|
کدخبر: 275029

سرعت باورنکردنی اینترنت استارلینک

طبق گفته ایلان ماسک قطب جنوب، آسیا و آفریقا به سرویس پهنای باند ماهواره ای اسپیس ایکس متصل می شوند.

فناوری سرعت باورنکردنی اینترنت استارلینک

با اضافه شدن ایستگاه مک مردو در قطب جنوب، اسپیس ایکس می گوید که سرویس اینترنت پهنای باند استارلینک مبتنی بر مدار آن اکنون به تمام هفت قاره می رسد.

براساس اعلام شرکت سازنده، سیستم اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس قادر است سرعت اینترنت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را به صورت تئوری به هر نقطه از کره زمین برساند. تلفن های همراه در مناطق دورافتاده تا سال آینده به ماهواره های اسپیس ایکس متصل می شوند.

قابل توجه است که اینترنت ماهواره استارلینک در بزرگترین کشور روی زمین، روسیه، فعال نشده است. اسپیس ایکس در اوایل سال جاری، اندکی پس از حمله روسیه، استارلینک را در اوکراین فعال کرد. هزاران گیرنده استارلینک نیز به اوکراین فرستاده شده اند تا مناطق جنگ زده را متصل نگه دارند. ماسک همچنین گزارش داده است که استارلینک موفق شده است در برابر تلاش‌های روسیه برای مسدود کردن آن مقاومت کند.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ ماهواره استارلینک در مدار هستند و اسپیس ایکس به اضافه کردن حداقل هزار ماهواره دیگر تحت مجوز فعلی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده ادامه خواهد داد. این شرکت ابراز تمایل کرده است که این ابر صورت فلکی را به ۵۰۰۰۰ ماهواره افزایش دهد.

منبع: خبر آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    خداکندهرچه زودترراه اندازی شودکسی منت ای رانسل همراه اول نکشد

  • علیچقدر ارسالی در

    چقدر خوب میشه دیگه از فیلتر شدن راحت بشی م درود برشما

ارسال نظر