|
کدخبر: 84413

انتقاد جدید مجلس از رتبه‌بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نحوه اجرای نظام رتبه بندی معلمان، گفت: معلمان اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را حس نکرده‌اند و ضرورت دارد که ایرادات طرح هرچه سریع‌تر برطرف شود.

گسترش‌نیوز: فرهاد فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان انتقاد دارند، عنوان کرد: چیزی که در حال حاضر آموزش و پرورش در حال اجرای آن است، به هیچ عنوان رتبه بندی فرهنگیان نیست.

rotbebandi.jpg

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ادامه داد: بارها درباره نحوه اجرای رتبه بندی فرهنگیان در کمیسیون آموزش و نشست‌های تخصصی بحث و بررسی صورت گرفته ولی آموزش و پرورش به بحث‌های کارشناسی اعتنایی نداشته و آنچه مد نظر داشته را اجرایی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: دولت در زمینه اجرای نظام رتبه‌بندی هیچ لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرد در حالی که ما انتظار داشتیم معلمان نیز در نظام رتبه‌بندی مانند وزارت علوم تعیین رتبه شوند و از رتبه مربی، استادیاری، دانشیاری تا استاد تمامی رتبه بندی شوند.

فلاحتی با بیان اینکه برای اجرای این سیاست‎ها حداقل، نیاز به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: این در حالی است که دولت فقط دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفت که این رقم نیز بدون ارائه هیچ گونه لایحه‌‎ای صورت گرفت.

او اجرای رتبه بندی فعلی را فقط اصلاح برخی از احکام دانست و گفت: افزون بر این یکی دیگر از ایرادات طرح فعلی، نبود نیروهای اداری در طرح رتبه بندی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: ایرادات این طرح باید هرچه سریع‌تر از جانب آموزش و پرورش احصا و برای حل آن تدبیر شود؛ متأسفانه در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش مدافع حوزه آموزش و پرورش نبوده بلکه توجیه کننده اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها