|
کدخبر: 262083

بهترین کارت حافظه موبایل در بازار ایران (قیمت مناسب در سال ۱۴۰۱ - ۲۰۲۲)

فناوری بهترین کارت حافظه موبایل در بازار ایران (قیمت مناسب در سال ۱۴۰۱ - ۲۰۲۲)

بهترین کارت حافظه موبایل در بازار ایران

 برای شناخت بهترین کارت حافظه موبایل در بازار ایران قبل از هر چیز  نیاز داریم تا  اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم تا بتوانیم در نهایت انتخاب بهتری داشته باشیم.

کارت حافظه، قطعه ای است که برای ذخیره سازی اطلاعات بر روی دستگاه های  دیجیتال از جمله موبایل  مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در بازار لوازم جانبی موبایل، شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید این نوع از کارت های حافظه فعالیت می کنند. البته این تنوع زیاد همیشه خوب نیست. به این دلیل که انتخاب را سخت می کند و گاهی  باعث سردرگمی بیشتر افراد، برای انتخاب یک کارت حافظه مناسب می شود.

برای انتخاب بهترین کارت حافظه موبایل، ضرورت دارد تا با فاکتورهای مهمی که در این انتخاب تاثیرگذار هستند بیشتر آشنا شویم. بخشی از این فاکتورهای مهم مربوط به نوع نیاز و استفاده شما می شود. مثلاً اگر شما جزو افرادی باشید که از دوربین گوشی موبایل خود برای عکاسی و یا فیلمبرداری با کیفیت HD  و بالاتر استفاده می کنید، طبیعتاً نیاز به کارت حافظه ای با ظرفیت بیشتر خواهید داشت. ولی اگر از موبایل خود استفاده خاصی برای فیلمبرداری ندارید انتخاب یک کارت حافظه با ظرفیت زیاد برای شما ضرورتی ندارد.

 نکته دیگر در این زمینه مربوط به قابلیت های گوشی شما است. لازم است قبل از اقدام به خرید کارت حافظه، نسبت به پشتیبانی گوشی خود از ظرفیت کارت حافظه مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. با لحاظ کردن این تفاوت ها شاید نتوان یک مدل خاص از کارت حافظه را به عنوان بهترین انتخاب به همه افراد معرفی و توصیه کرد. اما با شناخت یک سری از استانداردها و ویژگی های مربوط به کارت حافظه می توان در انتخاب آن بهتر تصمیم گرفت.

نکات مهم در انتخاب بهترین کارت حافظه موبایل در بازار ایران

نکاتی که در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد جهت آشنایی شما با خصوصیات انواع کارت های حافظه موبایل است. دقت و توجه به این تفاوت ها می تواند در  انتخاب بهترین کارت حافظه موبایل با قیمت مناسب به شما کمک کند.

کلاس بندی، سرعت و کیفیت:

همانطور که میدانید کارت حافظه موبایل، محل نگهداری اطلاعات با ارزش شما می باشد. پس لازم است تا کیفیت قابل قبولی داشته باشد تا بتوانیم با خیال راحت و بدون نگرانی از آن استفاده کنیم. وقتی از کیفیت کارت حافظه صحبت می کنیم منظورمان کیفیت عملکرد آن است. کیفیت عملکرد یک کارت حافظه از طریق سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آن تعیین می شود. یعنی اینکه یک کارت حافظه با چه سرعتی می تواند داده ها را در خود  ذخیره و یا جابجا کند.

شرکت های سازنده کارت حافظه با درج اعداد و عبارت هایی بر روی کارت حافظه، سرعت آن را نمایش می دهند. این اعداد نشان دهنده این هستند که حداقل سرعت نوشتن  اطلاعات بر روی کارت حافظه چقدر است.

 موبایل های امروزی از نظر کیفیت دوربین بسیار پیشرفت کرده اند. یعنی حداقل کیفیت فیلم برداری در آنها HD  و بالاتر است. در این زمینه و با توجه به استانداردهای موجود، کارت های حافظه موبایل کلاس 10 گزینه های مناسبی برای انتخاب هستند. توجه داشته باشید که انتخاب کارت حافظه زیر کلاس10 کارایی لازم را برای استفاده ندارند.

ظرفیت کارت حافظه موبایل

ظرفیت کارت حافظه موبایل

عامل مهم دیگر در انتخاب بهترین کارت حافظه موبایل ظرفیت آن است. یعنی مقدار فضایی که کارت حافظه  در اختیار شما قرار می دهد. سخت افزار و نرم افزارهای پیشرفته و افزایش  کیفیت فیلم برداری  دوربین های موبایل در حال حاضر  باعث شده تا نیاز به حجم بیشتری برای ذخیره اطلاعات داشته باشیم.  به همین دلیل شاهد ورود کارت های حافظه با ظرفیت های بسیار بالایی هستیم.

 با در نظر گرفتن این موضوع به نظر می رسد که کارت های حافظه تا GB 32  عموماَ برای استفاده مناسب باشند. به این دلیل که کارت های حافظه با حجم پایین تر عملاً پاسخگوی نیاز شما نیست. از طرف دیگر کارت های حافظه که بیشتر ازGB   32 هستند از نظر قیمتی اختلاف زیادی با بقیه دارند و از این بابت خرید آنها مقرون به صرفه نیست. البته باز هم تاکید می شود که انتخاب ظرفیت یک کارت حافظه به نیاز و کاربرد شما بستگی دارد.

برندهای تولید کننده کارت حافظه موبایل

برندهای تولید کننده کارت حافظه موبایل

یکی دیگر از نکاتی که برای خرید بهترین کارت حافظه موبایل باید مورد توجه قرار دهید انتخاب برند معتبر است. وقتی قصد خرید یک کارت حافظه را دارید با تنوع زیاد  و مدل های مختلفی در بازار روبرو می شوید. در کنار برندهای معروف و معتبر، برخی از مدل های غیر اصل هم با قیمت ارزان تر به فروش می رسند. به دلیل اهمیت کارت حافظه در نگهداری از اطلاعات شما، مراقب باشید تا جنس ارزان و بدون کیفیت نخرید. برای جلوگیری از هدر رفتن پولتان، لازم است در انتخاب یک کارت حافظه موبایل، به اولویت هایی از جمله برند معتبر  و  همچنین داشتن گارانتی ترجیحاً مادام العمر دقت داشته باشید.

 داشتن گارانتی مزیت زیادی دارد. زیرا اگر به هر دلیل کارت حافظه شما از کار افتاد می توانید با مراجعه به نمایندگان معتبر این کارتها نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. برخی از برندهای معروف تولید کننده کارت های حافظه عبارتند از : سندیسک(SANDICK) ، سیلیکون پاور(SILICON POWER)، سامسونگ(samsung)، ای دیتا(ADATA) و ....

نکات پایانی

دوستان عزیز؛ امیدواریم نکات ارائه شده در این مقاله با عنوان بهترین کارت حافظه موبایل در بازار ایران (قیمت مناسب در سال 1401 - 2022) مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. در پایان به این نکته اشاره می کنیم که با توجه به تنوع زیاد کارت های حافظه و بودجه و نیاز افراد نمی توان یک نوع محصول یا برند را به عنوان بهترین انتخاب معرفی کرد. اما شما می توانید متناسب با بودجه ای که دارید به نکات مورد اشاره در این مطلب توجه کنید. با توجه به پیشرفت های زیادی که در عرصه تولید کارت های حافظه صورت گرفته شما قدرت انتخاب زیادی دارید.

 با در نظر گرفتن عواملی مثل کیفیت، سرعت، کلاس، فضای ذخیره مورد نیاز و برند شناخته شده و همچنین گارانتی، می توانید بهترین کارت حافظه متناسب با نیازتان را به راحتی تهیه و استفاده کنید.

mobit.ir

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر