|
کدخبر: 92399

احتمال برگزاری آزمون مدارس سمپاد در خرداد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان اظهار کرد: آموزش در بستر مجازی سنگ بنای توسعه عدالت آموزشی است.

گسترش‌نیوز: فاطمه مهاجرانی در نخستین گردهمایی مجازی مدیران مدارس سمپاد کشور که با حضور حدود ۴۰۰ نفر برگزار شد با تبریک سال جدید و اعیاد مبارک شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم خداوند به برکت ایام مبارک شعبان سلامتی را به جامعه ما برگرداند.

وی افزود: تفاوت افراد موفق و ناموفق در استراتژی‌ها رویکردهایی است که در سختی‌ها اتخاذ می‌کنند، افراد ناموفق در مشکلات ایستایی دارند و افسوس می‌خورند اما افراد موفق در عین حالیکه با افراد آسیب دیده حس همدلی دارند به فکر استفاده بهینه و ایجاد راهکار برای کمک به آنان هستند.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: آنچه درحال‌حاضر شاهد هستیم استفاده از شرایط سخت کرونا برای کمک به دانش‌آموزان کشور است و ما به عنوان اعضای خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید کمک کنیم که انسان تربیت کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان با بیان اینکه استان فارس و دیگر استان‌ها در راه‌اندازی سامانه آموزش در بستر فضای مجازی همکاری زیادی داشته‌اند، گفت: ما به دنبال تغییر هستیم و این کار حاصل نمی‌شود مگر با کمک شما همکاران و تاکنون ١٠هزار دقیقه فایل آموزشی تهیه شده است و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است که کاری جهادی است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه با حضور وزیر آموزش و پرورش در روز ٢٨ اسفندماه سامانه آموزش مجازی سمپاد راه‌اندازی شد، اذعان کرد: کرونا همانطور که تهدید جدی برای سلامت جامعه است فرصتی است تا از ظرفیت فناوری اطلاعات استفاده کنیم و درحال‌حاضر ما بدون تعطیلی در حال انجام کار هستیم و امور آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: از امروز هرکدام از ما تولیدکننده محتوا و معرفی‌کننده سامانه آموزش مجازی خواهیم بود و خوشبختانه این موضوع در همه شهرهای کشور وجود دارد که آموزش تعطیل نشده است.

مهاجرانی با بیان اینکه حجم زیادی محتوا تولید شده است، گفت: مدارس سمپاد تعطیل نیستند و بیش از معمول کار می‌کنند چرا که تاکنون نه تنها برای دانش‌آموزان سمپاد بلکه برای دانش‌آموزان سراسر کشور محتوا آموزشی و پرورشی تولید می‌کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه مهارت‌های زندگی، مناجات شعبانیه و دعای هفتم صحیفه سجادیه اقداماتی داشته باشیم تنها با کمک شما همکاران امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه از دانش‌آموزان بخواهیم برای مثبت اندیشی، امید به آینده و بهترکردن وضعیت کشور محتوا تولید کنند، گفت: مطمئن هستم که دانش آموزان ما توانمندی‌های زیادی دارند، لذا نه فقط در حوزه‌های آموزشی بلکه در امور پرورشی و فرهنگی نیز کارهای خوبی انجام گرفته و ادامه خواهد داشت.

مهاجرانی با بیان اینکه آموزش در بستر مجازی سنگ بنای توسعه عدالت آموزشی است، گفت: استان همدان و استان‌های ذیل این قطب برای پایه هفتم، استان خوزستان برای پایه هشتم، استان البرز برای پایه نهم، المپیادها و امور پرورشی تولید محتوا خواهند کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: استان یزد برای تمامی سه رشته پایه دهم، استان آذربایجان‌شرقی برای تمامی رشته‌های پایه یازدهم، استان خراسان هر سه رشته پایه دوازدهم و سمپاد مهارتی و تهران برای کلیه المپیادها نیز تولید محتوا خواهند کرد.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان به تعویق افتاده‌است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بدهد در خردادماه آزمون برگزار خواهد شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر