|
کدخبر: 300764

واردات کتاب آئین‌نامه‌دار می‌شود

مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد می‌گوید: ۷۰ درصد واردات کتاب کشور در ایام نمایشگاه کتاب صورت می‌گیرد و مابقی نیز در طول سال وارد کشور می‌شود. البته ما با تدوین آئین‌نامه‌ای متقن می‌خواهیم به این مسأله سامان بدهیم.

فرهنگی و اجتماعی واردات کتاب آئین‌نامه‌دار می‌شود

 ۷۰ درصد کتب وارداتی کشور در ایام نمایشگاه کتاب وارد می‌شود و مابقی نیز در طول سال. البته این آثار به غیر از کتب ترجمه است. در این خصوص اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین آئین‌نامه‌ای برای ارزیابی و نظارت بر آثار وارداتی می‌گوید که در ادامه می‌خوانیم.

واردات کتاب، آئین‌نامه‌دار می‌شود

مدیر بخش ناشران خارجی سی و چهارمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد واردات کتاب کشور در ایام نمایشگاه کتاب صورت می‌گیرد، اظهار داشت: البته همه واردات کشور قانونی نیست و از راه‌های غیرقانونی نیز وارد کشور می‌شود. بخش دیگر آثار یعنی ۳۰ درصد مابقی واردات هم در طول سال انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: مجموع نظارت بر این کتاب‌ها و ۷۰ درصدی که در طول نمایشگاه کتاب وارد کشور می‌شود، برعهده اداره کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی است که بخش ناشران خارجی نمایشگاه را نیز مدیریت می‌کند.

جانعلی‌پور با اظهار این که کتب وارداتی در ایام نمایشگاه کتاب را ارزیابی می‌کنیم، گفت: ما با تدوین آئین‌نامه‌ای متقن می‌خواهیم به این مسأله سر و شکل بهتری بدهیم.

نظارت بر کتاب، کاری پرزحمت و شلوغ است

وی در ادامه تصریح کرد: در مسأله ترجمه که امروز خرید و فروش کتاب‌هایش آزاد است و هرکس می‌تواند همراه خودش کتابی بیاورد و وارد بازار کند، نظارت و ارزیابی کاری پرزحمت و شلوغ است. البته ما در این حوزه تجربه‌های خوبی داریم و کارشناسانمان در این حوزه در ۲ دوره گذشته نمایشگاه کتاب تهران (دوره‌های سی و سوم و سی و چهارم)  به طور جدی‌تری فعالیت کرده‌اند. بنابراین اشراف بیشتری پیدا کردیم. در این صورت کتاب‌های مفید و بهتری به دست مخاطبان خواهد رسید.

مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد در پایان اظهار داشت: البته کتاب‌های خوبی وارد نمایشگاه می‌شود و یک و نیم درصد از آثار وارداتی، مشکلاتی دارند. تلاشمان بر این است که این آئین نامه به سی و پنجمین نمایشگاه کتاب برسد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها