|
کدخبر: 134210

رضوانی ۶ چرخ را ببینید + تصاویر

با معرفی مرسدس بنز G۶۳ AMG ۶X۶ به عنوان نخستین پیکاپ یا تراک ۶ چرخ؛ خودروسازان بسیاری از جمله فورد و تیونر امریکایی یعنی هنسی و همینطور شرکت جیپ با مدل گلادیاتور راه مرسدس بنز را دنبال کردند.

فناوری رضوانی ۶ چرخ را ببینید + تصاویر

حال شرکت رضوانی که دارای مالک ایرانی است با اضافه کردن ۲ چرخ و بخش اضافه بار به محصول فعلی خود یعنی رضوانی تانک یک پیکاپ غول آسا با نام رضوانی هرکول با ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت را معرفی کرده است. این پیکاپ غول آسا در حدود ۲ برابر قدرت بیشتری به نسب مرسدس G۶۳ و هنسی VelociRaptor تولید می‌کند.

رضوانیـ1

 

این پیکاپ از موتور تقویت شده دوج دیمن نیرو می‌گیرد که توانایی تولید ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که توسط یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک این نیرو به هر ۶ چرخ قابلیت انتقال دارد. امکان انتخاب ارسال نیرو به چرخ‌ها به صورت ۲X۶، ۴X۶ و ۶X۶ نیز وجود دارد.

رضوانی هرکول از پلت فرم شرکت جیپ و مدل گلادیاتور بهره می‌برد که در بخش طراحی بدنه، اتاق و همینطور بخش فنی با بهبودهای اساسی همراه شده است.

رضوانی مدعی آن است که این پیکاپ امکان استفاده به صورت روزمره را دارد و تنها برای نمایش قدرت و بزرگی نخواهد بود.

با این وجود شاید این پیکاپ تنها امکان استفاده در خیابانهای بزرگ و پهن خود امریکا را خواهد داشت.

پیکاپ۲

 

همانند مدل تانک، هرکول نیز با درجه مقاومت نظامی تولید شده است و به همین دلیل تمامی بخش‌های بدنه ضد گلوله است. از دیگر تجهیزات نظامی می‌توان به دوربین حرارتی، دستگیرهای درب برقی(برای جلوگیری از سرقت) محافظت از بخش زیرین خودرو در برابر مواد منفجره، ماسک ضد گازهای سمی و یک کیت هیپوترمی اشاره کرد که مشخصا وزن زیادی را به این پیکاپ غول آسا اضافه می‌کند. با این وجود به مدد قدرت و گشتاور بسیار زیاد موتور احتمالا مشکلی در زمینه شتاب گیری با این پیکاپ نخواهید داشت.

گرچه رضوانی امکان انتخاب دیگر قوای محرکه را برای این مدل ممکن کرده است. به طور مثال یک موتور دیزلی V-۶ با حداکثر قدرت ۲۶۰ اسب بخار، یک موتور V-۶ بنزین سوز با حداکثر قدرت ۲۸۵ اسب بخار و یک موتور Hemi V-۸ با حداکثر قدرت ۵۰۰ اسب بخار قابل انتخاب است.

پیکاپ۴

در بخش سیستم تعلیق امکان انتخاب سه گزینه مختلف ساخت شرکت مشهور Fox وجود دارد. همچنین امکان انتخاب بین دو مدل ترمز و همینطور وینچ و قلاب یدک کش نیز وجود دارد. گزینه چرم ناپا در داخل اتاق نیز یکی از دیگر آپشن‌های این محصول است.

قیمت پایه رضوانی هرکول از ۲۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود و در صورت انتخاب موتور ۱۳۰۰اسب بخاری و بدنه ضد گلوله قیمت این پیکاپ به سرعت به مرز نیم میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این که قیمت پایه مرسدس بنز G۶۳ ۶X۶ در زمان عرضه در همین حدود بود و امروزه با رقم شگفت‌انگیز ۱ میلیون دلار خرید و فروش می‌شود به نظر می‌رسد که بهای پرداختی برای رضوانی هرکول نیز رقم مناسبی است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها