|
کدخبر: 314838

آغاز بزرگترین همایش سرمایه‌گذاری فولاد در جنوب کشور«فولادی‌شو»

رویداد فولادی شو در تاریخ ۱۴ و ۱۵ آذر ماه در بندرعباس برگزار می‌شود و استان هرمزگان نماینده استان‌های فعال در جنوب کشور شامل استان‌های فارس، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان است.

صنعت آغاز بزرگترین همایش سرمایه‌گذاری فولاد در جنوب کشور«فولادی‌شو»

این رویداد با همکاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، پارک علم و فناوری استان هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان در حال برگزاری است.

فولا هرمزگان یار پارک علم و فناوری استان

در ابتدای این همایش، علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان اظهار کرد: زیست بوم فناوری و نوآوری استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی دارد و از سوی دیگر صنایع متنوعی از جمله صنایع دریایی و فولادی در منطقه وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به همراه آنها به ارتقاء جریان اقتصادی در منطقه کمک کنند.

فولادی-شو

وی گفت: صنایع به ویژه شرکت فولاد هرمزگان کمک‌های خوبی را در تشکیل و ادامه فعالیت پارک علم و فناوری نموده که به همین خاطر از همه دست‌اندرکاران این شرکت تشکر می‌کنم.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: جلسات چهره‌ به چهره، یکی از اتفاقاتی است که در همایش فولادی‌شو ششم با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه جنوب کشور به ثمر می‌رسد و می‎‌تواند اتفاقی مبارک برای پیشرفت شرکت‌ها باشد.

وی خاطر نشان کرد: رویداد دموی دی نیز یکی از اتفاقات خوب دیگری است که در این برنامه دوروزه اتفاق خواهد افتاد و در نهایت موجب سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری فولادمبارکه در شرکت‌های مستعد جنوب کشور می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث تحول خوبی در این شرکت‌ها شود.

فولاد و‌ نفت لوکوموتیو پیشرفت اقتصاد

در ادامه یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در رویداد فولادی‌شو بیان کرد: پیشرفت کشور معمولا با شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد و صنایع بزرگ همچون فولاد و نفت لوکوموتیو پیشرفت هر اقتصادی است. صنایع بزرگ برای بقای خودشان نیازمند مواردی هستند که منجر به تشکیل زیست بوم می‌شود.

فولادی-شو۱

صنعت باید در بهره‌برداری از صنعتش بهترین باشد. در صنعت فولاد مبارکه از این موهبت برخورداریم و در گروه فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان از ۱۰۰ درصد ظرفیت استفاده می‌کنیم. ما در گروه فولاد مبارکه به این دانش رسیدیم که بهره‌بردار خوبی باشیم.

مجموعه بزرگ علاوه بر بهره‌بردار خوب باید اکتشاف‌گر خوب باشند و توانمند جذب نوآوری را داشته باشند. در دنیا در کنار مجموعه‌های بزرگ شرکت‌های کوچک برای جذب نوآوری ایجاد می‌شود.

ما باید بتوانیم سرمایه گذار خاصی برای جذب نوآوری داشته باشیم که این صنعت به نام صنعت "سرمایه‌گذاری خطرپذیر" است.

صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در دنیا از ۱۹۸۰ رسمیت یافتند. ۷۷ درصد از ارزش بازار بورس آمریکا متعلق این شرکت‌ها است و ۹۲ درصد بودجه تحقیق و توسعه آمریکا مربوط به این شرکت‌ها است.

در کشور حدود ۸ سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر اتفاق افتاده که مربوط به صنایع سنگین است و حجم سرمایه‌گذاری در این بخش پایین است. ۷۵ درصد این سرمایه‌گذاری در تهران است.

برای اینکه بتوانیم صنایع سنگین را درگیر نوآوری کنیم باید خود شرکت‌ها از فرآیند cvc استفاده کنند. قانون جهش تولید دانش‌بنیان زمینه این کار را فراهم کرده است.

چالش استفاده از نوآوری در صنایع بزرگ شامل فضای ذهن مدیران ارشد، آماده بودن زیست بوم جهت سرمایه‌گذاری در صنایع سخت و مسائل اجرایی است.

گروه فولاد مبارکه در نظر دارد در چشم‌انداز ۱۴۱۰ به جای نیم درصد، ۱ درصد از فروش این گروه را به بخش R&D و سرمایه‌گذاری خطرپذیر اختصاص دهد. بودجه ۷۰ میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری اختصاص یافته است. همچنین ۳ میلیارد تومان بودجه در فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان به پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع زنجیره فولاد اختصاص یافته است.

حمایت از دانش‌بنیان‌ها، رسالت فولاد هرمزگان

در ادامه عطااله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به عنوان سومین سخنران در رویداد "فولادی شو" عنوان کرد: بزرگترین همایش سرمایه‌گذاری در جنوب کشور به میزبانی فولاد هرمزگان در حال برگزار است. فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین قطب‌های فولادی کشور است و یکی از رسالت‌های مهم این شرکت حمایت از شرک‌های دانش‌بنیان و نوآور است که این یک ارتباط دو سر برد است.

فولادی-شو۲

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید در زمینه نوآوری با صنعت در ارتباط باشند تا منجر به ایجاد فناوری‌های نوین در صنعت شود.  نوآوری مفهومی است که برای حیات صنایع لازم است. نوآوری ابتدا باید در روش مدیریتی جریان پیدا کند و سپس به ابزارها تسری یابد.

معروفخانی ادامه داد: ما به قدرت همکاری ایمان داریم و از شما دعوت می‌کنیم در سفر ما به تولید پایدار همراه ما باشید. قطعا شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش مهمی در مسیر تولید فولاد سبز برای صنایع فعال در این بخش ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: در طول مدیریت مهندس طیب‌نیا نگاهی نو در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در گروه فولاد مبارکه جریان دارد. امروز فولاد هرمزگان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان پیش قدم شده است تا با تولید محصولات باکیفیت با سرعت به سمت تولید فولاد سبز حرکت کند.

وی ادامه داد: دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان استان‌ها می‌تواند در پارک علم و فناوری ایجاد شود و فولاد هرمزگان بازاری را در راستای حمایت از این شرکت‌های در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.  فولاد هرمزگان با وجود محدودیت‌های انرژی توانسته از ظرفیت اسمی خود عبود کرد و طی سال گذشته ۳۶ رکورد و طی ۸ ماهه سالجاری ۹ رکورد را به ثبت رسانده است که این عملکرد به دلیل استفاده از توانمندی نخبگان در این شرکت است.

معروفخانی بیان کرد: ۵طرح بزرگ توسعه‌ای در فولاد هرمزگان آغاز شده است. نورد گرم فولاد هرمزگان به زودی احداث می‌شود و فولاد هرمزگان از تک محصولی بودن خارج می‌شود. شرکت فولاد هرمزگان در ارائه مقالات در سطح کشور پیشتاز است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها