|
کدخبر: 267331

رفع مشکلات کامپیوتری با خدمات پشتیبانی شبکه

فناوری رفع مشکلات کامپیوتری با خدمات پشتیبانی شبکه

مشکلات کامپیوتری وقتی به وجود می آیند که کارهای زیادی داشته باشیم، زمانی پیش میایند که فرصت کافی برای رفع آن ها را نداشته باشیم و این موضوع تاثیر بد و استرس زیاد بر دوش ما میگذارد. چرا اصلا باید چنین مشکلی تو این لحظه به وجود می آمد؟

اما حالا دیگه این مشکلی هست که به وجود اومده و دیگه نباید بگذارید برای دفعات بعدی به وجود بیاد! خب راه حل درست و اصولی چیه؟

در شرکت ها به دلیل وجود تعداد زیاد کامپیوتر ها و تجهیزات مرتبط و همچنین وابستگی کار افراد به یکدیگر، اگر مشکل کامپیوتری برای یک نفر به وجود بیاید، میتواند بر روی کار کل مجموعه تاثیر گذار باشد. برخی از شرکت ها یه فرد را به عنوان پیمان کار آی تی (پشتیبان شبکه) در مجموعه خود دارند که به صورت تمام وقت و یا پاره وقت این مشکلات را رفع می کند اما ازش رضایت کافی نداند و به همین دلیل مشکلاتشان یا درست حل نمی شود و یا با تاخیر زمانی زیادی برطرف می شود و در نتیجه شما سعی می کنید برخی از مشکلات را خودتان برطرف کنید و مجبور می شوید زمانی را صرف این موضوع بکنید که شاید درست و اصولی نباشد و به طور موقع مشکل شما را در حدی برطرف کند.

نتیجه مشخصه شما باید به دنبال جایگزین کردن فرد یا شرکت پشتیبانی شبکه کنید اما احتمالا این کار برای شما سخت است و اینکه از کجا می توانید تشخیص دهید شرکت بعدی بهتر کار می کند و یا شاید در ابتدا کار خوب کار کند ولی بعد از  مدت کوتاهی افت کیفیت پیدا کند و حتی بدتر از سرویس دهنده فعلی شما شود! خب شما تا یه حدی مجبور هستید ریسک کنید ولی با مواردی که در ادامه برای انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه به شما گفته می شود ریسک شما به حداقل ممکن کاهش پیدا می کند و احتمال اینکه بتوانید در این مسیر موفق شوید بسیار زیاد می شود

مراحل دریافت بهترین خدمات پشتیبانی شبکه

1-تماس با شرکت های مختلف پشتیبانی آی تی

به عنوان راحت ترین مسیر برای پیدا کردن یک شرکت پشتیبانی شبکه می توانید از گوگل کمک گرفته و کلمه پشتیبانی شبکه را در آن جست و جو کنید، با لیستی از شرکت ها مواجه می شوید و سایت آن و نوع خدماتشان را به صورت کلی مورد بررسی قرار می دهید.

اپراتور

سپس از بین سایت های پیدا شده سایت های مورد نظرتان را انتخاب می کنید و با چند تا از آن ها تماس میگیرید. در اینجا باید به چند نکته مهم توجه کنید!

2-چقدر زمان صرف پاسخ دادن کارشناس شد؟

پشتیبانی شبکه از جمله مشاغلی است که سرعت پاسخ گویی کارشناس شبکه اهمیت فوق العاده زیادی دارد، چرا که همان طور که گفته شد برخی از مشکلات به وجود آمده در شبکه می تواند باعث اختلال بر روی کار تمامی افراد شود و ضرر های زیادی را متحمل کل یک مجموعه کند!

3-سوال هایی که کارشناس شبکه از شما می پرسد!

پس از صحبت اولیه با کارشناس شبکه و اعلام نیاز برای دریافت خدمات پشتیبانی آی تی و شبکه، کارشناس شبکه باید سوال های درستی را از شما بپرسد تا بتواند تنها یک دید کلی از وضعیت شبکه شما داشته باشد. مهم ترین سوال ها به شرح زیر می باشد:

·تعداد تجهیزات شبکه مثل تعداد کامپیوتر ها، سرور ها، پرینترها و تجهیزات مرتبط دیگر

·سرویس های مورد استفاده در شبکه مانند سرویس اشتراک فایل ها و پوشه ها

·مشکلات فعلی که درگیر آن ها هستید

·آدرس حدودی شما برای سرویس حضوری در صورت نیاز

 

4-اعلام شرایط همکاری و سرویس پشتیبانی آی تی

پس از اینکه اطلاعات حدودی درباره وضعیت شبکه مجموعه مورد نظر خود را در اختیار شرکت ارائه دهنده سرویس پشتیبانی آی تی قرار دادید، شرکت مورد نظر هم می تواند اطلاعات کلی درباره نوع همکاری، و شرایط پرداختی و مواردی از این دست را به شما اعلام کند. با توجه به اطلاعات دریافتی می توانید از بین شرکت هایی که تماس گرفته اید چند گزینه را حذف کنید.

از دلایل حذف شرکت های پشتیبانی در این مرحله می تواند به عدم ارائه اطلاعات کافی، عدم صحبت مناسب، عدم پاسخ دادن به سوال های شما، انتظار زیاد برای صحبت با واحد مربوطه اشاره کرد.

5-بررسی دقیق شرکت پشتیبانی شبکه

پس از صحبت تلفنی با شرکت های ارائه دهنده سرویس پشتیبانی آی تی و شبکه و قبول شرایط کلی همکاری نسبت به یکدیگر باید به سراغ جزییات بروید و به طور دقیق هر آنچه که نیاز هست را بررسی کنید. از مهم مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·درخواست نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و مطالعه دقیق آن

·بررسی کامل رزومه شرکت های مورد نظر

·تماس با شرکت های سرویس گیرنده از مجموعه انتخابی شما

پشتیبانی

 

6-بررسی دقیق مجموعه توسط شرکت پشتیبانی شبکه

 

در اینجا شما تقریبا شرکت مورد نظر خود را پیدا کرده اید و به طور دقیق آن را بررسی کردید. مجددا با شرکت مورد نظر تماس میگیرید، دوباره به زمان پاسخ گویی و رفتار کارشناس و اطلاعات ایشان توجه می کنید، اگر سوالی دارید میپرسید و در نهایت از شرکت مورد نظر درخواست می کنید به مجموعه شما آمده و جزییات را بررسی بکنند تا بتوانند شرایط دقیق و پیش نیاز های لازم برای پشتیبانی شبکه را به شما اعلام کنند.

7-حضور کارشناس پشتیبانی شبکه در شرکت شما

زمانی را با کارشناس پشتیبانی شبکه تنظیم کرده و کارشناس باید راس همان ساعت در مجموعه شما حاظر شود. این موضوع وقت شناسی کارشناس و شرکت پشتیبانی آی تی را نشان می هد.

در مرحله بعدی کارشناس پشتیبانی شبکه مدت زمانی را همراه شما صرف بررسی وضعیت شبکه می کند. این زمان حداقل می بایستی یک ساعت به طول بی انجامد و در غیر این صورت شما متوجه عدم حوصله و دقت کارشناس مورد نظر برای انجام کارهای خود در آینده می شوید و این موضوع می تواند خیلی بیشتر در آینده برای شما مشکل آفرین باشد.

طبق تجربه شرکت آی تی پشتیبان (https://itposhtiban.com) حدود 2 ساعت را صرف بررسی وضعیت شبکه کرد و در انتها گزارش 3 صفحه از وضعیت شبکه را به ما تحویل داد که به صورت ساده درباره نقاط قوت، ضعف و نیاز های شبکه در آن گفته بود.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • کرمانی ارسالی در

    مقداد آی تی بسیار شرکت معتبر و خوش نامی است، مجموعه رو به رشد و فعال با قیمت های مناسب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها