشته باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها