|
کدخبر: 99316 آیدا فریدی

تصاویر/ آمریکایی‌ها زیر فشار اقتصادی کرونا

گزارش تصویری روز گذشته رویترز به ویرانی‌های اقتصادی می‌پردازد که ویروس کرونا برای آمریکایی‌ها به ارمغان آورد.

عکس تصاویر/ آمریکایی‌ها زیر فشار اقتصادی کرونا

در میان تصاویری که رویترز از زندگی فردی و اجتماعی آمریکایی‌ها در روزهای کرونا جمع‌آوری کرده است کمبود مواد غذایی  بیشتر به چشم می‌خورد. جعبه‌‌ای را در کنار خیابان  می‌بینید که افراد را ترغیب به اهدای مواد غذایی برای نیازمندان می‌کند. بالای جعبه نوشته شده چیزی بردارید و چیزی بگذارید. عکس دیگر زنی را نشان می‌دهد که در پشت وانت کنار کیسه‌های سیب‌زمینی که برای توزیع رایگان تهیه شده در حال استراحت است.

در تصویری دیگر دومنیک خانم سیاه پوست بی‌خانمانی را می بینید که در تگزاس بین افراد بی‌خانمان غذای رایگان توزیع می‌کند. او می‌گوید تصمیم گرفتم بین افراد بی‌خانمان غذا پخش کنم. میدانم وقتی ندانی وعده دیگر غذایی‌ات را کجا می‌خوری یعنی چه! این کاری است که ما می‌توانیم به جامعه بی‌خانمان‌ها بکنیم. او به‌تازگی توسط یک سازمان پخش غذای خیریه استخدام شده است.

در یکی از عکس‌ها دختربچه‌ای را می‌بینید که با سگش در ماشین در صف تحویل غذا در کنار هزاران ساکن شهر سن آنتونو ایستاده تا از بانک غذایی سن آنتونیو مایحتاج خودشان را بگیرند.

بخش دیگر آسیب‌دیده در صنعت غذایی آمریکا بخش کشاورزی است. در یکی از عکس‌ها  کشاورزی را می‌بینید که در مزرعه‌اش بر روی محصول ازدست رفته خود ایستاده. به دلیل بسته شدن رستوران‌ها تمام محصول کاهوی او از بین رفته است.

تصویری از بالا که یک پارکینگ به‌نظر می‌رسد درواقع ردیف ماشین‌های در صف انتظار برای تحویل مایحتاج است.

سربازهایی را در یکی از عکس‌ها می‌بینید که در ایالت ماساچوست به صورت داوطلبانه شیر رایگان توزیع می‌کنند.

بخش حمل و نقل نیز در آمریکا مانند دیگر کشورها از این آسیب‌ها بی‌نصیب نماند.  شیوع کرونا باعث کاهش نرخ کرایه و حمل بار شد که به دنبال آن در تظاهراتی به عنوان «روز می» رانندگان کامیون و دیگر ماشین‌ها به طور گسترده اعتراض کردند. 

بخش دیگر متضرر از همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا شغل‌های ازدست رفته است. در یکی از عکس‌ها افرادی را می‌بینید که کار خود را از دست داده‌ و در صف افراد بیکار در مقابل مرکز کاریابی ایستاده‌اند.

دختران جوانی را می‌بینید که روی زمین نشسته‌ و در حال پر کردن فرم کار هستند.

و عکسی که مربوط است به تصویری از دسته کوچک دلار که به عنوان انعام از توی صندوق پیشخوان یک کافه بیرون آورده شده و حالا بخشی از آخرین چک کارمند اخراج شده از کافه است.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: رویترز
مترجم: آیدا فریدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها