|
کدخبر: 192838

این پاور بانک از خودرو گران تر است!

یک تریلر یدک در حکم یک ایستگاه شارژ قابل حمل برای خوردوهای برقی عمل می‌کند که در صورت نیاز می‌تواند خودروی برقی را شارژ کند و این اطمینان خاطر را به راننده بدهد که شارژ خودروی برقی وی به این زودی‌ها تمام نمی‌شود.

فناوری این پاور بانک از خودرو گران تر است!

 امروزه باتری‌های قابل حمل موسوم به "پاوربانک" بسیار کاربردی هستند، چرا که می‌توان در حین حرکت از آنها استفاده کرد تا مطمئن شد که هیچ وقت شارژ موبایل ما تمام نمی‌شود. اما چه خوب می‌شود اگر گزینه مشابهی را برای خودروی برقی داشته باشیم.

اکنون شرکت "کلرادو تردروپز کمپر" یک یدک به نام "بولدر"(Boulder) را به عنوان نیروی پشتیبان خودروی برقی معرفی کرده است.

در وب‌سایت این شرکت در مورد این محصول آمده است: "بولدر" دارای بانکی از باتری‌های خودروی برقی در قالب یک یدک(تریلر) است که به شما امکان می‌دهد باتری‌های خودروی برقی خود را شارژ کنید تا در صورت اتمام شارژ، دیگر نیازی به بکسل کردن خودروی خود تا رسیدن به ایستگاه شارژ نداشته باشید.

"بولدر" مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر نیز در خود دارد و دارای یک کابین کاملاً عایق است که فضای کافی برای دور هم نشستن چند نفر در دو طرف یک میز را دارد. علاوه بر این، دارای دو تخت خواب و فضای کافی برای ذخیره سازی غذا و وسایل است. بنابراین می‌توان تمام وسایل یک کمپینگ و سفر ماجراجویی را به همراه داشت.

"بولدر" همچنین با قابلیت ایرودینامیکی بالایی طراحی شده است و به لطف پنجره‌های بزرگ خود منظره خیره کننده‌ای از فضای بیرونی را ارائه می‌دهد.

شرکت سازنده خاطرنشان می‌کند که این کابین به اندازه کافی بزرگ است و دارای فضای کافی برای نصب کولر، مخزن آب، اجاق گاز و ذخیره مواد غذایی است.

این شرکت همچنین تأکید می‌کند که تریلرهای آن با توجه به شرایط آب و هوایی متغیر طراحی و ساخته شده و در برابر گرما، باران، برف و یخ‌بندان مقاوم است.

"بولدر" تنها ۸۸۵ کیلوگرم وزن دارد که باعث می‌شود به راحتی توسط اغلب خودروهای برقی کشیده شود.

قیمت "بولدر" نیز طبق اعلام شرکت سازنده ۵۵ هزار دلار خواهد بود، هرچند تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نشده است.

هرچند که قیمت این تریلر تقریباً به اندازه قیمت یک خودرو است، اما باید در نظر داشت که نمی‌توان در یک خودروی معمولی به راحتی خوابید یا غذا خورد. در هر حال به نظر می‌رسد این یک محصول جالب است که با افزایش فروش خودروهای برقی محبوبیت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر