|
کدخبر: 243755

سورپرایز مایکروسافت برای گوشی های اندرویدی

کمپانی مایکروسافت پس از آپدیت بزرگ ویندوز ۱۱، مشخصات مورد نیاز برای اجرای برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ را منتشر کرده است.

بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ مدتی پیش منتشر شد. خبر خوش برای اندرویدی‌ها این است که می‌توانند نرم افزارهای اندرویدی را روی این سیستم عامل پیاده سازی و نصب کنند. طبق آنچه مایکروسافت منتشر کرده، برای اینکه بتوانید از این قابلیت بهره‌مند شوید باید سیستم قدرتمندی داشته باشید.

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱

همان‌طور که می‌دانید برای اینکه بتوانید ویندوز ۱۱ را روی لپ تاپ یا سیستم خود نصب کنید باید مشخصات نسبتاً خوبی داشته باشید که می‌تواند حداقل یک پردازنده دو هسته‌ای ۱ گیگاهرتزی اینتل یا AMD و یا کوالکام باشد. علاوه بر این سایر نیازمندی‌ها می‌توان شامل رم ۴ گیگابایتی، ۶۴ گیگابایت فضای داخلی و موارد دیگری باشد.

البته در این میان برخی از کاربران گزارش داده‌اند که حداقل مشخصات مورد نیاز را داشته‌اند اما نتوانسته‌اند این آپدیت را نصب کنند. مایکروسافت به تازگی اولین آپدیت بزرگ خود را منتشر کرده و طی آن گفته شد که کاربران می‌توانند تا هزار نرم افزار و برنامه را روی ویندوز خود داشته باشند. در ابتدا گفته شد که برای دسترسی و استفاده از این اپلیکیشن‌ها باید فروشگاه اپلیکیشن‌های آمازون را داشته باشید اما از قرار معلوم ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و باید یکسری مشخصات سخت افزاری دیگر هم داشته باشید.

مشخصات مورد نیاز چیست؟

بر اساس آنچه مایکروسافت اعلام کرده است، برای نصب و اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ باید حداقل ۸ گیگابایت رم داشته باشید. البته به گفته مایکروسافت برای اینکه تجربه روان و بهتری از اجرای برنامه‌ها داشته باشید، باید رم ۱۶ گیگابایتی داشته باشید.

برای مثال سرفیس لپ تاپ ۴ که از محصولات خود مایکروسافت است، با حافظه رم ۸ نمی‌تواند نرم افزارهای اندرویدی را اجرا کند و برای اینکه بتوانید از این قابلیت بهره‌مند شوید باید رم خود را ارتقا دهید. از طرف دیگر کمپانی مایکروسافت برای بهره‌وری بیشتر پیشنهاد می‌کند که قابلیت مجازی سازی را فعال کنید. مشخصات مورد نیاز در یک نگاه:

حداقل ۸ گیگابایت رم و رم پیشنهادی ۱۶ گیگابایت

نوع حافظه داخلی SSD

نوع پردازنده باید الزامات ویندوز ۱۱ را برآورده کند. مثلا Core i۳ نسل هشتم، رایزن ۳۰۰۰، اسنپدراگون ۸c یا بالاتر

نوع پردازنده ARM۶۴ یا x۶۴

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها