|
کدخبر: 150298

تمام آنچه که باید در مورد قفل دیجیتال بدانید

شاید کمتر کسی را پیدا میکنید که تجربه تلخ پشت درب ماندن به دلیل جا گذاشتن کلید در خانه یا گم کردن آن را نداشته است.

فناوری تمام آنچه که باید در مورد قفل دیجیتال بدانید

در این مواقع مجبور بودیم ساعت ها منتظر بمانیم تا یک فرد کلیدداری بیاید و ما را از این مخمصه نجات دهد. این تجربه تلخ سبب شد تا تولید کنندگان قفل را به فکر تولید نوعی قفل به نام قفل دیجیتال بیاندازد که این مشکلات را به طور کامل برطرف نماید و امنیت بسیار بالاتری را نیز برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد. ما امروز در خبرگزاری گسترش نیوز قصد داریم شما را به طور کامل با قفل دیجیتال و انواع آن آشنا نماییم.

قفل دیجیتال چیست؟

قدم اول در آشنایی با قفل دیجیتال این است که بدانیم قفل دیجیتال چیست. قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی به قفلی گفته میشود که دیگر نیازی به کلید ندارد و شما برای بازگشایی آن میتوانید از راه های خیلی امن تر همچون اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت و تلفن همراه استفاده نمایید.

قابلیت های متفاوت در بازگشایی درب سبب شده است که افراد احساس امنیت و راحتی بیشتری داشته باشند و دیگر شاهد پشت درب ماندن افراد نباشیم. برخی از قفل ها که از روش های بازگشایی بیومتریکی همچون اثر انگشت، تشخیص چهره و حتی تشخیص خطوط کف دست برخوردار میباشند، سبب شده است تا سارقان حتی در ذهن خود نیز نتوانند به دزدی و سرقت از خانه هایی که این قفل ها را بر روی درب خود دارند، فکر نمایند.

قفل دیجیتال از نظر طراحی در دو مدل تولید میشوند. یکی از این مدل ها قفل های دیجیتالی هستند که در طراحی آنها از دستگیره استفاده شده است که با نام دستگیره دیجیتال نیز شناخته میشوند و نوع دوم مدلی است که دستگیره در آن وجود ندارد. قفل دیجیتال نام های دیگری همچون قفل هوشمند و قفل الکترونیکی دارد و به این نام ها نیز معروف است .

انواع قفل دیجیتال

قفل-دیجیتال1

قفل دیجیتال کارتی

قفل دیجیتال کارتی را میتوان اولین نوع قفل دیجیتال نامید. این نوع قفل که بیشترین کاربرد آن در هتل ها است و به قفل هتلی نیز مشهور است، توسط یک سیستم شناسایی فرکانس رادیویی کار میکند. نحوه کار کردن با آن نیز بسیار ساده است و شما با نزدیک کردن کارت به صفحه قفل، میتوانید درب را باز نمایید.

قفل دیجیتال رمزی

نوع بعدی قفل های دیجیتال، قفل های دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق رمز عبور است. این قفل ها به گونه ای طراحی شده اند که بر روی پنل اصلی قفل، یک صفحه کلید موجود است و شما با وارد نمودن رمز عبوری که قبل از آن در سیستم امنیتی قفل ثبت کرده اید، قفل باز میشود. تنها نکته ضعف در این مورد آن است که باید به خوبی از رمز عبور محافظت شود تا این رمز به دست افراد نا اهل نیافتد. البته با انتخاب یک رمز مناسب میتوانید این ضعف را برطرف نمایید.

قفل دیجیتال بیومتریکی

قفل دیجیتال بیومتریکی را میتوان مدرن ترین قفل های دیجیتال نامید. این قفل ها که از مشخصات بیومتریکی افراد برای بازگشایی درب بهره میبرند، به دو نوع قفل دیجیتال اثر انگشتی و قفل دیجیتال تشخیص چهره تقسیم میشوند.

قفل دیجیتال اثر انگشتی همانگونه که از نام آن مشخص است، به کمک اثر انگشت مالک خانه و دیگر اعضای خانواده باز میشود. بدین ترتیب هیچ فردی بدون اجازه مالکان نمیتوانند به خانه آنان وارد شود و این اتفاق سبب امنیت چندین برابری منازل مسکونی و ادارات میشود.

قفل دیجیتال تشخیص چهره، جدیدترین نوع قفل دیجیتال تولید شده در جهان میباشد. بسیاری از افراد با این فناوری در تلفن های همراه هوشمند آشنایی ندارند و از آن استفاده نموده اند. قفل دیجیتال تشخیص چهره به وسیله دوربین موجود در صفحه خود، اقدام به اسکن صورت افراد میپردازد و در صورت تطبیق اطلاعات، دستور بازگشایی را صادر میکند.

قفل دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق تلفن همراه

یکی دیگر از انواع قفل دیجیتال، قفل دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق تلفن همراه است. این نوع قفل دیجیتال از طریق اپلیکیشن های خاص و با استفاده از wifi یا بلوتوث کار میکند و از قابلیت بازگشایی از راه دور نیز برخوردار است.

قفل دیجیتال چند کاره

قفل دیجیتال چند کاره را میتوان کامل ترین نوع قفل دیجیتال نامید. این قفل از ترکیب چند نوع قفل دیجیتال دیگر تشکیل شده است و از قابلیت بازگشایی چند یا تمام آنها برخوردار میباشد. این قابلیت سبب شده است که معمولا قفل دیجیتال چند کاره قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع قفل دیجیتال داشته باشد.

مزایای قفل دیجیتال

قفل-دیجیتال2

امنیت فوق العاده

مهمترین مزیت قفل دیجیتال، امنیت بالایی است که به محیط های داخلی میدهد. این قفل ها امنیت را به طور کامل برقرار میکنند و مانند قفل های قدیمی نمیباشند که با سنجاق یا کارت باز شوند.

طراحی منحصر بفرد

یکی دیگر از مزایای قفل دیجیتال، طراحی زیبا و بینظیر آن است. این ویژگی به شما کمک میکند که در کنار امنیت بالای قفل دیجیتال، از زیبایی آن نیز بهره مند شوید.

کنترل از راه دور

یکی از ویژگی های استثنایی قفل دیجیتال، کنترل از راه دور آن است. شما از راه دور و با تلفن همراه خود میتوانید درب را باز یا قفل نمایید. با این ویژگی دیگر هیچ فردی پشت درب خانه نخواهد ماند. همچنین این ویژگی به افرادی که در خانه بچه کوچک یا افراد سالمند دارند، کمک میکند تا درب را برای پرستار خانه باز نمایند و رفت و آمد او را کنترل کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های بیشتر قفل دیجیتال، بر روی کلمه اینجا کلیک نمایید.

قیمت قفل دیجیتال

قیمت قفل دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر یک از این عوامل میتواند سبب افزایش یا کاهش قیمت آن شود. عواملی همچون کشور تولید کننده قفل دیجیتال، نوع قفل دیجیتال، متریال به کار رفته در آن، نوع پردازنده و سیستم امنیتی قفل، روش های مختلف بازگشایی و خدمات پس از فروش، اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت قفل دیجیتال به شمار میروند.

در حال حاضر و با نوسانات بازار ارز، قیمت قفل های دیجیتال خارجی بسیار بالا است و گاهی تا دو برابر نمونه های داخلی میباشند. این در صورتی است که برخی برند های داخلی وجود دارند که کیفیت محصولات آنها بسیار بالا است و گاهی میتوان آنها را بهتر از نمونه های مشابه خارجی دانست.

یکی از این برند ها که در زمینه تولید قفل های دیجیتال با کیفیت موفق بوده است، گروه صنعتی تنسر لاک میباشد. این شرکت که کار خود را با تولید ابزارآلات و قفل های کتابی و حیاطی آغاز نمود، پس از مدت کوتاهی و با بهره مندی از دانش متخصصان ایرانی، توانست قفل های دیجیتال خود را روانه بازار نماید.

قفل های دیجیتال تنسر لاک با برخورداری از روش های بازگشایی مختلف اعم از اثر انگشت، رمز عبور، کارت و تلفن همراه، بهترین قفل های موجود ایرانی محسوب میشوند و به همین دلیل است که تنها محصول صادراتی ایران در زمینه قفل دیجیتال، متعلق به این گروه صنعتی میباشد. شما برای اطلاعات بیشتر در مورد این برند، میتوانید به وب سایت رسمی تنسر لاک به نشانی tanserlock.com مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها