|
کدخبر: 244207

خبرهای ضد و نقیض درباره آغاز اجرای طرح صیانت

طی روزها و هفته‌های اخیر سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته و به نظر می‌رسد محدودیت های طرح صیانت روی اینستاگرام آغاز شده است.

به نظر می‌رسد طی روزها و هفته‌های اخیر سرعت اینترنت در ایران در مقایسه با سایر کشورها کاهش چشمگیری داشته است و این مقدمه‌ای برای فیلتر تدریجی و اجرای طرح صیانت خواهد بود. به گفته یکی از خبرنگاران با مقایسه میزان پینگ اینترنت ایران و سایر کشورها متوجه افت سرعت اینترنت خواهیم شد.

محدودیت های طرح صیانت آغاز شده؟

به فاصله زمانی بین دو شبکه برای متصل شدن به هم و دریافت اطلاعات پینگ گفته می‌شود. از روی پینگ می‌توانیم بفهمیم که چقدر طول می‌کشد که داده‌ها و اطلاعات از روی لپ تاپ یا گوشی شما به سرورهای اصلی برود و سپس بازگردد.

به گفته مصطفی آرانی، وضعیت فعلی اینترنت به شدت وخیم است و دولت هر روز خبر از افزایش سرعت اینترنت و بهبود و ارتقای اینترنت خانگی را می‌دهد، اما در عمل شاهد افت سرعت اینترنت همراه هستیم. اگر وضعیت اینترنت ایران را شبیه یک بزرگراه با سه باند بدانیم، یک باند مختص اینستاگرام است که از آن استفاده می‌کند.

جدول-اینترنت

دو باند دیگر سایر مواردی است که از اینترنت بهره می‌بریم. در واقع باند اینترنت اینستاگرام روز به روز در حال باریک‌تر شدن است و به همین خاطر زمانی که وارد آن می‌شوید به علت افزایش ترافیکی که وجود دارد، با سرعت بسیار پایین مواجه خواهید شد.

در واقع این راهکاری است برای مقابله با اعتراض افراد جامعه، زیرا زمانی که اعتراض می‌کنیم که سرعت اینترنت کند است، دولت آن دو باند دیگر را که سرعت قابل قبولی دارند، نشان می‌دهد و مشکل را در خود پلتفرم می‌داند. به گفته آرانی این شیوه فیلتر کردن اینستاگرام است و دولت با این روش در صدد است تا به کلی در این شبکه اجتماعی را تخته کند. در نموداری که بالاتر آمده می‌بینیم که میزان پینگ اینترنت ایران در مقایسه با سایر کشورها به چه صورتی است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها