|
کدخبر: 96755

پرداخت اقساط وام دانشجویی به تعویق می‌افتد؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، زمان تصمیم‌گیری برای تمدید مجدد ثبت‌نام انواع وام‌های دانشجویان و تعویق پرداخت اقساط دانش‌آموختگان بدهکار را پس از پایان هر دو مهلت، اعلام کرد و گفت: این تصمیم بستگی به شرایط کشور دارد و ستاد مقابله با کرونا باید شرایط را ارزیابی کند.

گسترش نیوز: ناصر مطیعی در این خصوص، اظهارکرد: تمدید ثبت‌نام وام‌ها و ادامه تعویق در پرداخت اقساط دانش آموختگان بدهکار، بستگی به شرایط کشور دارد و ستاد مقابله با کرونا باید شرایط را ارزیابی کند که امیدواریم این شرایط در کل کشور سفید شده و کسب و کار مردم به حالت عادی بازگردد تا صندوق رفاه دانشجویان هم بتواند اقساط را از دانش آموختگان بدهکار دریافت کرده و به دانشجویان متقاضی دریافت وام اختصاص دهد.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان یک رابط است و به ازای هر تخفیف و تمدیدی که برای دانش آموختگان در اقساط داشته باشیم به همان میزان از امکان پرداخت وام به نفرات جدید محروم می‌شویم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقت دانشگاه ها، چک‌های انواع وام‌های درخواستی دانشجویان در حال صدور در وجه خودشان است.

مشاور وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان در ایام تعطیلی دانشگاه‌ها نگرانی بابت دریافت وام‌ها نداشته باشند، تاکید کرد: وام دانشجویان به حساب دانشگاه واریز نمی‌شود بلکه به نام خودشان در حال پرداخت است؛ فقط وام شهریه که بدهی دانشجو به دانشگاه است، به نیابت از دانشجو برای دانشگاه واریز می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان رقم وام‌های ترم دوم تحصیلی را بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سایر وام‌ها را از جمله ضروری و دکتری به نام دانشجویان پرداخت می‌کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها