|
کدخبر: 300939

جشنواره فیلم کوتاه توقیف شد!

برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ایسفا با دستور وزیر فرهنگ به دلیل مغایرت پوستر جشنواره با مبانی قانون حجاب متوقف شد.

فرهنگی و اجتماعی جشنواره فیلم کوتاه توقیف شد!

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ایسفا با دستور وزیر فرهنگ به دلیل مغایرت پوستر جشنواره با مبانی قانون حجاب خبر داد.

استفاده از تصویر چهره یک زن بی‌حجاب در پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ایسفا با توجه به تخلف محسوب شدن این اقدام از منظر قانون، سبب شد وزیر فرهنگ دستور توقف برگزاری جشنواره تا زمان رفع تخلف را صادر کند.

وی افزود: هرچند این تصویر از یک فیلم انتخاب شده، اما آن فیلم مربوط به پیش از قانونی شدن حجاب است و با توجه به حساسیت‌هایی که نسبت به کشف حجاب در جامعه به وجود آمده انتشار این پوستر، با مصالح اجتماعی در تضاد است.

گفتنی است، سید صادق موسوی مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل نیز امروز در واکنش به انتشار این پوستر، اعلام کرده انتشار هرگونه پوستر بی‌حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قوانین جاری کشور است و در این خصوص با مدیرعامل و هیئت مدیره خانه سینما و دست‌اندرکاران ذیربط رایزنی شد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گیرد، چرا که مسئولیت این موضوع برعهده خانه سینماست.

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها