|
کدخبر: 294035

سرپرست پرحاشیه ترین موزه تهران کیست؟

با رفتن مدیر موزه فرش، سرپرست جدیدی برای این موزه پرحاشیه معرفی شد.

سجاد نوروزیان که از مهرماه ۱۴۰۰ مدیر موزه فرش تهران شده بود، یکی از انتخاب‌های پرحاشیه وزارت عزت‌الله ضرغامی محسوب می‌شد که او را چندین بار وادار کرد دراین‌باره توضیحاتی دهد. ضرغامی زمانی که  کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شده بود، سجاد نوروزیان را نیز به عنوان دستیار کسب و کار های نوین خود معرفی کرده بود.

اکنون با جدا شدن نوروزیان از موزه فرش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مهران صحرایی را که معاون مدیر موزه فرش بوده به عنوان سرپرست این موزه معرفی کرده است.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اعلام خبر انتصاب سرپرست جدید، ‌ همچنین اشاره کرده که سجاد نوروزیان به اذعان فعالان حوزه میراث فرهنگی، در یک سال‌ونیم مدیریت خود، توانسته بسیاری از مشکلات زیرساختی موزه فرش را برطرف کند.

موزه ملی فرش ایران در تهران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ به عنوان موزه قالیچه‌های شهری افتتاح شد. این موزه که درحال حاضر زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران مدیریت می‌شود، در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده که محل نگهداری فرش‌ها و قالیچه‌های نفیس ایرانی است. ساختمان موزه ۳۴۰۰ مترمربع مساحت دارد که آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی و اثر عبدالعزیز فرمانفرمائیان است. طرح محوطه موزه فرش تا موزه هنرهای معاصر اعم از پیاده‌راه موزه فرش و باغ آن، حوض‌های وضو و نمازخانه، همچنین پلکان ورودی موزه فرش، دروازه گذر فرهنگ و هنر و باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر به عنوان چشم‌اندازی یکپارچه توسط «کامران دیبا» به عنوان یک پروژه مستقل طراحی شده است که در زمان تبدیل حوض‌ها به باغچه، کامران دیبا نیز واکنش نشان داد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر