|
کدخبر: 318047

در مدت ۴ سال توسط فولاد سنگان به دست آمد

۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی سازی

فولادسنگان یکی از قطب‌های صنعت فولادسازی در شمال شرق کشور محسوب می‌شود که در ۴ سال اخیر توانسته است با استفاده از توانایی کارشناسان داخلی و مهندسان با تجربه خود، ۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی را به دست بیاورد.

صنعت ۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی سازی

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که علیرغم چالش‌های اساسی در حمل ریلی و انرژی در ۹ ماهه سال جاری ۳/۲ میلیون تن محصول گندله و ۳ میلیون تن کنسانتره را تولید کند، برای دستیابی به اهداف موردنظر در افق ۱۴۰۴، با توجه به اعمال محدودیت‌های تحریمی بر صنعت و دانش کشور، استراتژی خود را بر استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل قرار داده است.

هدف شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۴ شامل توسعه درون سازمانی، منطقه‌ای و افزایش تولید است و برای رسیدن به این مهم استفاده از ظرفیت‌های بومی‌سازی و دانش متخصصان ایرانی را بهبود می‌بخشد.

از طریق بومی‌سازی تجهیزات و مهندسی معکوس، فولاد سنگان تنها در مدت ۴ سال اخیر به میزان ۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی دست یافت. این دستاورد در دوره‌های ۱۳۹۹ تا پایان آذر ۱۴۰۲ به دست آمده است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۰، شرکت فولاد سنگان توانست ۱۲۳۹ دفترچه فنی و بومی‌سازی ۲ تجهیز و ۵۲ قطعه را به انجام برساند که ۸۵۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی داشت. این میزان صرفه‌جویی نسبت به سال قبل که ۶۰۰ هزار یورو بود، حدود ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

فولاد سنگان در سال ۱۴۰۱ در نظر داشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشد که در پایان سال گذشته، ۹۰ هزار دلار هم فراتر از برنامه‌ریزی خود به دست آورد.

در سال جاری نیز فولاد سنگان به جمع‌آوری ۱۲۷۵ هزار دلار از برنامه ۹ ماهه خود دست یافت و با حجم ۱۳۲۰ هزار دلاری از برنامه پیش‌بینی‌شده، صرفه‌جویی ارزی ۱۴۰۲ را مانند سال گذشته بهبود بخشید.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در طول ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، ۴ تجهیز و ۹۴ قطعه مورد نیاز را در واحدهای فعال معدنی و صنعتی خود بومی‌سازی کرد که حدود ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی داشت.

براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در این شرکت، ۱۶۵۰ مدرک فنی در زمینه مهندسی معکوس، ۱۳۱۸ دفترچه فنی را در سال جاری تهیه کرد. این درحالی است که در سال گذشته، ۱۶۰۴ دفترچه فنی تهیه شد که تعداد آن ۱۲۰ درصد بیشتر از برنامه سال ۱۴۰۱ بوده و به تعداد ۱۵۵۰ مدرک در زمینه مهندسی معکوس انجام گرفته است.

همچنین در سال جاری، فولاد سنگان برنامه بومی‌سازی ۱۲۰ قطعه و ۵ تجهیز را درنظر گرفت که تنها در ۹ ماهه امسال، توانست حدود ۹۰ درصد از برنامه را با ۴ تجهیز و ۹۴ قطعه به انجام برساند. در سال گذشته نیز ۱۰۶ قطعه از برنامه بومی‌سازی ۱۰۰ قطعه تحقق یافت.

براساس برنامه صرفه‌جویی ارزی حاصله از مهندسی کارخانه و بومی‌سازی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲ که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده است، تا به حال یک میلیون و ۳۲۰ هزار دلار از این مبلغ در طول ۹ ماه اول سال تحقق یافته است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها