|
کدخبر: 300774

مختارنامه فیلم سینمایی شد!

همانطوریکه فیلم‌نوز پیش بینی کرده بود، سریال «مختارنامه» قرار است در قالب دو فیلم‌سینمایی در روز تاسوا و عاشورای حسینی به آنتن تلویزیون برگردد.

فرهنگی و اجتماعی مختارنامه فیلم سینمایی شد!

امسال بعد از ۱۲ سال سریال «مختارنامه» به کارگردانی داودمیرباقری از کنداکتور ایام محرم حذف شد. شبکه‌های آی‌فیلم، تماشا و قرآن که در سال‌های گذشته اقدام به بازپخش این سریال در ایام محرم می‌کردند، امسال جایی در کنداکتور خود برای پخش آن خالی نکردند.

حذف این سریال تاریخی-مذهبی از کنداکتور محرم با واکنش‌های مواجه شد. در پی انتقادات برخی مخاطبان نسبت به عدم بازپخش سریال «مختارنامه»، معاونت سیما اعلام کرد که قرار است در روز تاسوا و عاشورای حسینی دو فیلم نود دقیقه‌ای که برشی از این سریال هستند روی آنتن شبکه یک برود.

«راه عاشقی» و «راز عاشقی» دو نسخه سینمایی از سریال «مختارنامه» هستند که معمولا هر سال در روز تاسوا و عاشورا حسینی پخش می‌شوند . فیلم اولی بخش‌های مهم و ابتدایی این مجموعه است که به زندانی شدن مختار قبل از واقعه عاشورا تا آزادی او و آماده شدن برای قیام می‌پردازد. فیلم دوم هم اختصاص به بخش‌های از سریال دارد که ابراهیم بن مالک، یکی از یاران مختار که از دوستان صمیمی حضرت عباس (ع) نیز بوده تصمیم می‌گیرد به صف یاران مختار بپیوندد.

پیش از این در گزارشی از حذف سریال «مختارنامه» از کنداکتور محرم خبر داده‌ بودیم، در متن این خبر اعلام شده بود که به احتمال درایام محرم نسخه سینمایی مختارنامه پخش خواهد شد.

 

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها