|
کدخبر: 277684

شارژرهای اپل عوض می‌شوند

از این پس گوشی‌های آیفون هم مثل سامسونگ و دیگر برندهای تلفن همراه از USB تایپ C استفاده خواهند کرد.

کمپانی اپل اعلام کرده است که دیگر از شارژرهای معروف «لایتنینگ» خود استفاده نخواهد کرد و از این پس سوکت شارژ رایج‌تر USB تایپ C را بر روی آیفون‌ها خواهیم دید. این تصمیم در راستای قوانین جدید اتحادیه اروپا گرفته شده است.

بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا همه گوشی‌های موبایل که پس از پاییز ۲۰۲۴ فروخته می‌شوند باید از پورت استاندارد USB-C برای شارژرهایشان استفاده کنند. این رابط‌های بیضی شکل -که توانایی انتقال تا حداکثر ۲۴۰ وات توان و ۴۰ گیگابایت اطلاعات در ثانیه را دارند- سوکت مورد استفاده در تقریباً همه‌ی موبایل‌ها، لپتاپها، کنسول‌های بازی و کتابخوان‌های دیجیتال جدید است.

اپل پیش از این استفاده از سوکت شارژ تایپ سی را در بخش زیادی از محصولات خط تولید خود از جمله مک‌بوک و آیپد شروع کرده‌ بود اما تا به حال در برابر تغییر دادن شارژرهای آیفون مقاومت می‌کرد و می‌گفت: « اجبار به استفاده از تنها یک نوع رابط جلوی نوآوری و رقابت را می‌گیرد و به ضرر مصرف‌کننده خواهد بود.»

در طرف دیگر انگیزه‌ی مقامات اروپایی برای وضع چنین قوانینی علاوه بر استانداردسازی رابط‌های دستگاه‌ها، کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی است.

حالا رئیس بخش بازاریابی اپل، گرگ جوسیاک، گفته که این شرکت بالاخره شکست را قبول کرده‌است: «ما چاره‌ای جز پیروی از قوانین نداریم، امّا هم برای مصرف کنندگان و هم محیط زیست بهتر می‌بود اگر یک دولت تا این حد اجبار آمیز عمل نمی‌کرد.»

جوسیاک توضیحی درباره‌ی زمان‌بندی این تغییر نداد امّا با توجه روال سالانه‌ی معرفی گوشی‌های آیفون انتظار می‌رود این تغییر در آیفون ۱۵ در سپتامبر ۲۰۲۳ یا مدل بعدی آن در سال ۲۰۲۴ اعمال شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها