|
کدخبر: 88960

ارائه اینترنت رایگان‌ به دانشجوها

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها و توسعه پهنای باند فقط برای گسترش آموزش‌های الکترونیکی در دوران تعطیلی آموزشی مراکز آموزش عالی خبر داد.

گسترش‌نیوز: شیوع گسترده ویروس کرونا، تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور را وارد دومین هفته کرد و کلاس‌های آموزشی تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود. از آنجا که در سال‌های گذشته کلاس‌های مجازی تعدادی از دانشگاه‌های کشور فعال شده است، کرونا فرصتی برای مراکز آموزش عالی بود تا توانایی خود را در ادامه این مدل آموزشی محک بزنند.

internet-daneshjoo.jpg

وزارت علوم هفته گذشته با ابلاغ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های کشور بر لزوم گسترش برخط بودن دروس تاکید کرد، اما در این میان برخی دانشگاه‌ها هم به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی با مشکلاتی در هنگام اجرای این دوره‌های مجازی مواجه شده‌اند.

در این زمینه، علی خاکی صدیق درباره امکان افزایش پهنای باند دانشگاه‌ها برای برگزاری گسترده تر آموزش‌های الکترونیک، اظهارکرد: بر اساس مکاتبه وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد استفاده از اینترنت برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که درگیر آموزش الکترونیک هستند، مجانی شده و پهنای باند هم افزایش دهند.

خاکی صدیق گفت: بر اساس مکاتبه‌ای که وزارت علوم با این وزارتخانه داشت، پیشنهاد رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها برای آموزش‌های مجازی از سوی وزارت ارتباطات مطرح شد.

وی افزود: از این رو، هفته گذشته فهرست دانشگاه‌ها و موسساتی که آموزش‌های الکترونیک را آغاز کرده اند، در یک نامه برای معاونت وزارت ارتباطات ارسال شد تا برای توسعه آموزش الکترونیک مساعدت شود.

معاون آموزشی وزیر علوم، تاکید کرد: در این فهرست، موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی غیرانتفاعی هم که امکان برگزاری دوره‌های الکترونیک دارند، گنجانده شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر