|
کدخبر: 157820

آذری جهرمی: اینترنت ملی پول زیادی می خواهد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات با اشاره به تصمیم امروز مجلس نوشت: چندین سال است پروژه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات در حال اجراست و صرفا «تاکید» ارزشمند مجلس در «قانون بودجه» بر شبکه ملی اطلاعات است. اگر حکم به اتمام است که نیازمند منابع مالی زیاد است. منابع مالی برای بخش دولتی و بخش خصوصی. آیا منابع مالی دیده شده است؟

فناوری آذری جهرمی: اینترنت ملی پول زیادی می خواهد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با اشاره به تصمیم امروز مجلس نوشت: وزارت ارتباطات مکلف است تا پایان سال ۱۴۰۰ شبکه ملی اطلاعات را «اجرا» کند. این خلاصه یک بند از مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است.

حکم به «اجرا» یا حکم به «اتمام»؟

اگر حکم به اجراست؛ که چندین سال است پروژه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات در حال اجراست و صرفا «تاکید» ارزشمند مجلس در «قانون بودجه» بر شبکه ملی اطلاعات است. اگر حکم به اتمام است که نیازمند منابع مالی زیاد است. منابع مالی برای بخش دولتی و بخش خصوصی. آیا منابع مالی دیده شده است؟ 

و نکته نهایی، مطابق سند معماری و طرح کلان شبکه‌ی ملی اطلاعات، مصوب شورایعالی فضای مجازی، افق تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات و پروژه‌های مقوم آن، تا سال ۱۴۰۴ تعریف شده است و این تنها از تکالیف وزارت ارتباطات به تنهایی هم نیست. دستگاههای بسیاری مسوولند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر