|
کدخبر: 97375

تاثیر کرونا بر پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به تصویب بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونایی، گفت: کرونا تاثیری برای اجرا و تکمیل پروژه‌های شهرداری تهران ندارد و مسئولان باید هرچه سریعتر پروژه‌ها را تکمیل کنند.

گسترش نیوز: افشین حبیب زاده در مورد وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران با توجه به کاهش درآمد‌های شهرداری در پی شیوع کرونا، اظهارکرد: روز گذشته شورای شهر، لایحه ارسالی شهرداری تهران در مورد بسته‌های حمایتی را تصویب کرد و با اجرایی شدن این مصوبه شاهد افزایش درآمدهای شهرداری تهران خواهیم بود و نگرانی از بابت تامین درآمد نخواهیم داشت.

وی با تاکید براینکه پروژه‌های عمرانی شهر تهران آنگونه که در برنامه سوم توسعه و بودجه٩٩ تدوین شده، اجرایی خواهد شد، افزود: برای امسال، شورای شهر بودجه عمرانی شهرداری تهران را به ۴۳ درصد از بودجه کل افزایش داد تا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و این مهم باید محقق شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه ۶۷ پروژه شاخص و اولویت‌دار فرا منطقه‌ای که در حال تکمیل است را با کمک معاونت فنی و عمرانی و مناطق احصا کردیم، گفت: این پروژه‌های اولویت دار می‌بایست با قید فوریت تکمیل شود و این مهم با توجه به تامین بودجه اجرایی می‌شود.

وی افزود: در امسال برای نخستین بار به پروژه‌ها در مقیاس محلات نیز توجه شد و برهمین اساس ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محلی اختصاص داده شده که این هزینه باید با مشورت و پیگیری شورایاران محلات تهران هزینه شود هرچند این پروژه‌ها با اینکه کوچک مقیاس و در سطح محلات هستند؛ اما از آنجایی که در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان است قطعا موجب رضایت می‌شود.

حبیب زاده در پایان، تاکید کرد: با توجه به مصوبات شورای شهر در مورد بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در زمان کرونا به نظر نمی‌رسد که در اجرا و تکمیل پروژه‌ها با مشکلات مالی مواجه باشیم و شهرداری تهران باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل پروژه‌های اولویت دار اقدام کند و به عبارت ساده تر، کرونا تاثیری بر تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر