|
کدخبر: 121150

آغاز سلطنت سامسونگ در آمریکا

سامسونگ قراردادی ۶.۶ میلیارد دلاری برای توسعه شبکه ۵G شرکت وریزون در آمریکا امضا کرده است. این امر سلطه نوکیا و اریکسون بر بازار تجهیزات شبکه آمریکا را به چالش می کشد.

فناوری آغاز سلطنت سامسونگ در آمریکا

سامسونگ قراردادی را با وریزون (یکی از اپراتورهای موبایل) امضا کرده تا تجهیزات شبکه ۵G را برای این شرکت تهیه کند. به گفته یک منبع آگاه این قرارداد علاوه برآنکه باختی برای شرکت فنلاندی نوکیا به حساب می‌آید، به آن نیز خسارت زده است.

مبلغ قرارداد سامسونگ و وریزون ۶.۶۴ میلیارد دلار ذکر شده است. با توجه به آنکه هواوی از شرکت در توسعه زیربنای ۵G آمریکا منع شده، قرارداد مذکور سلطه نوکیا و اریکسون بر بازار تجهیزات شبکه در این کشور را به چالش می‌کشد.

البته اپراتورهای بزرگ مخابراتی مانند وریزون از تهیه کنندگان مختلف برای توسعه بخش‌های متفاوت شبکه اینترنت استفاده می‌کنند.

«جاناردان منون» یکی از تحلیلگران شرکت تامین سرمایه «لیبریوم» در این باره می‌گوید: باخت نوکیا به سامسونگ، روی توانایی شرکت برای سرمایه گذار در فناوری‌های پیشرفته جهت رقابت با شرکت‌های دیگر تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر اریکسون نیز به عنوان رقیب این شرکت فنلاندی، احتمالاً سهم خود در توسعه شبکه وریزون را افزایش می‌دهد.

منبع: مهر

ارسال نظر