|
کدخبر: 161501

تصمیم ویژه اینستاگرام برای کودکان

اینستاگرام تصمیم دارد برای حفظ کودکان و نوجوانان برنامه‌ای برای استفاده بهتر کودکان از این پلتفرم بسازد اما هنوز برنامه‌ای در دست اجرا ندارد.

فناوری تصمیم ویژه اینستاگرام برای کودکان

آدام موسری، رئیس اینستاگرام تأیید می‌کند که نسخه‌ای از این برنامه محبوب برای به اشتراک‌گذاری عکس برای کودکان زیر ۱۳ سال در دست کار است. موسری گفت که این شرکت متعلق به فیسبوک می‌داند که بسیاری از بچه‌ها می‌خواهند از اینستاگرام استفاده کنند، اما هنوز یک طرح دقیق وجود ندارد.

موسری گفت: "بخشی از راه‌حل ایجاد نسخه‌ای از اینستاگرام برای جوانان یا کودکانی است تا والدین بتوانند روی استفاده فرزندانشان از این پلتفرم نظارت داشته باشند. این یکی از مواردی است که ما در حال کشف آن هستیم. "

نظارت والدین روی کار کودکان یکی از اهداف اینستاگرام

خط مشی کنونی اینستاگرام این است که کودکان زیر ۱۳ سال را از این سیستم عامل منع می‌کند. جو آزبورن، سخنگوی فیسبوک گفت: "به طور فزاینده‌ای بچه‌ها از والدین خود می‌پرسند که آیا می‌توانند به برنامه‌هایی مانند اینستاگرام بپیوندند که به آنها کمک می‌کند تا با دوستانشان همراه نباشند. درحال‌حاضر گزینه‌های زیادی برای والدین وجود ندارد، بنابراین ما در حال ساخت محصولات اضافی هستیم، مانند کار‌هایی که با Messenger Kids انجام دادیم که مناسب برای بچه‌ها و تحت مدیریت والدین است. "

او ادامه داد: " ما در حال کشف یک تجربه کنترل شده توسط والدین در اینستاگرام هستیم تا به بچه‌ها کمک کنیم با دوستانشان همراه نباشند، سرگرمی‌ها و علایق جدید و موارد دیگر را نیز کشف کنند. "

اینستاگرام اوایل این هفته یک پستی وبلاگی منتشر کرد که در آن توصیف کار این شرکت برای ایجاد امنیت در اینستاگرام برای کاربران جوان است، اما اشاره‌ای به ایجاد نسخه جدید برای کودکان زیر ۱۳ سال نکرد. هدف قرار دادن محصولات آنلاین برای کودکان زیر ۱۳ سال نه تنها با نگرانی در مورد حریم خصوصی بلکه مسائل حقوقی نیز همراه است.

جریمه یوتیوب و TikTok برای نقض قوانین حریم خصوصی کودکان

در سپتامبر ۲۰۱۹، کمیسیون تجارت فدرال به دلیل ردیابی سابقه مشاهده کودکان برای ارائه تبلیغات به آنها، یوتیوب را ۱۷۰ میلیون دلار جریمه کرد که این یک نقض قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) است. TikTok به دلیل نقض COPPA در فوریه سال ۲۰۱۹، ۵.۷ میلیون دلار جریمه شد.

فیسبوک نسخه رایگان آگهی از پلتفرم گفت‌وگوی پیام رسان خود را برای کودکان در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد، که برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است. طرفداران بهداشت کودکان از آن انتقاد کردند و آن را برای کودکان مضر دانستند و از مارک زاکربرگ خواستند که آن را متوقف کند. سپس در سال ۲۰۱۹، یک اشکال در Messenger Kids به کودکان اجازه می‌داد تا به گروه‌های غریبه بپیوندند و هزاران کودک را در چت با کاربران غیر مجازدیده شدند. فیسبوک بی‌سر و صدا آن چت‌های غیرمجاز را بست، که به گفته خودش فقط تعداد کمی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها