|
کدخبر: 112247 آیدا فریدی

تصاویر/ حال ناخوش داروخانه‌های پایتخت!

اوضاع این روزهای داروخانه‌ها چطور است؟ تا به حال به تعداد و انواع اقلامی که در یک داروخانه فروخته می‌شود دقت کرده‌اید؟ تنوع اقلام زیاد است، بخشی را می‌گذاریم به حساب ورود و تولد محصولاتی که در گذشته وجود نداشت.اما کرونا سبک زندگی ما را دستخوش تغییرات بسیاری کرده، تغییراتی که نتیجه‌اش قرار گرفتن داروخانه‌ها در آستانه زیانی بزرگ است که پیش‌بینی‌اش نکرده بودند.

عکس تصاویر/ حال ناخوش داروخانه‌های پایتخت!

همه ما روزانه و حداقل در هفته یک بار مشتری یک داروخانه هستیم. با توجه به تنوع اقلام بهداشتی و آرایشی یک داروخانه، رواج انواع مسکن‌ها و کم شدن طاقت ما در برابر دردها همه‌مان حداقل مشتری ثابت یک جور مسکن هستیم و با فاصله‌های کم به داروخانه‌ای در اطراف محل و مسیر کار و یا منزل سر می‌زنیم. اتفاقی که در گذشته کمتر رخ می‌داد. تعداد داروخانه‌ها کمتر بود. داروخانه‌ها عمده فعالیتشان دارو و نسخه بیمار بود. اما با گسترش داروهای مکمل غذایی و هشدارهای مدام متخصصان تغزیه و متخصصان پوست به منظور محافظت در برابر اشعه آفتاب  محصولات پوستی و مکمل‌ها متنوع‌تر شدند و بخش آرایشی هم جایگاهی والا برای خودش در داروخانه‌ها باز کرد. اسپاسم‌های روحی و فیزیکی مردم پایتخت که ارمغان زندگی در یک کلانشهر است و دردهایی که به لطف مشاغل سخت  ایجاد شدند را هم به شاخص‌های زیاد شدن تعداد داروخانه‌ها اضافه کنید.

با توجه به تمام اینها قبل از اینکه کرونا وارد زندگی‌مان شود و شیوه و سبک زندگی همه‌مان را تحت تاثیر قرار دهد داروخانه‌ها یکی از اصناف پررزق محسوب می شدند. همیشه در هر بخشی از داروخانه چند مشتری منتظر دریافت نسخه و یا خرید محصولی آرایشی یا بهداشتی بودند و چند خانم مشاور پوست هم محصولات جدید را به فراخور نیاز مشتری معرفی و تبلیغ می‌کردند. بازاریاب‌های فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هم نانی از این محفل می‌خوردند و رفت و آمدی به داروخانه‌ها داشتند. اما این روزها جهان به گونه دیگری است و داروخانه ها در مصاف این دگرونی تحلیل رفته‌اند. تا جایی که حالا صحبت از زیان و ورشکستگی تقریبا نیمی از داروخانه‌های پایتخت است.

ساعت حدودا ۱۱ ظهر وارد داروخانه می‌شوم. داروخانه برخلاف همیشه مدتی است ساعت کاری خودش را تغییر داده و دو ساعت دیرتر باز می‌کند. دکتری که  مالک داروخانه است از زمان شیوع کرونا در خانه قرنطینه است. پسرش حالا مسئول رسیدگی به دخل و خرج داروخانه است.

بازاریاب یک برند خاص وارد داروخانه می شود. لیست محصولاتش بیشتر شامل انواع ضدآفتاب‌ها و مراقبت‌های پوستی در برابر آفتاب است.

می گوید فعلا ضدآفتاب نمی‌خوایم. مردم دیگه ماسک می‌زنن نیاز به ضدآفتاب ندارند. خیلی از محصولات را هم که کرونا مشتری‌هایش را پرانده نام می‌برد و از لیست خط می زند. بازاریاب می پرسد: مطمئنی ؟ قبل از اینکه جوابی بگیرد پاسخ خودش را می‌دهد. حیران قفسه خالی محصولات آرایشی و محافظت از پوست که هر تابستان پرفروش‌ترین محصولات داروخانه بود را نگاه می‌کند و شاید در دلش دعا می‌کند که حداقل یک گزینه برای سفارش وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها