|
کدخبر: 279422 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

اسلحه جهان آینده کلاشینکف نیست

ناصر بزرگمهر: اسلحه جهان آینده کلاشینکف نیست، اسلحه جهان آینده در اختیار گرفتن ارتباطات رسانه ای است. بسیاری از اساتید دانشگاه معتقدند در جهان امروز ۶ قاره وجود دارد که قاره ششم متعلق به رسانه ها است.

صنعت اسلحه جهان آینده کلاشینکف نیست

ناصر بزرگمهر مدیر مسئول موسسه مطبوعاتی صمت در همایش مدیران معدن،صنایع وابسته و حمل و نقل سراسری که توسط گروه صنعتی آمیکو برگزار شد گفت: آنچه در جهان امروز اتفاق می‌افتد از واژه مدیریت نشأت می‌گیرد و همیشه پیشرفت یا پس‌رفت هر موضوع و سازمانی به مدیریت مربوط است.

در ۳۰ سال گذشته به صدها یادداشت و مقاله با تمرکز بر واژه مدیریت نوشته ام و اعتقاد دارم همه گرفتاری های ما از مدیران است. اعتقاد  بر این است که پس رفت و پیش رفت تنها یک معنا دارد و آنهم مدیریت است.مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد تمام ریاست جمهوری ها در ادوار گذشته و همه مشکلات را به مدیریت مربوط کرده‌اند. در پایان ریاست خود از  تاثیر مدیریت ناتوان و یا مدیران توانات در دوران خود نام برده اند.

وی در ادامه گفت: محصولاتی که امروز معرفی شد یک بحث ثانویه دارد که موضوع آن رقابت است. قرار نیست در تمامی تاریخ سرزمین ما ایزوله و تحت عنوان برجام و غیره تنها بماند .زمانی که بحث رقابت ییش می‌آید باید ببینیم در چه حد آمادگی وجود دارد. در تمامی سیستم ها این مشکل وجود دارد که رقیبی وجود ندارد.بدیهی است با بازشدن فضای جدید، داستان رقابت فضای جدی تری به خود می‌گیرد.

بزرگمهر خاطر نشان کرد:جنگ بقا برای ماندن، داستان امروز جهان است.در تمامی کشورها کسانی در این جنگ تاب می‌آوردند که به دانایی و دانش توجه ویژه ای داشته باشند. هزار سال پیش شاعر توانمند کشور ما گفت توانا بود هرکه دانا بود، این شعار باید یک ملت باشد.

وی افزود: اسلحه جهان آینده کلاشینکف نیست، اسلحه جهان آینده در اختیار گرفتن ارتباطات رسانه ای است. بسیاری معتقدند در جهان امروز ۶ قاره وجود دارد که قاره ششم متعلق به رسانه ها است. فردا و آینده متعلق به کارخانه، شرکت، سازمان و ملتی است که قاره ششم را در اختیار بگیرد و از آن استفاده کند.

موسسه مطبوعاتی صمت آماده است که با رسانه های خود یاور صنعت کشور باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها