|
کدخبر: 243390

آغاز فعالیت نیروگاه میانرود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: نیروگاه مقیاس کوچک میانرود با شبکه برق فوق ‌توزیع شمال خوزستان سنکرون با ارزش سرمایه‌گذاری پنج هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال وارد مدار شد.

محمود دشت‌بزرگ ، بیان کرد: نیروگاه مقیاس کوچک میانرود با ظرفیت ۲۵ مگاوات با توربین گازی با شبکه سراسری برق کشور از طریق یک فیدر اختصاصی ۳۳ کیلوولت در پست میانرود دزفول سنکرون شد.

وی گفت: این نیروگاه توسط شرکت تولید برق گناوه مپنا سرمایه‌گذاری و احداث شده است و برق تولیدی آن از طرف شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به مدت پنج سال به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هدف از احداث نیروگاه میانرود را رفع بخشی از محدودیت تولید برق در شمال خوزستان بیان کرد و افزود: با وارد مدار شدن این نیروگاه پروفیل ولتاژ شبکه برق شمال خوزستان بهبود پیدا می‌کند و محدودیت تولید برق در این منطقه که دچار مشکلاتی در این زمینه است برطرف و شبکه فوق توزیع جنوب شهرستان دزفول تقویت خواهد شد.

دشت بزرگ اضافه کرد: نیروگاه مقیاس کوچک میانرود کمک می‌کند مشکل پرباری پست‌های برق ۴۰۰ کیلوولت شهرستان دزفول و ۲۳۰ کیلوولت هفت تپه در شهرستان شوش همچنین خطوط ۱۳۲ کیلوولت اصلی دزفول به صفی‌آباد، پاک چوب به هفت تپه برای فصل گرم تابستان ۱۴۰۱، برطرف شود.

میانرود از شهرهای شهرستان دزفول در استان خوزستان است. این شهر مجاور رودخانه دز، در جنوب شهر دزفول و غرب شهر شوش قرار گرفته‌ است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

منبع: روابط عمومی توانیر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها