|
کدخبر: 252846

جزئیات جالبی از طرح اجاره آیفون

هزینه ماهیانه سرویس اشتراک آیفون اپل می‌تواند حداقل ۳۵ دلار باشد.

کمتر از دو هفته پیش بلومبرگ در گزارشی از احتمال عرضه سرویس اشتراک سخت افزار اپل خبر داد؛ سرویسی که در آن کاربران با پرداخت هزینه ماهیانه می‌توانند به محصولات سخت‌افزاری کوپرتینویی‌ها مانند آیفون دسترسی پیدا کنند. حالا همین رسانه در گزارش جدیدی اطلاعاتی درباره هزینه این سرویس برای گوشی‌های اپل منتشر کرده است.

به گزارش بلومبرگ، ظاهرا با استفاده از این طرح اشتراک، کاربران می‌توانند آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس با قیمت پایه به ترتیب ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار رابا پرداخت حق اشتراک ماهیانه ۳۵، ۴۵ و ۵۰ دلار تهیه کنند.

در این طرح جدید کاربر هزینه موبایل را طی دو سال به صورت اقساطی پرداخت می‌کند، اما در طی این دوره مالک اصلی آیفون نیست و تنها زمانی که تمامی اقساط ۲۴ ماهه را پرداخت کرد، مالک آن می‌شود. در واقع کاربر در طی این بازه زمانی تنها امکان استفاده از دستگاه را دارد و شبیه به این است که آیفون را از اپل اجاره کرده است. زمانی که کاربر نیمی از اقساط را پرداخت کرد، می‌تواند در صورت تمایل گوشی را تعویض کرده و مدل جدیدی دریافت کند ولی تا قبل از پرداخت کلیه اقساط امکان فروش آیفون را ندارد.

جزئیات بیشتر از طرح اجاره آیفون

در حال حاضر تنها طرفداران جدی اپل هر سال آیفون جدید خریداری می‌کنند و سایر کاربران تنها در صورت نیاز چنین کاری را انجام می‌دهند و ممکن است چند سال با همان آیفون قبلی خود کار کنند. کاربران آیفون معمولا ​​هر سه سال یکبار دستگاه خود را ارتقا می‌دهند. در این صورت برای بازه سه ساله قیمت دستگاه به این صورت خواهد بود:

    آیفون ۱۳ (۳۵ دلار در ماه): ۱۲۶۰ دلار طی سه سال به جای ۷۹۹ دلار

    آیفون ۱۳ پرو (۴۵ دلار در ماه): ۱۶۲۰ دلار به جای ۹۹۹ دلار

    آیفون ۱۳ پرو مکس (۵۰ دلار در ماه): ۱۸۰۰ دلار به جای ۱۰۹۹ دلار

براساس آمارهای کانترپوینت، میانگین قیمت فروش آیفون حدود ۸۲۵ دلار است. این بدان معناست که اپل هر سه سال یکبار کمی بیش از ۸۰۰ دلار از مشتریان معمولی آیفون درآمد کسب می‌کند. دقیقا به همین دلیل است که اپل روی سرویس اشتراک خرید به صورت اقساطی کار می‌کند. اگر بتواند این ۸۰۰ دلار را به ۱۰۰۰ دلار برساند و گوشی قدیمی را برای فروش به بازار برگرداند، می‌تواند از این فرآیند سود خوبی کسب کند.

با در نظر گرفتن حق اشتراک سرویس و خدمات Apple One و AppleCare، این شرکت می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند. حتی اگر اپل شارژ ماهانه کمتری دریافت کند، از فروش گوشی‎‌های قدیمی نیز سود می‌برد و در بلندمدت، این شرکت پول بسیار بیشتری نسبت به شرایط بدون طرح اشتراک دریافت خواهد کرد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل هنوز به صورت رسمی درباره چنین سرویسی و هزینه‌هایش صحبتی نکرده، بنابراین نمی‌توانیم درباره راه‌اندازی آن مطمئن باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر