|
کدخبر: 300779

احسان علیخانی برمی‌گردد

بر‌اساس شنیده‌ها و خبرها عزم شبکه سه برای بازگرداندن احسان علیخانی جدی است. نشانه‌ها اما می‌گوید این وقوع این اتفاق به این آسانی نیست.

فرهنگی و اجتماعی احسان علیخانی برمی‌گردد

روزنامه «هفت صبح» روز یکشنبه در صفحه تلویزیون خود نوشت : ««شبکه سه دنبال شکار احسان علیخانی»؛ این خبری است که آخر هفته گذشته منتشر شد و پیش‌تر هم در محافل خصوصی به گوش می‌رسید. در گزارش امروز هفت صبح به این مسئله پرداخته‌ایم تا مشخص شود ماجرا از چه قرار است؟ آیا علیخانی همکاری دوباره خود با تلویزیون را شروع می‌کند؟ با کنار هم قرار دادن پازل‌ها پاسخی منفی به‌دست می‌آید.»

 اصل ماجرا

نام احسان علیخانی با «ماه عسل» سر زبان‌ها افتاد؛ با ساخت و اجرای ویژه‌برنامه‌های شب یلدا و نوروز محبوب‌تر شد و با «عصر جدید» به اوج رسید. او در این سال‌ها سراغ تجربیات دیگری هم رفته؛ مثل سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی و کارگردانی برنامه محبوب «جوکر» در شبکه خانگی. در تحلیل‌ها و نظرات چند ماه گذشته، نبود علیخانی در تلویزیون به‌عنوان یک ضعف برای مدیران لحاظ می‌شود. حتی رسانه‌های همسو با صدا‌و‌سیما در نقدهای اخیر خود به این مسئله اشاره کرده‌اند. بر‌اساس شنیده‌ها مذاکره با احسان علیخانی چندی است شروع شده تا جایی‌که برخی می‌گویند بعد از محرم برنامه‌ای جدید برای شبکه سه آماده می‌کند. راستش خیلی این شایعات را نمی‌توان جدی گرفت چرا‌که یک طرف ماجرا یعنی علیخانی بعید است دل به همکاری دوباره با تلویزیون دهد.

 چرا حذف شد؟ 

سال پیش و در واپسین قسمت‌های «عصر جدید» شایعه مخالفت برخی مدیران با ادامه این مسابقه به گوش رسید. صحبت‌های علیخانی و داوران در خود برنامه به این شائبه دامن زد. از آن‌سو عدم بازگشت عادل فردوسی‌پور و حذف سروش صحت و «کتاب‌باز» آتش ماجرا را تندتر کرد. این اتفاق برای «عصر جدید» در حالی رخ داد که بر‌اساس نظرسنجی‌ مرکز تحقیقات صداوسیما در هفت روز اول سال پیش برنامه عصر جدید به۳/۸۲درصد مخاطب و رضایت ۵/۸۶درصدی عنوان پربیننده‌ترین ویژه‌برنامه تحویل سال را کسب کرد.

آیا خودش رفت؟

در حالی‌که آب‌ها از آسیاب افتاده بود و گمان این بود که علیخانی از سوی مدیران سیما حذف شده است، محسن برمهانی روایتی متفاوت به زبان آورد. معاون سیما در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر این‌طور گفت: «من خودم شب اختتامیه «عصر جدید» رفتم به او خدا‌قوت بگویم و درباره برنامه هم صحبت شد. آن زمان خودش گفت شرایط «عصر جدید» به گونه‌ای است که الان نمی‌تواند ادامه‌اش بدهد. حرفش هم این بود که یافتن استعدادها ظرفیت انباشته‌ای داشته که طی سال‌ها بوده و در چند دوره این برنامه سراغ آن ظرفیت رفته‌ و الان باید فضا مجدد بازیابی شود. درباره نمونه‌های دیگر هم همین‌طور بوده است. مثل رامبد جوان و برنامه «خندوانه» که شایعه کردند ما تعطیل کرده‌ایم. در حالی که زمانی که من خودم با آقای جوان صحبت کردم، او در کش‌و‌قوس طراحی برنامه جدیدی غیر از «خندوانه» بود.» مهم‌ترین سوال این بود که چرا علیخانی بعد از «عصر جدید» برنامه‌ای دیگر برای تلویزیون نساخت. شاید اتفاقات اجتماعی شش ماهه دوم دلیل اصلی باشد اما نمی‌توان عدم همکاری او با تلویزیون در تابستان را نادیده گرفت. به‌هرحال علیخانی چهره موفقی است که می‌تواند مخاطب جذب کند و همین عدم همکاری، شائبه مخالفت‌های جدی برخی مدیران با او را قوت می‌بخشد.

آیا  بازمی‌گردد؟

این‌که با احسان علیخانی مذاکره شده، امری عادی است. این‌که آیا پیشنهاد همکاری با شبکه سه را بپذیرد اما مسئله‌ای مهم‌تر است. بارها شنیده شده که او از حمایت همه‌جانبه علی فروغی، مدیر شبکه سه برخوردار بوده و حتی فروغی برای ماندن او با مخالفان، دعوایی اساسی داشته! اسفندماه سال پیش شایعه شد او اجرای ویژه‌برنامه نوروز شبکه سه را برعهده دارد. این اتفاق اما نیفتاد و علیخانی به‌جای تلویزیون در خوی حاضر شد و تمرکزش را بر کمک و همیاری به مردم آسیب‌دیده زلزله نهاد. حتی بعد از آغاز سال در واکنشی معنادار گفت: «مراسم تحویل سال ما این‌بار ساده بود، وسط سوله انبار در خوی. مراسم ما ساده بود ولی هر کاری کردیم برای آب شدن لبخند یخ‌زده روی صورت این خانواده‌ها. بغض کردیم، خواندیم، رقصیدیم و…» خیلی‌ها چشم‌انتظار بازگشت چهره‌هایی مثل علیخانی، رشیدپور و دیگران هستند. شرایط تلویزیون اما دیگر مثل گذشته نیست و چه‌بسا ترجیح آن‌ها ادامه فعالیت از طریق پلتفرم‌ها باشد. مگر آن‌که اتفاقی خارق‌العاده رخ دهد.

فصل سوم مسابقه استعدادیابی «عصرجدید» همزمان با آغاز نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن رفت و درشب عید غدیر برگزیدگان نهایی آن با آرای مردمی معرفی شدند. این برنامه تا به اینجا آخرین حضور احسان علیخانی در شبکه سه است.

 

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها