|
کدخبر: 212785

ترفندهای خلاقانه برای فیلمبرداری با گوشی موبایل

درحال‌حاضر انواع مختلف تبلت‌های اپل مانند مدل Apple ipad Air ۲۰۲۰ با داشتن وضوح فیلمبرداری سلفی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه توانایی بالایی برای گرفتن یک ویدیو با کیفیت را خواهند داشت و در دسته جدیدترین و بهترین‌های کمپانی اپل قرار دارد.

فناوری ترفندهای خلاقانه برای فیلمبرداری با گوشی موبایل

این روزها بسیار می­بینیم که عکس‌های با کیفیتی در اینستاگرام وایرال می‌شود و بسیاری از آنها با دوربین حرفه‌ای گرفته نشده است. هزینه خرید دوربین‌های حرفه‌ای برای بیشتر افراد به صرفه نیست و از طرفی با داشتن یک گوشی همراه، دیگر نیازی به این دوربین‌ها نیست، البته مگر آنکه بخواهید عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید. با این مقدمه کوتاه قصد داریم در این نوشته، چند راه خلاقانه برای عکاسی با دوربین‌های گوشی همراه را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

ابزارهای مورد نیاز برای فیلمبرداری کدام‌اند؟

  • گوشی و یا تبلت

فقط کافی است به گوشی که در دست دارید، نگاه دیگری بیندازید تا تبدیل به یک دوربین عکاسی شود و یا اگر از افرادی هستید که عاشق گشت‌و‌گذار در اینترنت با تبلت هستند، تبلت خود را به دوربین تبدیل کنید، چرا که معمولا کیفیت تصویر بالایی دارند و به دلیل بزرگ بودن صفحه برای ادیت ویدیو بسیار مناسب هستند. اما برای اینکار دقت کنید حافظه داخلی تبلت بالا باشد تا به مشکل برای ذخیره فیلم‌ها برنخورید.

درحال‌حاضر انواع مختلف تبلت‌های اپل مانند مدل Apple ipad Air ۲۰۲۰ با داشتن وضوح فیلمبرداری سلفی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه توانایی بالایی برای گرفتن یک ویدیو با کیفیت را خواهند داشت و در دسته جدیدترین و بهترین‌های کمپانی اپل قرار دارد.

  • رینگ لایت (Ring Light)

گوشی

ابزار دیگری که به آن نیاز خواهید داشت، یک رینگ لایت است تا ویدیو با کیفیتی داشته باشید. ویدیوهای بی‌کیفیت بازدید زیادی نمی­خورند. بنابراین این ابزار برای شما حیاتی است: اگر یک محصول کم هزینه و کار راه انداز می­خواهید خرید رینگ لایت گوشی سامسونگ یا شیائومی را توصیه می‌کنیم. با این لوازم، ویدئوهای سلفی شما با کیفیت بهتری ضبط می‌شوند و همانند یک فرد حرفه‌ای جلوه خواهید کرد. خوبی دیگر رینگ‌ها، وجود انواع پایه دار و کوچک و بزرگ است که قابل قراردادن روی میز نیز هست.

از اپلیکیشن‌های رایگان استفاده کنید

بعد از تهیه ابزارهای مناسب، نوبت به یادگیری ترفندها می‌رسد: روش‌هایی مانند چرخیدن به دور سوژه یا حرکت سریع دست در مقابل دوربین که می­توانند به شما در گرفتن یک ویدیو حرفه‌ای کمک کنند و شما می‌توانید برخی از ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل را در این مقاله بخوانید، اما ما در ادامه، می‌خواهیم چند مورد از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های عکاسی را معرفی کنیم:

اپلیکیشن VN editor

 ویدیوهای خاصی که فکر می­کنید هرگز نمی­توانید بسازید را دقیقا با این اپلیکیشن بسازید. این نرم افزار قدرتمند به شما دسترسی‌های ویژه‌ای برای ساخت یک ویدیو بسیار خلاقانه می‌دهد. ویدیوهایی که یک فرد محصولی را در دست دارد و ناگهان این محصول را رها می‌کند اما به زمین نمی­افتد را دیده اید؟ برخی ویدیوها که انگار از یک فرد ۳ کپی گرفته شده و در سه قسمت یک تصویر وجود دارد و همزمان کارهای مختلف را انجام می‌دهد را چطور؟ این ویدیو‌های با گزینه‌ای به نام Freeze در اپلیکیشن VN ساخته می‌شود.

شما می‌توانید ۳ ویدیو مختلف از خودتان بگیرید. مثلا در حال راه رفتن از سمت چپ به سمت راست یک بار بایستید، کلاهی بر سرتان بگذارید و دوربین را نگاه کنید و دوباره به راه خودتان ادامه دهید. در واقع از شما می­خواهیم که دو فریم تصویر از خودتان بگیرید. یکی در حال راه رفتن و ایستادن و گذاشتن کلاه و یکی در حال ادامه دادن به مسیری که می­رفتید. زمانی که می­ایستید و کلاه را به سر می­گذارید با استفاده از دکمه Freeze این تصویر به عنوان یک عکس در خواهد آمد و در وسط فیلم باقی می­ماند تا لحظه‌ای که راه رفتن شما به آن لحظه برسد. پس از آن که شما به لحظه گذاشتن کلاه رسیدید آن تصویری که فریز کرده بودید یا به اصطلاح یخ زده بود همراه شما خواهد آمد و ادامه مسیر را طی خواهد کرد. این سبک ویدیو‌ها را می‌توانید به صورت ترکیبی با چند اپلیکیشن مختلف دیگر استفاده کنید و یک ویدیو فوق حرفه‌ای با گوشی خود بگیرید.

اپلیکیشن Alight motion

اپلیکیشن

احتمالا ویدیوهای تاثیر‌گذار اینستا را دیده‌اید که زمانی که فردی در حال حرف زدن است هم زمان صحبت‌های او با صدای دکمه‌های کیبورد روی صفحه در حال تایپ شدن است. این روش علاوه بر خلاقانه بودن تاثیر زیادی روی ذهن بیننده می­گذارد و دلیل این تاثیر این است که بیننده علاوه بر این که در حال دیدن تصویر شما یا یک محصول خاص می‌باشد همزمان صدا و تایپ شدن آن صدا باعث می‌شود تمام تمرکز فرد به ویدیو جلب شود. شما می‌توانید هنگامی که می­خواهید از خودتان فیلم بگیرید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

اپلیکیشن Cap Cut

این اپلیکیشن همان کاری را با ویدیو هایتان می‌کند که در فیلم‌های بسیار جذاب می­بینید. در واقع همیشه می­گویند که چند ثانیه اول ویدیو مهم‌ترین قسمت آن است. تنها کافیست که شما جذابیت بصری برای بیننده ایجاد کنید تا بیننده مجاب شود باقی ویدیو را هم ببیند. با این اپلیکیشن شما می‌توانید افکت‌هایی عجیب و تصویرهایی مانند نماهای قدیمی یا برفکی یا خط خطی را روی ویدیو خود قرار دهید. این اپلیکیشن به جز افکت‌های خاص می­تواند تصویر شما را شناسایی کرده و از پس زمینه جدا کند و یک پس زمینه دیگر به انتخاب خودتان داشته باشید. شما می‌توانید ویدیوهای با این اپلیکیشن ویدیوهای خاصی برای یوتیوب بسازید.

اپلیکیشن inshot

آخرین آپدیت اپلیکیشن اینشات به شما این امکان را می‌دهد که دو ویدیو را در یک ویدیو استفاده کنید. احتمالا تا به حال زیاد دیده‌اید که زمانی که فرد در حال صحبت کردن است همزمان صفحه گوشی موبایل خود را روی صفحه نمایش می‌دهد و محتوایی که به آن اشاره دارد را نشان می‌دهد. این کار را به قابلیت Pip در اپلیکیشن اینشات می‌توانید انجام دهید. این روش بسیار کاربردی را بسیاری از افراد برای ویدیوهای خود استفاده می‌کنند.

کار دیگری که با این اپلیکیشن می‌توانید انجام دهید این است که می‌توانید برای آن که یک ویدیو هنری و خاص داشته باشید، یک ویدیو را برای پس زمینه بگیرید و ویدیو دیگر را روی تصویر اضافه کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک فیلم با داشتن بند بادکنک را در دست از خود بگیرید که در حال دویدن به سمت ساحل هستید و یک ویدیو دیگر از خود بگیرید که در حال خندیدن هستید و به دوربین نگاه می­کنید. سپس این دو ویدئو را با این اپ، ترکیب کنید تا نتیجه دلخواه ایجاد شود.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با برخی از روش‌های حرفه‌ای‌تر کردن ویدیوهایتان آشنا کنیم. امیدواریم توانسته باشیم شما را در تهیه ویدیویی حرفه‌ای و پر بازدید کمک کرده باشیم.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها