|
کدخبر: 282287

رشد۳.۸ درصدی در بخش صنایع و معادن

بر اساس آمار بانک مرکزی، در حالی که رشد ارزش افزوده بخش صنایع و معادن در نیمه نخست سال گذشته منفی ۱.۵ درصد بود، در نیمه نخست امسال به ۳.۸ درصد افزایش یافته است.

صنعت رشد۳.۸ درصدی در بخش صنایع و معادن

علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص رشد شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی گفت: شاخص کارگاه‌های صنعتی که سهمی نزدیک به ۷۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده‌اند، در ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۶.۶ درصد رشد داشته است. رشد این شاخص در ۳ ماه اول امسال، ۳ درصد و در ۳ ماه دوم، ۱۰.۲ درصد بوده است که مجموع ۶ ماهه آن ۶.۶ درصد شده است.

وی افزود: در مجموع، طی ۶ ماه ابتدایی امسال، کل ارزش افزوده بخش صنایع و معادن ۳.۸ درصد رشد داشته است. این درحالی است که در سال گذشته این رقم برای ۶ ماه ابتدایی، منفی ۱.۵درصد بود.

همچنین رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی، ۶ ماه ابتدایی سال گذشته منفی ۲.۴ درصد بود، اما در ۶ ماه ابتدایی امسال این رقم به مثبت ۱.۱ درصد رسیده است. علاوه بر این، رشد ارزش افزوده بخش نفت در نیمه اول امسال، ۶.۶ درصد و بخش خدمات ۲.۶ درصد بوده که نشان می‌دهد در امسال، برخلاف سال گذشته، در هیچ بخشی از اقتصاد، شاهد رشد منفی نبودیم.رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد: بر این اساس رشد اقتصادی کشور در سه‌ماهه دوم امسال ۳.۶ درصد و در ۶ ماهه اول امسال ۳ درصد بوده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها