|
کدخبر: 265763

دایناسور ها به سینمای چین حمله کردند

«قلمرو جهانی ژوراسیک» برای دومین هفته پیاپی صدرنشین گیشه سینمای چین شد.

«قلمرو جهانی ژوراسیک»«Jurassic World Dominion» علی‌رغم افت ۵۷ درصدی و چالش‌های پیش‌بینی‌شده از سوی فیلم تازه‌وارد محلی «دوستان یک هفته‌ای» در جایگاه نخست فروش گیشه چین قرار گرفت.

بر اساس داده‌های موسسه مشاوره آرتیزان گیت‌وی، فیلم دنباله دایناسورها بین جمعه تا یکشنبه در چین ۲۳.۳ میلیون دلار (۱۵۶ میلیون یوان) فروش داشت که به آن امتیاز کلی ۹۲.۴ میلیون دلاری پس از ده روز اکران در سینماها داد.

عملکرد فیلم نسبت به آخر هفته افتتاحیه افت شدیدی داشت، اما رقابت فیلم جدید درام جوانان چینی «دوستان یک هفته‌ای»(One Week Friends) ضعیف‌تر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد.

«دوستان یک هفته‌ای» که تنها در روز شنبه اکران شد، از دو روز اول اکران در سینماهای چین، ۵.۸ میلیون دلار (۳۸.۹ میلیون یوان) به دست آورد.

این فیلم به کارگردانی گاوین لین تایوانی و تهیه‌کنندگی واحد سوپرایز ورکز علی‌بابا پیکچرز، اقتباسی چینی از یک مانگای ژاپنی «دوستان ایشوکان» است که در اصل توسط هازوکی ماچا نوشته شده است. انتظار می‌رفت که تاریخ انتشار با آغاز تعطیلات تابستانی برای بسیاری از دانش آموزان مدرسه‌رو هماهنگی داشته باشد.

ممکن است طی هفته‌های آینده اکران‌های قوی‌تری پیش‌بینی شود، زیرا دیگر عناوین چینی با احتیاط وارد سینماهای این کشور می‌شوند، چراکه تعطیلی‌های کرونایی سینماها، برنامه اکران فیلم‌های محلی را مختل کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها