|
کدخبر: 278441

توسعه اقتصادی کردستان با ایجاد شهرک صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: تصویب ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان گام بلند دولت برای توسعه و افزایش سرانه زمین صنعتی و رونق اشتغال در این استان است.

صنعت توسعه اقتصادی کردستان با ایجاد شهرک صنعتی

احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به تصویب شهرک صنعتی بزرگ کردستان در نشست کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت، اظهار داشت: کمبود زمین یکی از مشکلات پیش روی توسعه صنعتی استان است که با تصویب این شهرک و اجرای آن در آینده؛ بخش زیادی از محدودهای این حوزه برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: افزون بر یک هزار هکتار زمین در حدفاصل سه شهرستان سنندج، بیجار و دیواندره برای احداث این شهرک در نظرگرفته شده است که با تصویب آن؛ مطالعات لازم و اقدامات اجرایی این شهرک آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: هشت سال دفاع مقدس و حوادث بعد از جنگ تحمیلی موجب شد روند توسعه کردستان به ویژه در حوزه صنعت نسبت به سایر استان‌های کشور کُندتر پیش رود.

خسروی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر با تصویب و اجرایی کردن طرح‌هایی هم چون منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه و مریوان و هم اکنون «شهرک صنعتی بزرگ کردستان» گام بلندی برای توسعه این منطقه از سوی دولت برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در این استان مهیا است، یادآور شد: از هر لحاظ سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار می‌گیرند چراکه اولویت مسوولان استان رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان است.

شهریور سال ۱۴۰۰ ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان در نشست هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به همراه سه شهرک دیگر در کشور به تصویب رسید.

براساس قوانین و مقررات موجود بعد از تصویب این شهرک بزرگ در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت، طرح باید در جلسه هیات وزیران هم مورد تصویب قرار گیرد طی کردن این روند ویژه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کردستان

ارسال نظر