|
کدخبر: 322393

مدیرعامل آریان فولاد:

حقوق کارگری باید بر پایه 250 تا 300 دلار تعیین شود

مجتمع آریان فولاد در سال ۱۳۸۰ تاسیس و شامل دو شرکت جدا از هم ، با فاصله حدود 1500 متر از یکدیگر است که مجموعا بیش از 800.000 متر مربع مساحت و حدود 130.000 متر مربع فضای مسقف دارد.

صنعت حقوق کارگری باید بر پایه 250 تا 300 دلار تعیین شود

این مجتمع دارای خطوط تولید بشرح ذیل می باشد :

ـ سه خط میلگرد فعال که هر خط حدود 500.000 تن ظرفیت تولید سالیانه دارد و در مجموع دارای 1.500.000 تن ظرفیت اسمی می باشد.

ـ دو خط نورد مقاطع به ظرفیتهای 200.000 تن در سال و 300.000 تن در سال.

ـ دو خط ذوب القایی 20 تن که جمعا سالیانه 120.000 تن ظرفیت تولید اسمی دارد.

ـ یک خط ذوب قوس الکتریکی که با کوره 20 تن حدود 120.000 تن ظرفیت اسمی دارد و جمعا 500.000 تن مقاطع فولادی شامل تیرآهن تا سایز 270 و نبشی و ناودانی و تسمه و ورق کم عرض تا عرض 400 میلیمتر را می تواند تولید کند .

ـ این شرکت جمعا دارای 2.000.000 تن ظرفیت نورد و 240.000 تن ظرفیت تولید شمش است و در حال حاضر نیز مشغول بررسی و مطالعه امکان تولید ورق با عرض 500 میلیمتر بوده و در آستانــه  راه اندازی سه خط ذوب القایی 50 تن بـا ظرفیت کل حدود 350.000 تن می باشیم که تلاش میگردد در شش ماه آینده به بهره برداری برسد.

 برای ساخت و توسعه آریان فولاد از سال 1380 تاکنون بیش از 560 میلیون دلار هزینه شده است که تماما از محل منابع داخلی شرکت و آورده شرکاء بوده است .

لازم به ذکر است این شرکت یک خط ذوب قوس الکتریکی با ریخته گری 5 خطی 70 تن و ظرفیت حدود 550.000 تن بصورت دست دوم وارد نموده لکن به دلیل عدم وجود زیرساختهای انرژی ( در حدود 120 مگاوات ) نمی تواند در محل خود نصب نماید ، لذا از کلیه واحدهایی که امکان تاسیس این خط در جوارشان میسر می باشد تقاضا میگردد نسبت به بررسی موضوع شراکت موردی به شرط صد در صد سرمایه گذاری از طرف آریان فولاد اقدام فرمایند تا ظرفیت ذوب این شرکت به 600.000 تن اسمی برسد.

باعث افتخار است ذکر شود این شرکت با 2.000.000 تن ظرفیت اسمی ضمن داشتن بالاترین تنوع محصول ، بزرگترین کارخانه نورد خصوصی ایران و خاورمیانه می باشد و مهمترین مزیت شرکت تحویل محصول خریداری شده به مشتری در همان روز خرید است .

ـ این شرکت حدود ۱۲۰ مگاوات برق خریداری نموده و تاسیسات بهره برداری از ‌پساب بویین زهرا را ایجاد کرده و به مرور در آستانه بهره برداری آزمایشی ورود کرده است  و بر این امید است تا فصل تابستان نسبت به افتتاح و بهره برداری رسمی نائل گردد .

در مورد خاموشی های برق و گاز تصور می شود: مسئولین موقع تصمیم گیری توجه شان فقط به مدیران واحدها است که هیچ گزینه ای برای مقاومت نداشته و مجبور به مدارا هستند و متاسفانه به این مهم که پرسنل واحدهای تولیدی تمام زندگی شان براساس بهره وری و اضافه کار برنامه ریزی می‌شود و با تعطیلی واحد با تکانه ها و مشکلات بسیار سخت و گاها هولناکی مواجه می‌شوند توجهی نمی گردد لذا تقاضا می‌کنیم به این موضوع اهمیت داده شود و به عنوان پیشنهاد عرض می‌کنیم خاموشی ها بر یک اساس منصفانه بین کل آحاد جامعه و صنایع و صنف ها و مصارف تقسیم گردد .

در مورد حقوق و دستمزد منصفانه باز هم نظر بر این است: حقوق ها بر پایه ارز، به عنوان مثال ۲۵۰ الی ۳۰۰ دلار پایه تعیین شود و هر زمان بیش از ۵ درصد ارزش ریال ضعیف گردید بر اساس واحدهایی ده درصدی تعدیل فوری اتفاق بیافتد و در مراحل بعدی جبران شود تا ترازی کمتر از پایه ۲۵۰ یا ۳۰۰ دلار شکل نگیرد و در صورتیکه ریال قوی تر شود به عنوان پاداش زحمات جامعه ورودی منفی صورت نگیرد و حقوق مطابق قانون نتواند کمتر از آخرین دریافتی باشد و در مراحل بعدی ناترازی احتمالی بر اساس پایه میانگین ۲۵۰ الی ۳۰۰ دلار حداقل جبران و تعدیل شود .

 ما خودمان سعی می‌کنیم تا حد امکان به این سمت حرکت کنیم همانطور که در سال ۱۴۰۲ بعد از افزایش حقوق قانونی، حدود ۲۰ درصد نیز توسط شرکت افزایش داده شد  امسال نیز تصمیم داریم بعد از افزایش حقوق قانونی ، نسبت به سال قبل ۲۰ درصد هم بیشتر انجام دهیم یعنی در صورتیکه دولت ۲۰ درصد افزایش دهد ما تبدیل به ۴۰ درصد خواهیم کرد.

امیدواریم و تلاش خواهیم کرد تاثیر این افزایش را در هزینه نهایی و قیمت تمام شده با بالا بردن بهره وری کاهش داده یا خنثی نماییم.

 در اجتماع فرعونیت بیداد می‌کند و تقریبا هیچ مخاطبی به هیچ پرسش و ادعایی جواب نمیدهد و امر مذموم و زشت در لفافه و کنایه حرف زدن به رویه ای متداول تبدیل شده است و ما پیشنهاد می‌کنیم دو موضوع حقیقت را گفتن و ( تمام حقیقت ) را گفتن به عنوان اصل پذیرفته شده و هر نوع دور زدن با هر نیتی جرم انگاری و قابل مجازات باشد . مثلا بورس کالا مشخص کند این ۱۱ درصد چگونه محاسبه شده است ؟ من به عنوان کسی که سرنوشت ام با این عدد به همراه 1083 نفر رقم میخورد ، آیا حق ندارم بدانم ؟

ما ضمن قدردانی از فعالیت های بورس کالا خواستار شفافیت بیشتر در مکانیزم قیمت گذاری فاصله ۱۱ درصدی بین شمش و میلگرد هستیم و با توجه به اینکه فکر می‌کنیم خطایی در محاسبه اتفاق افتاده و نیاز هست دوباره بازنگری گردد، خواهشمندیم ضمن انتشار نحوه محاسبه این عدد نسبت به ترمیم آن اقدام فرمایند.

قابل توجه است جامعه ما و مدیران و مسئولین و حتی افراد معمولی مانند خود ما به شدت نیاز داریم تا متوجه باشیم هر موضوعی ( تاکیدا عرض می‌کنیم : هر موضوعی ) حتما نیاز به راستی آزمایی دارد و حتی اگر در گذشته راستی آزمایی شده باید باز هم بررسی شود تا از احتمالات متداول مانند تغییرات بنیادین یا اشتباه قبلی تاثیر نپذیرفته باشد . ما باید با قاطعیت و به وضوح علیه دور زدن به هر منطقی و با هر توجیهی اعتراض کنیم و در نظر داشته باشیم که ممکن است دور زدن بعضی گره ها را موقتا باز کند اما در دراز مدت مثل موریانه تمام اخلاق و اقتصاد و سیاست و امنیت و در یک کلام تار و پود ملت را از بین خواهد برد و سوالی که پیش میاید: در این وضعیت بغرنج دور نزنیم چه کار کنیم ؟ به نظر ما هزینه دور زدن را از پستوها و دالان های تاریک با شفافیت و در حضور اجتماع پرداخت کنیم و در نهایت راه حل تمام مشکلات از دو نرخی و چند نرخی بودن ریشه می‌گیرد و ما دیر یا زود ناگزیر خواهیم بود راه هایی که تمام جوامع خوشبخت و سعادتمند به کار بسته اند را قبول کرده و سر لوحه خود قرار دهیم .

ما قدردان کمک های جامعه خبرنگاری و نشریات که تلاش می‌کنند تا حد امکان بسترهای شفافیت باز بماند هستیم .

مجتمع آریان فولاد نیاز خود به ادغام یا شراکت  با  فعالان صاحب صلاحیت را مجددا اعلام کرده و دست دوستی و نیاز  با هدف هم افزایی و افزایش بهره وری و توانایی ها به سوی همکاران و علاقه مندان فعالیت در این رشته فعالیت دراز کرده و حاضر هستیم هر گونه پیشنهادی را در این مورد با نظر مثبت بررسی کنیم .

در انتها عرض میگردد ما با حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد ظرفیت کار و فعالیت می‌کنیم که ناشی از عوامل مختلف است و عمده ترین عوامل موثر عبارتند از : تعطیلی های ناترازی انرژی، ضعف های کلان مدیریتی، مشکلات فنی مرتبط با تولید، سرمایه در گردش، ضعف در بازاریابی و فروش که امیدواریم بتوانیم علیرغم همه این عوامل سال آینده به ۵۰ درصد ظرفیت اسمی برسیم .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها